Malý update:
Už pri hľadaní som narazil na pár áut s vymeneným motorom, s motorom po GO, pýtal som sa na to na Ford klube a tam ma upokojili, že to olej žerie len na pár kusoch a aj to len málo. Ja som ale zrovna naďabil na taký, ktorý ho za 3 tis. km zožral vyše 5 litrov takže som sa ho po pol roku zbavil. Ďalší kus s rovnakým motorm som už radšej neriskoval, 2.0 je to isté len v zelenom a 1,6-ka je slabá (inak aj tá 1,8 je nič moc) + mi tam vadilo pár vecí tak som vyberal inde. Nakoniec som kúpil Kiu Carens 2007 s benzínovým dvojlitrom (106 kW) a automatom a som zatiaľ spokojný.
Výhody oproti C-Maxu:
+ väčší kufor - plocha + cca 20 cm hlboké schránky pod skoro celým kufrom keďže rezerva je zospodu
+ klasické otváranie prednej kapoty oproti tomu de.bilnému forďáckemu systému s otváraním na kľúč, ktorý sa navyše dosť kazí a potom treba vylámať masku
+ ozajstná lakťová opierka (s obrovským dvojitým úložným priestorom) a nie tá páródia čo je v C-Maxe (navyše s miestom na poháre pod ňou)
+ výmena žiaroviek v zadnom svetle je otázka pár minút, v C-Maxe musíš odstojiť pol kufra, aby si sa dostal ku skrutkám, ktoré držia svetlo
+ viečko nádrže vľavo - zvyk a tie stojany sú väčšinou prázdne
+ poistky krásne dostupné po otvorení dverí, v C-Maxe sa musíš plaziť pod palubovku
+ kabínový filter jednoducho dostupný za schránkou spolujazdca, v C-Maxe sa treba opäť plaziť pod palubovkou a najskôr musíš odmontovať plynový pedál
+ vzduchový filter dostupný po odcvaknutí pár plechových spôn (bez náradia), na C-Max treba odkútiť 6 torxov
+ el. otváranie okien funguje ešte chvíľu po vybratí kľúča
+ väčšie odkladacie schránky v predných dverách + vybratie na fľašu
+ odkladacia schránka + miesto na malú fľašu v zadných dverách
+ el. ovládanie spolujazdcovho + zadných okien normálne pri ruke na opierke, v C-Maxe neprirodzene pri kľučke
+ po sklopení operadiel zadných sedadiel rovná podlaha až po predné sedadlá, v C-Maxe ak chceš rovnú podlahu musíš vymontovať všetky 3 zadné sedačky, resp. pri ich vyklopení dopredu prichádzaš o dobrých 40 cm dĺžky
+ pri sklápaní operadiel zadných sedadiel sa sedák zároveň posúva dole a dopredu, netreba ho odklápať samostatne, v základnej polohe je pod sedákmi ďalší dosť veľký odkladací priestor
+ nastaviteľný sklon operadiel zadných sedadiel
+ kontolka hladiny vody v ostrekovači je štandardná výbava
+ veľké spätné zrkadlá
+ v motorovom priestore všetko krásne prístupné, v C-Maxe je napr. baterka skoro celá pod torpédom a zakrytovaná, vybratie je tak na 20 minút
+ nižšie umiestnené cúvacie svetlá, v C-maxe sú vysoko v stĺpiku, naozaj len ako indikácia cúvania, priestor za autom neosvetlia
+ odkladací priestor v stredovom tuneli v blízkosti radiacej páky (zvykol som si tam dávať peňaženku)
+ výduchy klimatizácie aj vzadu
+ dostupný zámok zadného bezp. pásu pri zapínaní dieťaťa do sedačky, v C-Maxe som ho vždy musel loviť
+ priťahovač dverí je miska (dá sa tam niečo odložiť), v C-Maxe je diera
+ BC neukazuje aktuálnu spotrebu, človek sa pozerá na cestu a nie na displej, pre niekoho to môže byť nevýhoda
+ plynový pedál s klasickým lankom = okamžitá reakcia nepodriadená emisiám
+ hydraulické servo
+ zadný stierač zaberá väčšiu plochu
+ priestor vzadu prakticky bez tunela
+ pozdĺžne nastaviteľné aktívne opierky hlavy na predných sedadlách
+ sklo zadných dverí sa dá stiahnuť celkom dole
+ pre mňa bola výhoda aj to, že som nemal problém s dorobením plynovej vzpery na prednú kapotu, v C-Maxe som dlho dumal a aj tak nič jednoduché nevydumal
Nevýhody
- nízko sa otvárajúce piate dvere
- len výškovo nastaviteľný volant
- čelné sklo vyhrievané len pod stieračmi
- nemá odkladaciu schránku na vrchu palubovky (aj keď tá v C-Maxe je maximálne tak na pár papierov formátu A4)
- nemá trojblik na smerovky
- roleta kufra umiestnená dosť nízko = plytký zakrytý kufor
- žiadna benzínová verzia nemá tempomat
- iba jednozónová klíma (čo mne osobne nevadí lebo manželka aj tak sedí vzadu s dcérou)
- málo kusov s ovládaním rádia na volante
- vyhrievanie sedadiel len ON/OFF, C-Max má 5 stupňov ohrevu
- nemá vyklápacie stolíky na zadnej strane predných operadiel
- C-Max má 3 stupne nastavenia účinku posilňovača riadenia
- v C-Maxe sa dá zadné prostredné sedadlo preklopiť a dve krajné odsunúť dozadu a do stredu čím zadný cestujúci získajú komfotne veľa miesta (na úkor kufra samozrejme) . V Carense je ale štandardne miesta dostatok.
- keďže na rozdiel od C-maxa, ktorý má v kufri pevné plato, má Kia vzadu roletu, nie ja kam upevniť háčiky na tašky, inak háčiky nemá štandardne žiadne ani C-Max
Kia Carens nie je žiaden krásavec na prvý pohľad, treba ale objaviť jej skrytú krásu. Výhoda je, že na parkovisku si človek auto ľahko spozná, lebo tam bude jediná, C-Maxov aspoň 10, z toho dva v rovnakej farbe ako tvoj. Benzínových na Slovensku veľa nie je (skôr žiadna), v Nemecku je ich ale dosť, s málo kilometrami a za slušné ceny.
Oproti C-Maxu to má skoro o 300 kg viac + je to automat takže ten plyn by sa vrátil ešte o niečo rýchlejšie...