citace:
reakce na: Suruka333, 16.09.2020 12:06 (Ahoj, chtěl bych se vás zeptat ...)
Ahoj, shodou náhod měl nedávno G6 můj kamarád jako náhradní vůz v jednom malém servisu a měla se čile k světu. Na vše stačí ten základní motor 1.3i, protože není přidušený normami EU4 a výš plus je to velmi spolehlivý motor.
Jinak spolehlivá je ještě Fiesta od Fordu 1.3i, cca ročníky 2003+, sice místa vzadu není tolik, ale tyto motory patří mezi "kopříváky" tj. necháš je stát v kopřívách a kromě baterky vše zpo roce funguje jako by se nechumelilo
Za mě bych zkusil pohledat i Renault Clio 1.4 také z té doby 2003+, protože je pohodlné, často má klimu, abs, 2xairbag a hlavně je zábavné, protože motor s tak malým autem dobře hýbe. Jinak jako perličku uvedu, že můj bývalý soused měl deset let Renault Thálii 1.4i 2003 - bez koroze, bez vážných závad a ještě ji dobře prodal. V té době jsem koupil novou Fábii I HTP(2003) a zatím co mě po šesti letech odpadl výfuk, začal haprovat motor atd atd, Thália si jezdila vesele dále a ještě mi to natřela ve zrychlení i max. rychlosti i kultivovanosti
Pak je tu Honda Civic 1.5 VVT, kde motor a převodovka přežije auto jako u Corolly ta 1.3 a novější 1.4/1.6 VVT, jenže Civicy z té doby kolem roku 2000 trpí korozí a to hodně. Dodnes občas narazím na velmi zachovalý kus, pak je to klenot, protože v sedanu jde o luxusní posezení a často má funkční klimatizaci, ABS i 2xairbag. Prahy se dají vyměnit, jen musí držet ostatní díly karosérie
Tož držím palec!
PS1 : před koupí fakt zkontrolovat co se dá
- auto pořádně projeď(sleduj teplotu chlad. kapaliny, škubání pří akceleraci)
- potom ho nechej 5 min na volnoběh a sleduj teplotu chladící kapaliny, kolísání otáček
- potom vlez pod vůz a podívej se jestli někde masivně neteče olej a hledej prorezlé části karoserie
- vyzkoušej blinkry, světla, těsnost oken(hledej mokro pod nohama) a také vyzkoušej všechny bez. pásy
PS2: vždy se vyhni koncernovým HTP