cmk napsal:
Nejsem VWgroup-fil, ale proboha, když už mluvíte o 6válcích na českých silnicích, jak můžete naproto totálně ignorovat 2.8V6 motor v autech jako Škoda Superb, VW Passat, Audi A4, A6, A8... ??? Navíc je to přesně motor, který sedí popisu původního dotazovatele... Žádný závoďák, ale poctivý objem s velmi příjemným průběhem výkonu. Ale když si stanovím kritérium "6 válec s objemem nad 2.4 a výkonem nad 120kW", pak je tohle nejčastější motor !!! Nehledě na to, že tenhle motor je nesmrtelný. Najíždí bez větších problémů přes půl milionu kilometrů a vyhazuje se s autem, kde odejde už všechno ostatní, ale motor pořád drží. Jediné náklady na motor nad běžné zvyky je výměna gufer nad ventilama, když to začne žrát víc oleje. A ta auta, do kterých se to dává? Z nějakého důvodu jsou ty ojetiny dražší, než ostatní, podobně staré. Na všech výše zmíněných je potřeba počítat leda s výměnou přední nápravy (buď 15.000 Kč jednou za 200.000km, když to udělá servis, který to umí namontovat, nebo jednou za 20.000 Km, když to udělá lama z horní dolní bez znalosti toho, jak se náprava utahuje). Jinak? Jinak jsou ta auta jednoduchá, spolehlivá, provozně nenáročná. Leje se do toho jen benzín a olej a provádí se běžná servisní údržba v intervalech. V kombinaci s LPG s tím lze jezdit levněji, než s modlou TDi-filů - 1.9 TDi 96kW.
Motor je možná nesmrtelný, i když výměna 30-ti gufer nebude finančně nijak příjemná a počítám, že 20 tisíc Kč by mohlo stačit
. VW jsem vynechal vzhledem k vyšší ceně, která se mi nezdá vzhledem k ostatní konkurenci až tolik opodstatněná a inklinaci přední nápravy k častějším opravám. Dtto pro Audi. Superba jsem zahrnout mohl.