0
zpět
 

diskuze k tématu: Sedan - automat - benzín 150 tis. Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Pondělí 27.11.2017 14:46, Sedan - automat - benzín 150 tis. Kč
Za pár dní až týdnů se bude z Jižní Ameriky vracet známá s manželem - Jihoameričanem.
Budou tedy chtít koupit nějaké ojeté auto s neevropskými požadavky:
Benzín - Ideálně 1,6
Automat
Sedan
Cenový limit mají stanoven na 150 tkč.
Osobně se ovšem v automatech moc nevyznám, ovšem myslím, že vyhovovat by mohla např. corola, mazda 3, civic s roky výroby okolo 2000-2005. Takovým tajným tipem by podle mě mohl být Prius II. gen.
Prosím tedy o radu, kterým směrem se zhruba vydat a případné doporučení servisu automatů na Severní Moravě by bylo vítaným bonusem.
Prioritou je spolehlivost.
Díky
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pondělí 27.11.2017 16:36, automat
KAPS-AUTOMATIK, Přerovská 561, Kojetín - kousek od Kroměříže. Tam budeš spokojený. 602 718 745 Zavolej, jako jsem to udělal já, ptej se spolehlivý automat. Oni ti řeknou, v jakých autech se vyskytuje. Až pak bych vybíral typ. Třeba budeš překvapen.
reagovat
murco
počet příspěvků2
datum registrace28.11.2017
Úterý 28.11.2017 13:52, automat
Radím vyberať podľa druhu automatickej prevodovky. Postupne poznáme viac druhov , prvá je automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, tej by som sa pri cene do 150 tisíc kč. určite držal. Je to klasika, pri nejakom probléme sa bude dať opraviť.

Ďalšie druhy sú:

Robotická prevodovka: Je to manuálna prevodovka s automatickou spojkou, neodporúčam, stačí si s tým zajazdiť. Aby mala aspoň trochu normálny prejav, musí človek púštať plynový pedál počas toho, ako prevodovka prehadzuje stupne. Moc toho nevydrží, ale dáva sa väčšinou len do malých áut. Ale bola napríklad aj v Peugeote 5008 ...

CVT: Je to variátor, nemá prevodové stupne , ak ano iba "imaginárne" ,to znamená, že pri plnom plyne auto stále drží vysoké otáčky a prevod sa postupne mení. So životnosťou je to na pováženie, dočítal som sa, že vydržia dlho, že vydržia málo, ale ja osobne by som sa mu vyhol, niesom si istý, či ju vie niekto opraviť. typickými zástupcami sú nissan, toyota. Pod audi sa dávala pod názvom multitronic, práve do benzínových motorov, tam ju kvôli problémovosti prestali dávať.

DSG: Dáva sa posledných cca 10 rokov , u nás hlavne do Škody a VW. Okrem rozbehu ktorý zvykne cukať je veľmi príjemná, rýchlo radí, spotreba je ešte nižšia ako na manuále. Avšak tiež by som sa jej vyhol, jednak autá z ňou začínajú na vašej hranici a tie zo suchými spojkami , to su tie ktoré sa dávaju do vačsiny benzínových áut, majú životnosť cca 180 000 km , a takmer nikto ju neopraví , výmena 60-70 tis. kč. Bohužiaľ zažil som autá kde nevydržala ani 130 000 km a tí ludia na nich jazdili slušne.

