0
zpět
 

diskuze k tématu: jaký vůz vybrat s automatem(benzin) do max. 500 tis.kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 06.10.2013 21:38, jaký vůz vybrat s automatem(benzin) do max. 500 tis.kč
Dobrý den,

rád bych Vás požádal jaký vybrat vůz pro ženu v kombinaci benzín a automat do uvedené částky s vetším kufrem(vození dětí). Kategorie na pomezí kompaktu a nižší střední třídy.Nájezd do 10 tis. km /rok.Mám typy C4, Toyota Verso/Corolla,Skoda Spaceback/Octavia.

Děkuji,

Petr
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Pondělí 07.10.2013 12:24, C4
Ake vybrat neporadim, ale poradim, aby ste radsej nebrali C4 s robotom. Je to hrozna prevodovka a este aj poruchova (to viem uz len z netu)
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pondělí 07.10.2013 14:07, RE: C4
Citroenak napsal:
Ake vybrat neporadim, ale poradim, aby ste radsej nebrali C4 s robotom. Je to hrozna prevodovka a este aj poruchova (to viem uz len z netu)


Ono variátorové CVT toyoty také není žádný zázrak. A totéž platí o slavných DSG od koncernu - o odcházející mechatronice jsou toho napsány tuny.
reagovat
Rover623
počet příspěvků96
datum registrace14.04.2009
Pondělí 07.10.2013 14:15, Převodovka
Robotizovaná převodovka v C4 je hrozně poruchovej paskvil. Na to jak je celé auto jinak relativně bezproblémové je ta převodovka hrozná. DSG v koncernu také není žádná výhra, špatně se s tím parkuje, v kolonách to škube a životnost té skříně také není zrovna největší. Takže zbývá Toyota, zde je klasický automat, který je bez problémů (Aisin), musí se s tím člověk jen naučit jezdit (jako s každým automatem). U těchto převodovek může pouze zaskočit vysoká cena údržby, filtr se totiž nemění (pouze olej), filtr se mění kolem nájezdu 160tis. a je nutné celou skříň demontovat a rozdělit, podle náročnosti může cena takového úkonu vylézt až na 40 000,-
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 07.10.2013 14:19, nové auto
Vzhledem k tomu, že jde asi o úplně nové auto, šel bych do Octavie 1,2 TSI DSG nebo 1,4 DSG. Z různých multitroniků a robotů jde funkčně o výbornou převodovku. Se spolehlivostí to sice není ideální, ale 1,2 TSI ji nebude drtit krouťákem a aspoň je výrobce v tomto soudný a předepisuje v převodovce výměnu oleje (po 60 000 km). Rozhodně bych si připlatil za prodlouženou záruku 4 roky/60 000 km. Navíc u Octavie bude nejmenší pokles hodnoty. Oproti Rapidu Spaceback používá Octavia novou generaci TSI, která by už snad měla být vychytaná. Reálně funguje výborně. Nedávno jsem se projel s předváděcí 1,4 v manuálu a byl jsem nadšen. Navíc spotřeba dle PP byla 6,5 litrů, a to jsem se nijak neomezoval.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pondělí 07.10.2013 14:46, RE: nové auto
Paul napsal:
Vzhledem k tomu, že jde asi o úplně nové auto, šel bych do Octavie 1,2 TSI DSG nebo 1,4 DSG. Z různých multitroniků a robotů jde funkčně o výbornou převodovku. Se spolehlivostí to sice není ideální, ale 1,2 TSI ji nebude drtit krouťákem a aspoň je výrobce v tomto soudný a předepisuje v převodovce výměnu oleje (po 60 000 km). Rozhodně bych si připlatil za prodlouženou záruku 4 roky/60 000 km. Navíc u Octavie bude nejmenší pokles hodnoty. Oproti Rapidu Spaceback používá Octavia novou generaci TSI, která by už snad měla být vychytaná. Reálně funguje výborně. Nedávno jsem se projel s předváděcí 1,4 v manuálu a byl jsem nadšen. Navíc spotřeba dle PP byla 6,5 litrů, a to jsem se nijak neomezoval.


