Excalibur napsal:
Skywalker99 napsal:
Dobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu. Chci si pořídit auto do 100 000,- a potřebuji aby mělo nízkou spotřebu (denně jezdím do práce cca 70-80km), bylo spolehlivé (případně nemělo moc drahé náhradní díly) a aby mi vydrželo aspoň 3-5 let kdy si plánuji pořídit už něco novějšího. Zaujala mě Octavia 1,9 TDi, Superb v dieslu, Passat a nějakou dobu zpátky se mi hodně líbil i Peugeot 406 2,0 HDi, ale počítám, že vzhledem ke stáří ojetých vozů se 406 už asi moc nevyplatí, ale klidně mě opravte, pokud se pletu. Můžete mi prosím poradit které z uvedených je nejrozumnější volba? Případně mi můžete navrhnout nějaké jiné, se kterým máte dobré zkušenosti a které splňuje mé požadavky. Děkuji moc :) PS:Spotřebu si představuji do 6 litrů nafty nebo benzínu a LPG nechci.
Myslím, že Vás místní odpůrci nafty budou tlačit do benzínu, ale já bych se nafty až tak nebál. Cca před třemi lety jsem kupoval 406, 2,0 HDI, 80 kW (bez FAPu). Je třeba zmínit, že byla v perfektním stavu, najeto necelých 100 000 km (podle mého mechanika nestočeno) a dal jsem za ni hodně nadprůměrnou částku (85 000 Kč). Ale nemůžu si stěžovat. Za 3 roky jsem najel 50 000 km, měnil jsem - řemenici, brzdy, jeden díl výfuku, jedno uložení tlumičů, termostat. Možná ještě nějaká drobnost, ale nic závažného. Velká výhoda Peugeotů je pozinkovaná karoserie - podvozek i po těch letech vypadá opravdu zachovale. Motor je tichý, výkon tak akorát (TDI mají výrazně razantnější nástup turba), spotřeba dlouhodobě 6 litrů. 406 bývají s velmi dobrou výbavou - já mám digitální klimu, ABS, okénka i zrcátka v elektrice. Je mi jasné, že může odejít turbo, čerpadlo nebo vstřiky, ale za dobu provozu jsem již dost ušetřil (s 2,0 benzín bych jezdil za 8 litrů). O 406 není moc velký zájem, takže se dají koupit zachovalé kousky cca kolem 60 000 Kč. Alternativa může být Citroen C5. Samozřejmě Škoda/VW s osvědčeným 1,9 TDI je taky dobrá volba, ale 406 bude mít pravděpodobně výrazně méně najeto (za stejnou pořizovací cenu).
Na tomto příspěvku bych komentoval, že výměna dílu výfuku, uložení výfuku, termostatu, řemenice jasně ukazuje, že Peugeot měl naběháno i násobně více, jen o něj bylo postaráno, a proto bylo možné jej stočit a mělo to i smysl. Přijde mi dost nereálné měnit všechny tyto díly na motoru, který ještě nemá 150 tkm -tím spíše u nafty, která je na nájezdy spíše konstruována a ještě je to obecně doporučovaný motor HDi.
A jestli si někdo koupil novou naftu, aby ji po 100 tkm prodal, tak je to skutečně fanda nafty.
Vozily mě Superby 4 roky staré, které měly najeto 1/2 mega a na autě to prostě nebylo poznat, což bych viděl i v případě uváděného příkladu.