0
zpět
 

diskuze k tématu: Toyota Yaris 1.3 VVTi - jak slouží po 130 tis. km?

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 17.03.2015 00:53, Žárovka atd.
Nechci se hádat, ale Yaris 1,3 z roku 2008 jsme měli a zadní obrysová žárovka šla v pohodě vyměnit, měnil jsem ji. Jediné s čím se musí podle manuálu do servisu je přední mlhovka. Nám jinak Yaris sloužil 6 let dobře. Měnily se jen zadní kotouče a destičky asi v 55 tkm, jinak jen garančky. Pak jsme o něj při totálce přišli, tak těžko říct jak by sloužil dál. Obecně ale Yaris asi patří k těm spolehlivějším autům ve své kategorii.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Úterý 17.03.2015 10:50, Toyota poměr cena / výkon
Po dlouhé době kvalitní recenze, díky za ni. Zadní ložiska stojí tolik, protože se jedná o celý zadní náboj takže srovnání s Fábií není moc fér. Možná jste zaskočen cenou japonských dílů, ale na jedničkové Fábii jsem v podobných kilometrech měnil přední ložiska + k tomu komplet uložení nápravy, čepy a tyčky stabilizátorů, chladič klimatizace, řízení. Věci které na průměrné Toyotě vydrží i 2x tolik. Doporučuji si hodit provozní náklady vůči kilometrům do excelu, pak zjistíte že to není žádná tragédie, spíše naopak. Ceny karosářských dílů jsou u Toyoty vysoké, ale to by mělo trápit pojišťovny, nikoliv mě. Na druhou stranu je to snad jediný japonec, který má na úrovni i antikorozní ochranu a až na pár výjímek jsem se v servisech Toyoty v ČR vždy setkal s nadprůměrným přístupem k zákazníkovi, což se nedá o ostatních značkách co jsem měl ve vlastnictví říci. Ostatně i ceny běžných prohlídek jsou nižší než u jiné netuzemské konkurence.
reagovat
laky76
počet příspěvků4
datum registrace24.08.2010
Úterý 17.03.2015 11:37, Jen pozitivní zkušenosti.
Mám dva Yarisy koupené nové, oba se stejným motorem 1,3. První z r.v. 2000 má aktuálně 196 tkm, a jediná závada byla na centrálu a stála cc 2.500 Kč. Tlumiče a přední díl výfuku beru jako spotřební materiál. Auto jezdí jen po městě a okolí, na dálnici bylo cca 500 km za celý svůj život. Je to pracant a díky nižší váze neš nověší brácha je i zábavnější. Novější 2007, je zase tišší a komfortnější. Jediná oprava byla výměna lambda sondy za cca 2.000,- (svépomocí). Oba mají za sebou lehčí nebo střední bouračku, ale opravy řešila pojišťovna. Je pravda, že ceny byly obrovské, ale nebýt to na pojistku, tak jdu jinam a bude to za 40%. Měl jsem a mám i několik jiných aut ale na Yaris nedám dopustit. I když mám pocit že novější nebudou takové držáky, jako první typ, další malé auto bude zase Yarísek, i když nevím jestli stihnu aktuální model .
Ještě postřeh k přestvbě na Ethanol E85. Máme originální přestvbu od Toyoty, ale spotřeba vzrostla cca o 1,5 l , tudíž přestvba za 9.000,- zcela postrádá smysl. Druhy kus papá E85 úplně stejně i bez přestavby a spotřeba narostla obdobně.

reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Úterý 17.03.2015 12:43, RE: Jen pozitivní zkušenosti.
laky76 napsal:
Mám dva Yarisy koupené nové, oba se stejným motorem 1,3. První z r.v. 2000 má aktuálně 196 tkm, a jediná závada byla na centrálu a stála cc 2.500 Kč. Tlumiče a přední díl výfuku beru jako spotřební materiál. Auto jezdí jen po městě a okolí, na dálnici bylo cca 500 km za celý svůj život. Je to pracant a díky nižší váze neš nověší brácha je i zábavnější. Novější 2007, je zase tišší a komfortnější. Jediná oprava byla výměna lambda sondy za cca 2.000,- (svépomocí). Oba mají za sebou lehčí nebo střední bouračku, ale opravy řešila pojišťovna. Je pravda, že ceny byly obrovské, ale nebýt to na pojistku, tak jdu jinam a bude to za 40%. Měl jsem a mám i několik jiných aut ale na Yaris nedám dopustit. I když mám pocit že novější nebudou takové držáky, jako první typ, další malé auto bude zase Yarísek, i když nevím jestli stihnu aktuální model .Ještě postřeh k přestvbě na Ethanol E85. Máme originální přestvbu od Toyoty, ale spotřeba vzrostla cca o 1,5 l , tudíž přestvba za 9.000,- zcela postrádá smysl. Druhy kus papá E85 úplně stejně i bez přestavby a spotřeba narostla obdobně.


vzhledem k ceně přestavby na LPG cca 21k mě nedává smysl ´´přestavba´´ na E85, a když pomyslím na její negativa tak bych jí rozhodně nikomu nedoporučoval. úspora minimální, rizika značná.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Úterý 17.03.2015 13:30, ložisko a spojka
to jste si pěkně naběhnul, v Polsku koupíte ložisko do 150,- zlotých a spojku do 500,- zlotých kompletní. allegro.pl ložisko je ŁOZYSKO a spojka je SPRZĘGŁO
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 17.03.2015 13:33, RE: Jen pozitivní zkušenosti.
laky76 napsal:
Mám dva Yarisy koupené nové, oba se stejným motorem 1,3. První z r.v. 2000 má aktuálně 196 tkm, a jediná závada byla na centrálu a stála cc 2.500 Kč. Tlumiče a přední díl výfuku beru jako spotřební materiál. Auto jezdí jen po městě a okolí, na dálnici bylo cca 500 km za celý svůj život. Je to pracant a díky nižší váze neš nověší brácha je i zábavnější. Novější 2007, je zase tišší a komfortnější. Jediná oprava byla výměna lambda sondy za cca 2.000,- (svépomocí). Oba mají za sebou lehčí nebo střední bouračku, ale opravy řešila pojišťovna. Je pravda, že ceny byly obrovské, ale nebýt to na pojistku, tak jdu jinam a bude to za 40%. Měl jsem a mám i několik jiných aut ale na Yaris nedám dopustit. I když mám pocit že novější nebudou takové držáky, jako první typ, další malé auto bude zase Yarísek, i když nevím jestli stihnu aktuální model .Ještě postřeh k přestvbě na Ethanol E85. Máme originální přestvbu od Toyoty, ale spotřeba vzrostla cca o 1,5 l , tudíž přestvba za 9.000,- zcela postrádá smysl. Druhy kus papá E85 úplně stejně i bez přestavby a spotřeba narostla obdobně.


Díky za zajímavé zkušenosti z provozu. Uvítáme malinko podrobnější popis, který bychom následně publikovali http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost díky
reagovat
Martin Srb
počet příspěvků45
datum registrace13.04.2012
Úterý 17.03.2015 15:27, Cena zadních nábojů
7 000Kč za výměnu jednoho zadního ložiska je mimo.

Zadní náboj s integrovaným snímačem ABS stojí 2 772Kč s DPH od formy SKF, takže si někdo naúčtoval za výměnu 4 000Kč neboj kupoval na autokelly, kde jsou ceny od 3 900Kč s DPH.

