anonym napsal:
Pro nespokojence s recenzí jsem si narychlo a bez přípravy připravil pár info o mých zkušenostech obdobného vozu, ale s naftou...
Krátká recenze vozu Toyota Avensis 2,0 TD liftback, r.v. 1999
Značka: Toyota
Model: Avensis
Typ: 2,0 TD
Bližší označení: stupeň výbavy Linea Luna
Karoserie: liftback
Obsah motoru: 1975
Palivo: nafta
Rok výroby: 1999
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 86 000
Najeto km nyní: 196 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 4 roky
Průměrná spotřeba: 7,1
Předchozí vozidlo: Škoda Felicia
Tento vůz jsem si zakoupil v červnu roku 2003. Vůz jsem koupil prakticky náhodou, přímo na burze v NL kam jsem si původně přijel pro Škodu Octavia 1,9 TDi. Nikdo v rodině do té doby neměl žádnou zkušenost s japonskými diesely, takže to bylo čistě na doporučení místních a náhodě, kteří měli s těmito v Belgii montovanými vozy zkušenosti. Rozhodla cena, která byla v té době o více než 100.000 nižší než u Octavie v obdobném technickém stavu a jedná se o auto srovnatelné ve všech parametrech (pořizovací cena bylo po přepočtu cca 280.000) . Vozidlo bylo nebourané, od soukromé osoby, a servisované vč. garanček zdokumentovanými i účty orig. servisem (zaznamenáno ve firemní databáti dle VIN) + vyřízen převod garance do ČR do počtu km 120.000. Nutno dodat, že za převod a přihlášení v ČR vč. všech náležitosti bylo zaplaceno dalších cca 8.000 Kč a převod v NL není opravdu žádna divočina. Vůz má při obsahu 1975 kubických centimetrů max. výkon 66 kW, vybaven je 4 airbagy, posilovačem řízení, man. klimatizací, ABS, nastavitelným volantem a dalšími drobnostmi jako jsou vyhřívaná a el. nastavitelná zpětná zrcátka, tónovaná skla.
S vozem jsem dosud najel více než 100 000 km od koupě, takže mohu relativně fundovaně popsat zkušenosti s tímto vozem a s ohledem původní plánované koupě Octavie a současnými zkušenosti si je dovolím občas porovnat. S Octávií 1. generace 1,9 TDi jezdím příležitostně služebně několik let a mám s ní také cca 50.000 km zkušeností. Design Avensise je nenápadný, do jisté míry usedlý s nádechem východu. Má to ale velkou výhodu v tom, že si nikdo vozu za celé 4 roky nevšiml a to je nejčastěji parkováno na sídlišti na P8, což se o služební Octavii říci bohužel nedá.. . Venkovní design bych přirovnal k elegantní "šedé myši", ale obrat nastává při pohledu dovniř vozu. Díky 5. dveřím liftbacku má o pouhých 20 l menší zavazadelník než O1 a vnitřního prostoru je skutečně dost pro všech 5 pasažérů a to jak nad hlavou a vedle sebe, tak především před koleny. I v případě, že uchytím dětskou autosedačku doprostřed (díky 5. pásu ze sedačky), tak se další 2 dospělí pasažéři vejdou po stranách a nemusí jako v O1 sedět bohem s vykloubenými koleny. Dostatek prostoru nabízí i pracoviště řidiče a místo spolujezdce. Ani středová konzola vám tak nevytlačí do kolena pěkné "tetování". Pouze pedály by snesly o pár. cm větší rozestupy, protože v širších botech občas "zadrhávám". Palubní deska a všechny ovladače jsou přehledně a klasicky umístěné a i přes trošku smutnější šedomodrou barvu plastu je vše bytelné a nic nevrže. Stejně tak na mne ani použité plasty nepůsobí levně a trvdě jako v O1. Jediný nedostatkem se tak ukázala madla dveří, která jsou kryta tenkou pogumovanou "folií" která se díky prstýnků, nehtům a hodinkách drobně průběžně odírá. Jinak vše drží a nikde neslyšíte drnčení a pazvuky, sedačky jsou pohodlné to i pro delší cesty. Zadní sedadla se dají snadno a do roviny sklopit a díky 5. dveřím můžete i max. využít poskytnutý prostor. Pouze nákladová hrana není v rovině. Kufr tak pro standardní 4 členou rodinu bohatě postačí, vejde se tam jak kočárek, tak veškerá zavazadla pro rodinnou