grftz napsal:
Tovární přestavby na LPG Subaru sice dělá (dělalo), ale ne na 3.0 B6 - nevím proč, ale prostě ne... A 2.5T bylo taky čistě benzinové.
Máš úplnou pravdu, s tovární zárukou byly jen motory 2,5 atmo a 2,0atmo. 3,0podle Subaru není vhodný k přestavbě na LPG, mohu se jen domnívat proč a myslím, že je to kvůli ventilům, buď se mají tendenci zaklepávat nebo to prostě nevydrží, navíc se obávám, že přístup k seřízení vůle u plochého 6ti válce nebude prakticky žádný, a kvůli seřízení vůle vyndavat motor z auta je poměrně náročné a drahé. Rovněž bych varoval před koupí auta dlouho provozovaného na LPG, pokud kupující nenechá zkontrolovat stav a vůle ventilů, následná oprava může být finančně dosti nákladná. Mimochodem současný 2,0 atmo s označením FB 20 montovaný do Foresteru, Legacy a XV již také dle automobilky není vhodný k přestavbě, proč skutečně netuším.
Jinak ač velký fanda značky Subaru, Forester nebude to, co pán hledá, je poměrně tvrdý, ve vysokých rychlostech aerodynamicky hlučný (nad 150km/h), je to auto "pro řidiče", na klikatou okresku, horší silnice, tam mu máloco stačí, na dálnice a dlouhé přesuny je spíš Outback, ale v tomhle finančním limitu sehnat auto ve slušným stavu bude malý zázrak. Výhodou 6ti válce optoti všem 4válcům z dané doby budou rozvody hnané řetězem, u motoru 2,5 pozor na přidřené motory, jejich majitelé zapomínají kontrolovat hladinu oleje a v okamžiku kdy se rozsvítí kontrolka mazání je už většinou pozdě.
Etalonem kvality aut typu "klidná síla" je pro mě Toyota Camry, ale to už je moc dávno. Osobně bych se podíval na zmíměný Nissan Maxima, je to ještě stary dobrý a poctivý Nissan , než automobilku napadl virus Renault. Jeho devizou je proti evropské konkurenci jednoduchost, a čím je auto jednoduší, tím méně je náchylné na poruchy, navíc zloději se ho budou doslova štítit.