Ja by som odporúčal auto s atmosférickým benzínom a klasickou prevodovkou, a podľa stavu auta niečo vybral. Zadať si to do filtra a podľa reálneho stavu auta niečo vybrať, až tak veľa áut medzi nimi nieje. Napadá ma Subaru, ja s nimi mám výborné skúsenosti, tie autá vydržia väčnosť, potom ma napadá hyundai i30 prvej generácie, spotreba je vyššia, ale je tam klasický 4. stupňový automat a atmosferický benzínový 1,6 motor. Alebo vozidlá VW spred DSG éry. Alebo staršie BMW , mercedes ale s umením nájdený v dobrom stave s nestočenými km. Alebo citroen C5 , renault laguna, Peugeot 407 , tam je vaľa muziky za málo peňazí, ale sú to francúzke autá, tie by museli byť vo veľmi dokonalom stave s jasnou minulosťou, aby som sa odvážil také niečo kúpiť.
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Úterý 28.11.2017 16:12, automat
Murco mícháš jablka a hrušky.
Od začátku. Robotická př. tam odchází kontakty u ovládacích prvků, tzv. selenoidy. Korozí upadne 1 kontakt a robot nefunguje.
CVT - u toyoty nefunguje ? Ale u Lexusu funguje dlouho a bez problémů.
DSG - v Octávii se montuje od 08/2004 má 6 rychlostí, mokré spojky a životnost cca. 250 tkm. Generálka bývala kolem 50.000 kč + DPH
Posledních pár let se montuje DSG se suchými spojkami, 7 rychlostí a životnost pod 200 tkm Oprava spojek 21 tkč a výměna mechatroniky u obou DSG kolem 36 tkč.
Cenově nejlíp, je klasický hydroměnič, Má jen 4 rychlosti, ale GO vyjde do 30 tkč. Podmínkou u všech, je výměna převodového oleje, nejdéle po 60.000 km a prodejce by měl mít doklady o opravách převodovky.
Ve vašem případě, bych navštívil KAPS AUTOMATIK, a ptal se a ptal se. Oni vám určitě řeknou, v jakých modelech se vyskytuje vámi vybraná převodovka.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Úterý 28.11.2017 21:22, RE: automat
gepardo napsal:
Murco mícháš jablka a hrušky. Od začátku. Robotická př. tam odchází kontakty u ovládacích prvků, tzv. selenoidy. Korozí upadne 1 kontakt a robot nefunguje.CVT - u toyoty nefunguje ? Ale u Lexusu funguje dlouho a bez problémů. DSG - v Octávii se montuje od 08/2004 má 6 rychlostí, mokré spojky a životnost cca. 250 tkm. Generálka bývala kolem 50.000 kč + DPHPosledních pár let se montuje DSG se suchými spojkami, 7 rychlostí a životnost pod 200 tkm Oprava spojek 21 tkč a výměna mechatroniky u obou DSG kolem 36 tkč.Cenově nejlíp, je klasický hydroměnič, Má jen 4 rychlosti, ale GO vyjde do 30 tkč. Podmínkou u všech, je výměna převodového oleje, nejdéle po 60.000 km a prodejce by měl mít doklady o opravách převodovky.Ve vašem případě, bych navštívil KAPS AUTOMATIK, a ptal se a ptal se. Oni vám určitě řeknou, v jakých modelech se vyskytuje vámi vybraná převodovka.


