David V napsal:
Tento názor se mi líbí. Na druhou stranu na vůz střední třídy (pro rodinu) bych potřeboval 10-20 čistých platů (podle výrobce a výbavy), což je na mých 10 tkm ročně dost peněz, abych tato vozidla mohl točit tak rychle, jak by se líbilo mně i výrobcům. Jsem pak nucen kupovat auta ojetá a krizi tím také jen prohlubuji. Těch pár dílů, co během provozu koupím, nikoho nevytrhne.
S tím by ale měl management počítat. Právě ve špatném vedení francouzských automobilek (i vlády) a nastavení systému vidím největší problém. Výrobci dělají zbytečně na sklady, jen aby nemuseli propouštět, protože to by znamenalo okamžité vysoké náklady za odstupné, které si s požehnáním francouzské vlády vydupaly odbory (ale u nás nebo v Německu to je v podstatě stejné) a to, že to ohlašují na veřejnosti, je jen způsob, jak přesvědčit francouzkou vládu aby automobilkám poskytla dotace, granty, či jak to nazvat... Politici si tím přihřejí polívčičku, že zachraňují pracovní místa a přitom to zaplatí i jejich voliči (aspoň ti kteří pracují) a kolotoč zadlužování pokračuje dál. Ale tohle není problém jen automobilek, ale obecně velkých firem, které (taky díky zákonům a zásahům vlády) nemůžou být tak pružné jako malé a střední podniky. Situaci lze řešit několika způsoby: restruktualizací výroby, která je ale nákladná a přináší vysoké riziko neúspěchu, propouštěním, nebo snižováním platů. Ale o snižování platů ve firmě kde jsou odbory jsem naposledy slyšel u Bati za první republiky. Tam si raději odsouhlasili poloviční platy! jen aby se nemuselo propouštět a po oživení ekonomiky se mohlo opět ve velkém vyrábět. Tím neříkám, že odbory jsou špatná organizace, naopak, chránit zaměstnance je také třeba, ale spousty vysokých odborářů se svou činností připravují na budoucí politickou a většinou levicovou kariéru. Jenže politikou -zpátky ni krok- ohledně platů se stejně nezvyšují reálné mzdy a životní úroveň. jen nám roste inflace a mzdy se zvyšují na příslušnou úroveň. Jednoduše řečeno, plat budu mít jako kráva, ale rohlíků za něj pořád stejně. U nás to jde každoročně vidět ve Škodě auto.