pargi napsal:
Toyota ho dělá taky v 130 kW verzi, a to docela dlouho, když s tím přišla, bylo to bomba, o čtvrtinu výkonnější motor než většina (ne-li komplet) tehdejší produkce. Uvedená spotřeba tedy žádná hitparáda, na spritmonitoru ale průměrně 6,76 l/100, což už se asi dá zkousnout. Beztak bych raději volil benzin.
Ja (předchozí model) Avensis 2,2 D-Cat 130 kw s manuálem mám doma - jezdí s ním hlavně manželka. Není to dobrý motor, trpí celou řadou závad, má sklony se ca ve 150.000 km uvařit (začínají prolínat vodní pumpy) a nelze jej moc opravovat (celý je z hliníku). je to opravdu tak, je tam přivstřikování nafty do katalyzátoru a to spotřebovává naftu navíc. Spotřeba je příšerná, v reálu tahle auta žerou ca 8 - 9l nafty s manuálem, ve městě k 10l... Jen díky tomu že moje žena jezdí opravdu defenzivně, vozí děti a spíš příměstský provoz se nám drží spotřeba 7,5 -7,8 l.
Navíc hrozí problémy s drahými vstřikovači. Zeptejte se v kterémkoli servisu Toyota, zákazníci jsou z téhle motorizace neštastní (od Corol přes Avensisy a RAVky až po Lexuse) a servisy nemohou nabídnout žádné řešení. Nekupovat! -))