Gepardo, taky trochu mícháš hrušky s jablky. CVT se do Lexusu nemontuje. Do hybridních Lexusů se montuje E-CVT, což je mechanicky značně odlišná záležitost (má sice podobný projev, ale je spolehlivá). Do "běžných" Lexusů se dávají klasické měničové automaty. Stejně je na tom, pokud vím, i mateřská Toyota.
PS: obyčejnému CVT bych se vyhnul velmi velkým obloukem.
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Středa 29.11.2017 07:28, automat
Pavlíku, jsi detailista. Snažil jsem se převodovky jen základně rozdělit. A říct ceny, které znám. Pána jsem odkazoval na odborníky, asi o tom ví víc, než ty.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Středa 29.11.2017 08:29, Re:
Gepardo: Díky za kontakt, tohle učitě pomůže.
Murco: Já nějaké povědomí o automatech mám, nicméně děkuji za potvrzení mých myšlenek a znalostí. Ad doporučený výběr aut - ten je mimo. I30 je hatch nebo kombi. Francouzi jsou o třídu větší a budou potřebovat minimálně dvoulitr. Stará prémie mě taky napadla, tam je výběr největší. Vzhledem k tomu, že má ale auto fungovat používat obyčejný uživatel, a ne fanoušek do aut, tahle varianta padá.
reagovat
rbiciste
počet příspěvků83
datum registrace30.09.2011
Středa 29.11.2017 09:22, FIAT Tipo
Vím, že je tam omezení cenou. Ale požadavku ideálně vyhovuje FIAT Tipo sedan. Dokonce je tam jihoamerický motor. :) Automat je klasika s měničem.
Podíval bych se na http://fiat.specialdeal.cz nebo po předváděčkách ... např. http://fiat.specialdeal.cz/index.php/cz/index/interested/06F39952
Radovan
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 29.11.2017 09:31, 1,6
Jednašestka benzín je na automat s hydroměničem docela slabá, resp. má malý kroutící moment. Takže auto působí hodně líně. Bral bych dvoulitr a výš, eventuelně s přeplňováním. Ani tak to neni na závodění, ale už se s tim dá rozumně jezdit, občas předjet atd. Mluvim z vlastní zkušenosti, s 1,6 na předjíždění kamionu do stoupání můžete zapomenout.
reagovat
murco
počet příspěvků2
datum registrace28.11.2017
Středa 29.11.2017 11:22, Automat
No tak ked vynechate TIPO , resp. P301 1,6 automat, tam je tiez 4-stupnova klasika, ale auto je to otrasne, tak do tejto ceny sa da na ceskom trhu najst dvojliter a vyssie akurat francuz. P407 , C5 a Laguna sa daju kupit v automate ako s 2 litrom tak s trojlitrom. Pri tejto kombinacii by som sa nebal , ze sa pokazi motor, alebo prevodovka, teda pri C5 , alebo P407 , Lagunu by som asi vynechal kvoli problemovym benzinom. Len by som sa bal vsetkeho ostatneho. Pri C5 podvozku, ale oprava zas nieje extra draha, skor celkovo toho, ze elektronika tych aut bude zit vlastnym zivotom. Z japoncov ma napada SUBARU LEGACY IV ,ale to hlavne preto, ze mam jedno, ktore ma najazdenych vyse 300 000 bez zasahu do motora. Co sa tyka ostatnych japoncov, tam je skor problem s ceskym trhom, ze vyslovene treba cakat, kym sa objavi nieco v dobrom stave.
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Středa 29.11.2017 21:07, focus
Před 5 lety jsem prodával Ford Focus II s najetými asi 115tis. km a automatem, byl jsem rád když jsemto prodal asi za 120tisíc. Motor 1,6i. Veřim, že to auto sloužilo dál bez problémů. Ale jak říkám, ta 1,6 je na automat relativně slabá, hlavně na dálnici a v kopcích je to znát, pro klidného řidiče asi ještě ok. Druhá možnost - vzít větší objem např 2.5l nebo 3.0l, kdy se toho lidi bojí (někdy i oprávněně) kvuli velký spotřebě a tak i slušná auta mají ceny dole.
reagovat
ewing1
počet příspěvků46
datum registrace29.05.2009
Čtvrtek 30.11.2017 08:45, Aisin Warner
Z vlastní zkušenosti bych doporučil vozidlo s převodovkou Aisin Warner. Je to japonská převodovka a na svém voze mám najeto více než 370 tisíc km a převodovka je stále bez jakýchkoliv problémů. Stačí jen pravidelně měnit olej. Doporučoval bych ale auto se zadním náhonem, protože u této klasické koncepce jsou ty převodovky robustnější než u vozidel s předním náhonem. Já mám konkrétně vozidlo Volvo S90.
reagovat
6M/T
počet příspěvků47
datum registrace10.09.2016
Čtvrtek 30.11.2017 10:57, RE: focus
ivan2 napsal:
Před 5 lety jsem prodával Ford Focus II s najetými asi 115tis. km a automatem, byl jsem rád když jsemto prodal asi za 120tisíc. Motor 1,6i. Veřim, že to auto sloužilo dál bez problémů. Ale jak říkám, ta 1,6 je na automat relativně slabá, hlavně na dálnici a v kopcích je to znát, pro klidného řidiče asi ještě ok. Druhá možnost - vzít větší objem např 2.5l nebo 3.0l, kdy se toho lidi bojí (někdy i oprávněně) kvuli velký spotřebě a tak i slušná auta mají ceny dole.



Ano, to je zde bohužel (bohudík) skutečnost. Bohužel pro prodejce, bohudík pro kupce. Na Bazoš je už delší dobu Nissan Altima, 2.5 (bohužel R4 QR25DE) s A/T, 2008, za 149.000 CZK. Pro někoho, kdo se vrací z Ameriky, byť Jižní, příjemný nástroj k aklimatizaci.
reagovat
gepardo
počet příspěvků129
datum registrace19.10.2014
Pátek 01.12.2017 13:51, ewing1
Není zadní náhon podmínkou ! Bratranec si koupil firemní Superb 1.9 tdi automat ZF pětikvalt, má už skoro 500.000 km a u převodů pořád jen mění olej. Jeho 9 litrů ( á-500 kč /litr ). Asi dost záleží na tom kusu mezi sedačkou a pedály.
Já osobně, bych zajel na KAPS AUTOMATIK a ptal se a ptal se. Několik aut na výběr by se dalo dohromady. Ale je to jen můj názor.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.