S mondeem byste dopadl stejně, já měnil obě zadní ložiska autokelly SKF náboj se snímačem 6 500, jiný eshop z kterého kupuju 2200-2300 nepaamtuju si přesně, jedno jsme nechával dělat v aut. servosu, kde si naúčtovali 120Kč za výměnu , druhé jsme si dělal svépomocí.
reagovat
stojan.jakotycka
počet příspěvků2
datum registrace09.08.2014
Úterý 17.03.2015 23:10, Yaris
Tak já na Yaris taky nedám dopustit, alespoň na první generaci, mám rok 2002, 1,4D-4D , jeden z posledních vyrobených v japonsku je to dělník a nezmar, novejch se v ČR prodalo jen pár, ten můj je dotažený z F, určitě stočený (proč by se jinak ztrácela serviska) v roce 2008 jsem ho koupil s 52000km, teď mám 158000km, za celou dobu: měním olej a filtr po 15k km, 2x vzduchovej filtr, 1x destičky, 1x kotouče + destičky, seřídil jsem ruční brzdu, vyměnil jednu H4 žárovku, 1x přední ložisko při 140 000km, 2x čelní sklo a krom toho kapalinu do ostřikovačů 2 sady kol a naftu. Auto vůbec nešetřím, sedačky jsou sklopené hned a pak se do něj dá nasoukat 12 pytlů směsi po 35kg, tlumiče i pera jsou ve vyborne kondici. (ABS má, funguje a nezlobí) Je to druhý auto do rodiny, tak ho musíte brát, není to určený na dlouhý štreky, byl jsem s ním párkrát na jihu Francie a jednou na východu Slovenska, ale to vše bylo z ekonomických důvodů, a nikomu bych nepřál po celodenní jízdě ten těla bol. Ani bych to nikomu nedoporučoval, nenáročný dříč. Jak už tu někdo psal, příště půjdu zase do Yarisu, pokud se mi nebo manželce nepřihodí nějaká nehoda, tak to určitě nebude aktuální generace
reagovat
Kadeloid
počet příspěvků7
datum registrace20.01.2012
Středa 18.03.2015 07:02, Pozitivní zkušenost
Taktéž mám Yarise 1,3 z roku 2006. Koupil jsem to jako ojetinu v roce 2012 a na tachometru to mělo natočeno 90tis. Nechal jsem si tam dát LPG bez přímazu a momentálně máme 170tis. Vůle ventilů jsou pořád stejné a návratnost mám už dávno za sebou. Viděl jsem i Yarise s LPG a měl podle servisky 400tis. Jezdím běžně za 7,5l. Za tu dobu jsem dělal akorát přední kotouče, destičky, oleje, filtry, lišty do stěračů, baterku a nespočet žárovek. Ty mi docela odcházejí. Ložiska, ABS, tlumiče, pružiny, čepy, silentbloky atd. s tím problém stále nemám a nevypadá to, že by s tím byl problém. Je to neuvěřitelnej pracant. V nouzi utáhne i 2t vlek. Odvezu v něm i zárubně s dveřma. Jezdím jak dálnice, tak okresky, ale na dálnici už je to hukot. Chybí tomu tempomat a šestka. Také to má trošku pobouchané nárazníky, ale to neřeším. Za mě výborný auto.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 18.03.2015 13:55, RE: Cena zadních nábojů
Martin Srb napsal:
7 000Kč za výměnu jednoho zadního ložiska je mimo. Zadní náboj s integrovaným snímačem ABS stojí 2 772Kč s DPH od formy SKF, takže si někdo naúčtoval za výměnu 4 000Kč neboj kupoval na autokelly, kde jsou ceny od 3 900Kč s DPH. S mondeem byste dopadl stejně, já měnil obě zadní ložiska autokelly SKF náboj se snímačem 6 500, jiný eshop z kterého kupuju 2200-2300 nepaamtuju si přesně, jedno jsme nechával dělat v aut. servosu, kde si naúčtovali 120Kč za výměnu , druhé jsme si dělal svépomocí.


Já na Mondeu měnil jedno zadní ložisko s nábojem (hatchback), SKF mně přišlo na 3500, výměna banální práce svépomocí.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.