Problém DSG není v tom, že by byla špatně dimenzovaná jako převodovka. Problémy dělá hlavně mechatronika převodovky, tedy ten počítačově řízený elektromechanický "přepínač" těch dvou spojek - je to jeden celek a je pekelně drahý na výměnu. A samotná výměna spojek také není zrovna zadarmo, ale ty většinou vydrží přes 150 tisíc km.
Ale hlavně to není moc příjemná převodovka na běžné rodinné ježdění. Pro sportovce je to bomba, pro ostatní ucukané, uskákané a nepohodlné, s problematickým dávkováním výkonu při potřebě popojíždění (kolona, parkování, atd.)
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 07.10.2013 15:19, RE: nové auto
Pavlik napsal:
Paul napsal:
Vzhledem k tomu, že jde asi o úplně nové auto, šel bych do Octavie 1,2 TSI DSG nebo 1,4 DSG. Z různých multitroniků a robotů jde funkčně o výbornou převodovku. Se spolehlivostí to sice není ideální, ale 1,2 TSI ji nebude drtit krouťákem a aspoň je výrobce v tomto soudný a předepisuje v převodovce výměnu oleje (po 60 000 km). Rozhodně bych si připlatil za prodlouženou záruku 4 roky/60 000 km. Navíc u Octavie bude nejmenší pokles hodnoty. Oproti Rapidu Spaceback používá Octavia novou generaci TSI, která by už snad měla být vychytaná. Reálně funguje výborně. Nedávno jsem se projel s předváděcí 1,4 v manuálu a byl jsem nadšen. Navíc spotřeba dle PP byla 6,5 litrů, a to jsem se nijak neomezoval.
Problém DSG není v tom, že by byla špatně dimenzovaná jako převodovka. Problémy dělá hlavně mechatronika převodovky, tedy ten počítačově řízený elektromechanický "přepínač" těch dvou spojek - je to jeden celek a je pekelně drahý na výměnu. A samotná výměna spojek také není zrovna zadarmo, ale ty většinou vydrží přes 150 tisíc km. Ale hlavně to není moc příjemná převodovka na běžné rodinné ježdění. Pro sportovce je to bomba, pro ostatní ucukané, uskákané a nepohodlné, s problematickým dávkováním výkonu při potřebě popojíždění (kolona, parkování, atd.)


Pan Janda z Autorevue.cz,testoval DSG v Octavii,pěkně zpracovaný test,je možné si ho tam přečíst.Závěr zní,že DSG je přez určité drobnosti zdaleka nejlepším komfortním automatem,který měl možnost zkusit.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 07.10.2013 15:27, DSG
S DSG jsem vyzkoušel víc aut, benzín i nafta. Nejvíc se mi líbil v rok staré A6 3,0 TDI (nový model), kde řadil perfektně a inteligentně, na manuální mód jsem ani nesáhnul. Nejméně se mi líbí ve spojení s 2,0 TDI CR kde motor v normálním módu zbytečně podtáčí až duní, a to nesnáším. Jenže ve sportovním jen drží vysoké otáčky, ale dynamika není o moc lepší. Jediná snesitelná kombinace byla ve spojení s pádly pod volantem. Město jsem nějak přetrpěl a hned pak jsem přepnul na manuál. To pak bylo výborné svezení. Nějaké cukání jsem nezaznamenal, ale vím, že u prvních modelů s DSG to bylo časté téma. Asi už vyladili elektroniku... Parkování taky no problem.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pondělí 07.10.2013 16:10, RE: DSG
Paul napsal:
S DSG jsem vyzkoušel víc aut, benzín i nafta. Nejvíc se mi líbil v rok staré A6 3,0 TDI (nový model), kde řadil perfektně a inteligentně, na manuální mód jsem ani nesáhnul. Nejméně se mi líbí ve spojení s 2,0 TDI CR kde motor v normálním módu zbytečně podtáčí až duní, a to nesnáším. Jenže ve sportovním jen drží vysoké otáčky, ale dynamika není o moc lepší. Jediná snesitelná kombinace byla ve spojení s pádly pod volantem. Město jsem nějak přetrpěl a hned pak jsem přepnul na manuál. To pak bylo výborné svezení. Nějaké cukání jsem nezaznamenal, ale vím, že u prvních modelů s DSG to bylo časté téma. Asi už vyladili elektroniku... Parkování taky no problem.