dovolenou nebo např. všecha 4 kola pro vůz na discích bez toho, aniž by jste museli vyhodit či nadzvedávat zadní plato. To čas od času snese výměnu pryžových lůžek na kterých "sedí", k čemuž stačí nůžky, malý šroubováček a lepicíc filc, který se např. používá pod nábytek na plovoucí podlahu. Motor je 2l turbodiesel, který má velmi široký rozsah zátahu jak z nízkých, tak vysokých otáček a účinnost turba je znát pri překročení cca 2200 otáček (nejvíce motoru sedí rozmezi 1.500-4.500). Jeho kutivovaný chod je při srovnání s O1 až zarážející a např. při přihlášení v ČR bylo nutné dodat extra potvzení od oficiálního dovozce o tom, že na volnoběh je auto hlučnejší než při 50 km/hod. Pro srovnání je studený motor hlučný jako teplá O1, zahřátý motor pak nemá cenu srovnávat. Motor nemá rád pouze rozjezdy s lehkou nohou, ale jinak každé sešlápnutí plynu je znatelné a je výrazně pružnejší v širším spektru otáček naž O1 (66kw). Za celou dobu mého provozu bylo nutné měnit pouze kapaliny a každých 100 tis. km komplet rozvody (kladky, napínáky) , které vyjdou na cca 10.000 u známého/resp. 18.000 v aut. servise. (obojí vlastní zkušenost). Jediná slabší stránka oproti Octávce je spotřeba, která sice prakticky nikdy nepřeleze 8l ani při velmi razantní jízdě či ve městě, ale nejnižší mnou dosažená spotřeba je 6l. Jinak při poměru 80% město a 20% zbytek je hranice cca 7,5 (zima +0,5) a při obráceném poměru je cca 6,8. tady má O1 o něco navrh. Každopádně motor vám přinese pohodovou a kultivovanou jízdu, která při rozpohybování vozu umožní i příjemnou svižnou jízdu, kterou umocní i velmi dobrý podvozek, který je ideální jak do města pro své jemnější nastavní (není o ránách při přejezdech nerovností jako u O), tak pro svižnější jízdu, kde využívám většího rozvorů a kratších převisů. Rozhodně vám v zatáčkách Octávky stačit nebudou.... Jinak souhlasím s tím, že brzdy by zasloužily zlepšení, neb při razantním brždění vadnou. Těm jsem se jako jedné z mála věcí na autě časteji věnoval. Již 2x jsem měnil obložení předních brzd a jednou zadních (bubnovky) + jednou jsem nechal "stočit" kotouče, ale při druhé výměně obložení jsem vyměnil i celé přední kotouče. Další opravy na autě kromě výše uvedených rozvodů byly: výměna tyček př. stabilizátorů, preventivně tisícihran řízení, gumové uchycení stabilizátoru zadní nápravy (klepání při nerovnostech) - vše opravy za pár set korun. Jinak zatím jsou původní všechny díly výfuku i tlumiče. Dále min. 1-2x ročně měním palivový + vzduchový filtr (á 350) a používám kvalitní syntetický olej, jehož množství při výměně odpovídá původnímu při nalití
. Dále cca 1.000 Kč věnuji každoročně vyčistění a doplnění náplně klimatizace a pár set Kč umytí motoru, který nemá problém s těsností. Spolehlivost auta mi tak oplatila původní risk při nákupu a v současnosti je vůz ve velmi dobrém stavu a nefunguje pouze ostřikování zadního stěrače + jsem si v létě nechal podlepit gumová těsnění kolem oken, které se díky povětrnostním vlivům postupně "zkracovaly" a deformovaly se. Ještě jednu nepříjemnost vůz má, a to je při částečném stažení předních okének a přejezdu nerovnosti se skla ozývají jak se klepou a narážejí do sloupků. Dále je nutné o chvilku delší žhavení, což ale prominete hned po té, když motor pokažně na první škubnutí ochotně naskočí. Zapomeňte na všechny povídačky o drahých náhradních dílech. Vše je k dostání bez problémů vč. plagiátů a do 1-2 dnů s výjimkou čerpadla Denso. To naše servisy nemají moc rádi, ale věřím že ho nebude mít důvod řešit
Klady Zápory
velmi prostorné rychle vadnoucí brzdy
tiché a komfortní částečně spotřeba
dynamika motoru
spolehlivost a nenáročnost
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1