Marmyn napsal:
Zdravím plánuji koupi Škody Octavie II, VW Passata B6, nebo Audi A4 B7 v kombi a s benzínovým motorem. Jezdit budu spíše město ale i trasy 100 km. Chtěl bych se zeptat na motory 1,8 TFSi 110kW, 2,0 FSi 110 kW a 2,0 TFSi 147 kW. Který je nejlepší co se týká kvality nebo zda byste doporučili jiný benzínový motor do těchto aut ? A mátě někdo srovnání kvality těchto motorů a motorů v BMW E91 2,0i N46 ? Výkon pro mě není tak důležitý, ale spíš kvalita a výsledná cena za opravy.
Motory 2,0 FSi 110 kW a 2,0 TFSi 147kW (do r. 2008) jsou konstrukčně podobné jen TFSI má turbo, rozvody jsou řemenem a celkově se jedná o povedené motory, na 2.0 FSI se dočtete že to nejede a žere, ale spousta majitelů je s ním spokojených a to netankují ani doporučený benzín N98. Asi záleží v jaké kondici ten který motor je, ono u 10leteé ojetiny a ještě s přímím vstřikováním je vždycky otázkou kolik karbonu je v sacím potrubí a na ventilech, to pak s polovičním průřezem sání to asi moc nepojede.
Motor 1.8 TFSI nebrat až do roku 2012, bere olej a celkově je to konstrukčně velmi složitý motor kde se může podělat dost věcí.