anonym napsal:
Abych nebyl další z Anonymů: Jmenuji se Jan Šmíd. Měl jsem LPG ve Felicii 1.6 a zajímalo by mě, jestli nebyly problémy s typovkou zabudování LPG do Avensise. Taky mě docela zajímá, jestli by šlo sekvenční vstřikování přemontovat z 1.6 do 2.0 litrového motoru Avensise. Druhou variantou koupě by byla Corolla 1.4 litru. Teď jsem v té sladké životní fázi rozhodování mezi oběma nabídkami. Auta jsou cca stejně stará (5 let), Corolla má najeto 90 tkm a už jsem se v ní svezl, Avensis 138tkm a má o něco ...
Odpovím postupně:
sekvence by z 1,6 na 2.0 měla jít, rozhoduje počet válců (3-4, nebo 5-6, možná i 7-8?
.Problém může být pouze s reduktorem, který by nestíhal, pokud by nový motor měl výrazně větší výkon. Ale to není tragédie. Pozor od roku 2001 je AVE 2.0 110kw, přímý vstřik benzínu do válců (podobně třeba FSI). Na benzín funguje výborně, ale přestavba je problém. (mohli by Vás potkat podobné neblahé zkušenosti jako mne s popisovaným JustHeavy) Corollu jsem měl rv 97 (model 92-97) na plyn nebyla výrazně úspornější než Avensis, brala cca 8,5 (ale starší technologie LPG). Šla brzo z domu, sedačky a moje záda nekamarádili. Šel bych do Avensisu, pokud bych měl stejnou volbu. (jinak Avensis jsem opustil kvůli CAMRY 2,4 V30, to už je zase jiná
Autor