citace:
reakce na: Tom13, 09.02.2021 22:18 (Dobrý den,uvažuji o koupi vozu ...)
Dobrý den, za mě jednoznačně diesel 1.5 HDI, protože
+ nemá problémy s rozvodovým řemenem pří krátkých trasách
+ má více síly a menší spotřebu o dost velkých 1,5-2l/100km
+ je dělaný na větší nájezdy(obecně diesly)
+ filtr pených částic má i benzínový 1.2 PT a PSA je nemá předražené
+ dobře jej prodáte i při vyšším nájezdu
+ motor je kultivovaný, za mě lepší než koncernový 1.6 TDI
1.2 Puretech je uživatelsky příjemný motor ale:
- tento přímovsřikový motor na velmi krátkých trasách ředí olej benzínem a ten leptá rozv. řemen a degraduje mazivost oleje(prý už se dává modifikovaný řemen, ale pořád je problém s tím ředěním) Pravdou je, že 20km ben. motůrku stačí na prohřátí abych jen nehanil.
- na tak velké auto je motor poddimenzovaný, s velkou spotřebou, výhody nevidím ani v nákladech, motor není zase tak jednoduchý - turbo, přímý vstřik, filtr pevných částic.
- počítejte, že s nájezdem přes 150tis.km se malé benzínové turbomotory hůře prodávají
Zatím se vznáší otazník nad životností systému vsřikování močoviny, včetně nádrže s ohřevem. Bohužel nemám k tomu dostupné data, v Travelleru 2.0 HDI kamarádům zatím funguje systém dobře.