Willy napsal:
Jistá výhoda Š 1203 spočívá ve faktu, že při kontrole či opravách motoru nemusíte vůbec vystoupit z auta. Jinak je ale dvanácsettrojka designově dost out, nehledě na nabídku motorů, která je poměrně omezená (a jak správně píšete, nezahrnuje diesel). Osobně bych v tomto případě volil spíš Barkas, který je mnohem hezčí a podle mě i prostornější. Pokud by měl tazatel zájem o off-road, zde se nabízí výběr mezi značkami ARO a UAZ - a tady bude volba dost těžká!
Š1203 se s dieselem vyráběla, cituji:
"Š 1203 vznikala za neskutečných porodních bolestí více než 10 let v pobočném závodu AZNP Vrchlabí. Měla nahradit „stejšn“ Š 1202 STW. V roce 1968 byla konečně uvedena na trh. Karoserie trambusového typu byla postavena na více méně osvědčeném podvozku z Š 1202. Motor konstrukčně vycházel z předválečného Popularu. Nabídka variant karoserií byla pestrá (minibus, kombi, dílna, sanita…) Je zajímavé že s valníkem se ze začátku nepočítalo a konstruoval se dodatečně. Koncem 70. let se výroba postupně přestěhovala do slovenské Trnavy kde se původně vyráběly jen motory. Tím se ve Vrchlabí uvolnily kapacity na špičkové verze stodvacítek – GLX. V Trnavě se provedlo na voze pár faceliftů (nahrazení kruhových světlometů oválnými, poté však opět kulatými s oválným rámečkem) finální verze měla plastovou masku + nárazníky a dokonce motor 1,9 TDI 66kW od VW!!! V roce 1999 výroba skončila. Avšak ne tak docela. Ještě dnes je možné si nechat na zakázku vyrobit originál TAZu u jedné české firmičky. Na originálních strojích a nástrojích!!! Dokonce mají i zakázky, hlavně sanitky."
Konec citace.