Tycoon napsal:
V 80. letech měly turbomotory ve Formuli 1 litrový výkon přes 200 kW. Ale motory se měnil po každém závodě.
Čím vyšší litrový výkon, tím více je motor namáhaný. Ford se u litrového Ecoboostu musel vrátit zpět k litinové konstrukci a řemenovým rozvodům. A i tak mám obavu, jestli ten motor vydrží 150 tkm.
200kw by bylo dost hrubě málo, v éře turba v F1 v 80. letech byly 2 možnosti: buď turbo, objem do 1500ccm a max 6válec nebo atmosfera s objemem do 3.0l a válců max 12. Přesvědčivě vyšší výkony měly turba. McLaren s motorem Porche-Tag-Heuer, později Honda. Při vyladění na kvalifikaci se výkon údajně blížil poměru 1.1 -1.2ccm na 1hp /koň. síla/, myslím, že si to vybavuji správně, byť od konce Prosta, Mansella, Piqueta, Bergera a Senny už F1 nesleduji....