Čtvrtek 19.01.2006 22:06,
Pro autora článku
Nechci se chlubit, ale mám hezčí. Moje Corolla pochází z roku 95, byla koupená nová u nás, se servisní knížkou. Má jiné nárazníky, které zasahují níž k zemi, a tudíž auto i opticky víc klekne k zemi, což vypadá velmi dobře a na zadních pátých dveřích mám střešní spojler. Žádný tuning a auto vypadá opravdu sportovně. Vše originál Toyota. S vaším novějším typem už japonci přibrzdili jak designově, tak motoricky a nevypadá už tak dobře. Jinak Toyotku máte zachovalou a pěkně naleštěnou, což ostatně já taky. Pěkné elektrony autu taky sluší, bez nich by to nebylo ono a nemusí to být zrovna široké papuče s nízkým profilem pneu, stačí něco přiměřeného. Corolla je už podvozkově tak dost tvrdá a na našich vykotlaných silnicích je to v autě dosti znát. Jinak díky širokým nápravám zatáčky řežu, jak ještě nikdy s žádným autem předtím, náklon auta je velmi malý a gumy si ani nepísknou. Co se ještě týče podvozku, tak je poměrně nízko nad zemí a už párkrát se mi stalo, že jsem drhnul podlahou o nějaké vyvýšené přejezdy a podobně. To samo přední nárazník, se kterým jsem visel na obrubníku. Asi ty obrubníky teď dělají vyšší než dřív. Můj obsah motoru je 1332 ccm s výkonem 65 kW, který je vynikající, když jedu sám. Pokud auto víc naložím (třeba 4 dospělí lidé), už to tak nejede. Lepší by byla 1.6 s výkonem 85 kW. Bohužel. Jinak se motor dobře a lehce vytáčí až k 6.000 ot./min. Používám plnou syntetiku Castrol a dolévám tak 1 litr na 10.000 km. Motor jede naplno do 160 km/h, potom začíná ztrácet dech. Dá se jet i přes 180, ale to už není na dlouhou jízdu, protože je v autě velký hluk. Ideální cestovní rychlost je kolem 110 km/h, s přibývající rychlostí rostou rychle i otáčky a stoupe hluk uvnitř auta. Výborné jsou světlomety, které ve tmě velmi dobře svítí za použití normálních H4. Ovládání v autě vše dobře vymyšleno, palubovka velmi dobře udělaná, ve výbavě mám el. ovládání všech oken a střešního šíbru, centrál a alarm na dálku s dálkovým pagerem, vše v tyrkysové metalíze krom zrcátek, dobrá věc je uzavření vnitřní cirkulace vzduchu, když před vámi třeba nějaký náklaďák smradí, to jsem nikdy v žádném autě neměl. Mám ji přes 3 roky, najeto už má 131.000 km, spotřeba 6 až 8 litrů na 100 km podle nohy, zatím žádná vážná závada. Akorát při jízdě po nerovnostech se mi ozývá zezadu od kufru škvrčení nějakých plastů, ale už jsem si na to zvykl. Na zadních lemech blatníků se mi rozjela koroze, musím nechat opravit. Jinak auto vyrobeno vcelku kvalitně jak zevnitř tak zvenčí, zatím jsem s ním spokojen a snad mi ještě dlouho vydrží. Toť můj názor a dojmy.
reagovat