Paul napsal:
Vzhledem k tomu, že jde asi o úplně nové auto, šel bych do Octavie 1,2 TSI DSG nebo 1,4 DSG. Z různých multitroniků a robotů jde funkčně o výbornou převodovku. Se spolehlivostí to sice není ideální, ale 1,2 TSI ji nebude drtit krouťákem a aspoň je výrobce v tomto soudný a předepisuje v převodovce výměnu oleje (po 60 000 km). Rozhodně bych si připlatil za prodlouženou záruku 4 roky/60 000 km. Navíc u Octavie bude nejmenší pokles hodnoty. Oproti Rapidu Spaceback používá Octavia novou generaci TSI, která by už snad měla být vychytaná. Reálně funguje výborně. Nedávno jsem se projel s předváděcí 1,4 v manuálu a byl jsem nadšen. Navíc spotřeba dle PP byla 6,5 litrů, a to jsem se nijak neomezoval.
Problém DSG není v tom, že by byla špatně dimenzovaná jako převodovka. Problémy dělá hlavně mechatronika převodovky, tedy ten počítačově řízený elektromechanický "přepínač" těch dvou spojek - je to jeden celek a je pekelně drahý na výměnu. A samotná výměna spojek také není zrovna zadarmo, ale ty většinou vydrží přes 150 tisíc km.
Ale hlavně to není moc příjemná převodovka na běžné rodinné ježdění. Pro sportovce je to bomba, pro ostatní ucukané, uskákané a nepohodlné, s problematickým dávkováním výkonu při potřebě popojíždění (kolona, parkování, atd.)