citace:
reakce na: Daniela777, 01.09.2019 17:17 (Dobrý den ,prosím o vaše osobn ...)
Ahoj Danielo, Yaris má velikost Fábie a pokud chceš menší vůz na dálnici, nic lepšího sis vybrat nemohla. Motor je vynikající a jak už to bývá u Toyoty, bude spolehlivý. Rozhodně více, než malé diesly a malé turbomotory v benzínu u konkurence
Doporučuji ale zkušební jízdu, kdekoliv u prodejce. Nikde s tím už nedělají problém. Vůz projet dálniční rychlostí, ať máš jistotu, že není hlučný při 130km/h. Spotřebu lidé hlásí do 6l na okreskách a do 7l na dálnici, takže tohle musíš zvážit holt, ale Ty můžeš jezdit za míň. Výhodou je, že oproti málemu dieslu(i ben. turbomotoru), vůz má velkou šanci najezdit přes 300tis.km bez investic a dle mého ješte daleko více
Ohledně malých benzínových vozů, podíval bych se i ke konkurenci a také se projel:
- Honda Jazz 1.3 VTEC (6-st.převodovka)
- Suzuki 1.2 DualJet (5-st. převodovka)
Jinak pokud by sis to rozmyslela a chtěla diesel, ojetinu, tak za sebe bych bral VW Golf 2.0 TDI cca 2015 a výš, určitě s plnou servisní historií u dealera. V žádněm případě nechodit do klasických bazarů, Golf v dieslu je příliš velkým lákadlem pro přetočení a zamlčení havárie
Co se týká menších vozů v dieslu - Polo koupit nejde, takže se nabízí skladovka Peugeot 208 1.5 BlueHDI (dolívá se močovina, ale spotřeba bude 5l), kde ale nikdo neví, jak bude motor vypadat po 200 000km, protože jde o nový motor od PSA koncernu.
Jinak s tak velkým nájezdem se vozy prostě "točí", kdy si koupíš např. Golf 1.6 TDI a prodáš ho po pár letech(stále docela slušně žádáná ojetina). V takovém případě je příjemný i Ford Focus 1.5 TDCi, Peugeot 308 1.5 BlueHDI(hodně hodně úsporný motor) nebo R. Megane 1.5 Dci(největší pokles ceny ojetiny bohužel, jinak fajt vůz).