David V napsal:
Soláry (asi myšleno fotovoltaika) a vrtule moc v souladu s přírodou nejsou. Dva příklady:
Účinnost soláru je rozhodně 15%, a to ne trvale a se stářím to dost klesá (žádné impertinence). Životnost panelů relativně nízká a pak těžce likvidovatelný nebezpečný odpad na velké rozloze. Vrtule má taky špek, a to, že se k ní musí instalovat záložní zdroj v klasickám provedení o polovičním výkonu. Čili chceš 50 MW ve větru, zajisti 25 MW v klasice (třeba uhlí nebo kombinovaný cyklus - paroplyn). Takže jakýpak soulad.
Pokud denně parkuju doma ve své garáži, tak nevidím problém ho po příjezdu píchnout do zásuvky. Elektrika, přestože není efektivní ji vyrobit a přenést, tak má pořád jednu zásadní výhodu. A to že na ní zatím není spotřební daň. Takže nabíjet doma se rentuje. No a když se mi auto cestou vybije, tak se kvůli tomu nemusím stresovat a hledat v shopping centru jedinou zásuvku. Prostě mám normálního Priuse, co jezdí za 5-5,5L a navíc je to automat. <br>
<br>
Zásadní je kupní cena. Prostě kupovat takové to auto za milion je nesmysl. Ale třeba za 650 tisíc, proč ne. Pokud mám v plánu koupit např. hatchback střední třídy s automatickou převodovkou. Vnitřní prostor je srovnatelný, kufr o 50L menší, cena stejná. Ale spotřeba, zvlášť ve městě příznivá. Poněkud nechápu proč taxikář, co jezdí po velkoměstě si koupí Passata TDI s FAP a ne za stejné neli menší peníze Prius. To už není o ekologii, ale o ekonomii ne?