0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit za 250 tis. Kč. Hyundai i30 nebo Škodu Octavii?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, korejská vozidla
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 22.06.2017 08:11, Octavia ha ha ha
No zase tak optimistický bych s tou dieslovou Ochcávkou s 1.6 TDI nebyl - až odejde vysokotlaký zásobník common-railu, tak je to bratru za 15 tisic....a že pravidelně po 150 tkm odcházejí a na vrakáčích nejsou ...
.O vstřikovačích ani nemluve - jen repasované stojí 6 tisic kus....nové za 15 tisích - jeden!
Ale proti gustu žádný dišputát....
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 22.06.2017 09:20, Octávie tichší ALE
ALE kamarád má motor 1.6 TDI, ve 250tis.km měnil vstřiky a teď mu odchází FAP filtr, ceny jsou přemrštěné tak jako u Korejců.

Hyundai i30 II 1.6 CRDi jsem řídil, vadil mě jen hluk od kol a celkově špatné odhlučnění motoru. Jinak měla najeto cca 200tis.km a nic vážného se neopravovalo. I30 má pohodlné sedadla, slušné řazení, koroze nulová.

Abych řekl pravdu, nevybral bych si ani jeden z vozů , spíš bych bral Golf 1.6 TDI kombi, který je krásně odlučněný, má lepší interiér a řekl bych i nadčasový dizajn Bohužel achilova pata zůstává, vstřiky, FAP atd..

Jinak právě mám náhrdaní vozidlo R.Megane III 1.5 DCi 81kw a motor jede vlastně lépe než Korejský 1.6 CRDI , je tichý, kultivovaný a pěkně pružný, což jsem nečekal. Najeto má 180tis.km a kromě spojky, která jde dost těžko je vše ok. Moc sympatický motor, který si modifikovaný montuje i Mercedes do některých svých vozů.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 22.06.2017 09:33, I30xOcta
Manželka má firemní i30 od novoty v dieslu cca rok, auto naprosto bezproblémů (ano vím je to pouze rok staré), ale já který jsem se na ta auta díval skrz prsty, jsem musel přiznat , že ti korejci se rychle dotáhli. Vnitřek prostorný - mnohem více místa pro posádku na šířku, na délku taky úplně v pohodě, pohodlné sedačky, jen to má oproti OIII menší kufr,jinak cena byla v podobné výbavě cca o 160 níž než oIII s 1.6. Jo a navíc Hčko má šestikvalt. Jinak jak píše Boban, tak je tam větší hluk od zadních kol, ale není to nic katastrofálního- připadně se to dá vytlumit. Navíc ty pověry, že za škodovku dostaneš při následném prodeji víc, už taky není pravda. Pokud Prodáváš auto jako první majitel, tak na škodovce se prodělá víc než na Hčku, stejné ročníky s podobnou výbavou se prodávají za +- podobné ceny a když dám za auto o 160 míň a pak ho po pár letech prodám za stejnou cenu jak škodovku, tak na čem víc prodělám? Pokud to budu prodávat jako druhý majitel, tak tam je to možné, že za Hčko dostanu o něco míň, ale nebude to takový rozdíl vůči škodě.Navíc někde tuším v autobildu dělali rozborku po 100tis toho Hyundaie s dieselem a bylo tam, že to byl jeden z nejlepších vozů v dané třídě.
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků121
datum registrace02.12.2014
Úterý 27.06.2017 08:42, Těžká volba
K Hjundé se moc vyjadřovat nemohu, protože jsem ho neřídil. Nicméně k Octávce bych napsal to, že ten 5ikvalt není rozhodně nepodstatnost. Osobně se domnívám, že to tam dávají schválně, aby si nesnížily prodeje 2litrů se 6ikvaltem. Spoustě lidí by totiž ta jedna6ka bohatě stačila. Ale ten 5ikvalt tento vůz degraduje o level níže. Kvalty jsou strašně dlouhé, Po městě si čtyřku nedáte, pod 80km musíte jet taky na čtyřku. Je to škoda... Komentuji verzi 85kW, nikoliv 77kW, o čemž je článek. U té starší je to dle kolegy z práce ještě trochu horší.
Jinak ke spotřebě a těm vstřikům. Mám najeto od novoty za měsíc a půl teprve 9.000km a motor začal dobře jezdit a ztichnul až na cca 7.000km. Jezdím extrémně šetrně k motoru (netrápím studené, dochlazuji a pod.), ale veskrze velmi neúsporně, hodně po dálnicích a pečlivě měřená spotřeba klesla na hranici 5i litrů. Myslím že za měsíc už budu trvale těsně pod nimi. Používám levný český VIF (rozhodně doporučuji !!) a snažím se brát vždy lepší naftu výhradně u Eurooilu, kde údajně ty doto-babišovy sračky do nafty nepřidávají - respektive méně.... Myslím si, že nešetřit na palivu je u těchto vozidel více než povinnost.
reagovat
MarkusX
počet příspěvků1
datum registrace11.07.2017
Úterý 11.07.2017 08:53, O2 x i30 2
Přesedlal jsem z dvojkové oktávky liftback na i30 kombi. Obecně je to sešup o třídu dolů - komfort, pocit, užitná hodnota, např. v oktávce jsem naložil na dovolenou více... Měla dost závad (2.0 FSI), i30 nemá ještě najeto tak uvidíme. i30 za ty peníze není špatná, ale volil bych Oktávku.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 11.07.2017 09:29, Hyundai má předražený FAP filtr
Jen mě ještě napadlo, korejské diesly jsou spolehlivé, ale mají ultra drahé FAP filtry. Turbo je také 2xdražší než pro koncern, to si ověřil můj tchán

reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Úterý 11.07.2017 09:29, RE: O2 x i30 2
MarkusX napsal:
Přesedlal jsem z dvojkové oktávky liftback na i30 kombi. Obecně je to sešup o třídu dolů - komfort, pocit, užitná hodnota, např. v oktávce jsem naložil na dovolenou více... Měla dost závad (2.0 FSI), i30 nemá ještě najeto tak uvidíme. i30 za ty peníze není špatná, ale volil bych Oktávku.


Tak já mám názor trochu a to srovnávám s OIII. H - Více prostoru na šířku, komfortnější a pohodlnější podvozek. Kufr je menší, ale to jsem věděl a cena ve stejné výbavě byla o skoro 170 tisíc nižší u H. A jak jsi psal - i30 za ty peníze není špatná volba. Pokud by za ty peníze byla škodovka, tak bych bral ji, ale nebyla a cena byla na míle daleko, takže jsme skončili u H a jsme spokojeni, zatím bez problémů.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 11.07.2017 11:10, RE: O2 x i30 2
MarkusX napsal:
Přesedlal jsem z dvojkové oktávky liftback na i30 kombi. Obecně je to sešup o třídu dolů - komfort, pocit, užitná hodnota, např. v oktávce jsem naložil na dovolenou více... Měla dost závad (2.0 FSI), i30 nemá ještě najeto tak uvidíme. i30 za ty peníze není špatná, ale volil bych Oktávku.


Přesednout z OII do OIII je ale stejný pocit - materiály i zpracování jsou u novějšího modelu citelně horší. Klimatizace je méně účinná. Výhřev sedaček je diskutabilní - má sice 3 stupně, ale ani na nejnižší se v zimě nedá použít déle než pár minut, i když po vypnutí je člověku zase zima. Podvozkově OII podle mě pohodlné auto není ani trochu, OIII mi přijde přijatelná (to by pro někoho mohlo znamenat, že má "horší jízdní vlastnosti"). A ano, s klesající kvalitou materiálů je to taky o malých otravných a snad až nevyřešitelných problémech - například nás soustavně otravuje vadný senzor kontroly tlaku v jednom kole, nepomohla ani opakovaná výměna senzoru, ale dokonce ani celého kola. A TDI (dvoulitr) je taky v podstatě časovaná bomba.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.