Do nové A6 se dává DSG? Tak už vím proč si ji nekoupit.

reagovat
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Pondělí 07.10.2013 19:14, Co nová Corola?
Ted jsem měl možnost se chvilku vozit v uplně nové generaci Toyoty Corola s automatem (multidrive) 1,6 benzin. Naprostá paráda. Ten "bezestupnový" automat je skvělej. To auto je neuvěřitelně velké. Obsazená 4 lidmi .Při normální jízde jsem se dostal na 6,7L na sto km, jako v mém manuálním Aurisu se stejným motorem. Kdyz tomu na dálnici trochu malozite (kolem 150) je spotřeba do 8 litru. Vyšší výbava style za pěkných 479 tis. Nový auris v kombi na to nemá prostorem pro posádku. Kdybych chtěl měnit tak bych volil toto. Verso je multidrive za ty samý peníze v 1,8 benzinu v akci ale nižší stupen výbavy active. zkuste obojí..
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 07.10.2013 21:29, RE: Co nová Corola?
Kojot027 napsal:
Ted jsem měl možnost se chvilku vozit v uplně nové generaci Toyoty Corola s automatem (multidrive) 1,6 benzin. Naprostá paráda. Ten "bezestupnový" automat je skvělej. To auto je neuvěřitelně velké. Obsazená 4 lidmi .Při normální jízde jsem se dostal na 6,7L na sto km, jako v mém manuálním Aurisu se stejným motorem. Kdyz tomu na dálnici trochu malozite (kolem 150) je spotřeba do 8 litru. Vyšší výbava style za pěkných 479 tis. Nový auris v kombi na to nemá prostorem pro posádku. Kdybych chtěl měnit tak bych volil toto. Verso je multidrive za ty samý peníze v 1,8 benzinu v akci ale nižší stupen výbavy active. zkuste obojí..


Hybridní pohon od Toyoty je také automatická bezestupňová převodovka, ale není to mechanický variátor, ale elektromagnetický. Tím pádem je efektivnější a spolehlivější (Prius se prodává už od roku 1997, takže je tento systém docela prověřený). Bohužel se hybrid dělá jen pro Auris a Prius (a Yaris). Auris je asi už možná malý (stačit by ale mohl) a Prius je zase přes limit 500 tisíc.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 08.10.2013 10:41, RE: DSG
Reno napsal:
Paul napsal:
S DSG jsem vyzkoušel víc aut, benzín i nafta. Nejvíc se mi líbil v rok staré A6 3,0 TDI (nový model), kde řadil perfektně a inteligentně, na manuální mód jsem ani nesáhnul. Nejméně se mi líbí ve spojení s 2,0 TDI CR kde motor v normálním módu zbytečně podtáčí až duní, a to nesnáším. Jenže ve sportovním jen drží vysoké otáčky, ale dynamika není o moc lepší. Jediná snesitelná kombinace byla ve spojení s pádly pod volantem. Město jsem nějak přetrpěl a hned pak jsem přepnul na manuál. To pak bylo výborné svezení. Nějaké cukání jsem nezaznamenal, ale vím, že u prvních modelů s DSG to bylo časté téma. Asi už vyladili elektroniku... Parkování taky no problem.
Do nové A6 se dává DSG? Tak už vím proč si ji nekoupit.


Dává se do ní i klasický automat od ZF s 8mi stupni, ale jen do biTDI a vrcholných verzí, co vím.... Ale jak jsem napsal, funkčně nemůžu říct křivého slova. S 3,0 TDI si skvěle rozumí a má neuvěřitelný vliv na spotřebu. Praha - HK - Olomouc, velmi svižnou jízdou jsem zajel s vypnutým, start/stopem za neuvěřitelných 6,3 l. A to jsem si to auto užíval a v rámci zdravého rozumu předjížděl kde se dalo a co se dalo, jen proto, že mě to díky tomu autu bavilo. Ten samý úsek a klidnější jízdou v minulé generaci A6 taky s 3,0 TDI, quattro + starý tiptr. jsem zajel jen něco málo pod 8 litrů.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 07.11.2013 09:55, re:
Dobrý den. Vzhledem k částce, kterou máte vyhrazenou na nákup vozu, předpokládám, že vybíráte nový vůz. Podle mého názoru by byla ideální Toyota Verso s benzínovým motorem 1.8 VVT-i. Chybu určitě neuděláte se škodou Rapid Spaceback, u toho se sedmistupňový automat DSG dodává s motorizací 1.4 TSI.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.