0
zpět
 

diskuze k tématu: Automobilky nejvíc sázejí na plyn

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla, německá vozidla, korejská vozidla, francouzská vozidla
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 04.04.2013 11:27, zase ty dotace
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 04.04.2013 23:57, RE: zase ty dotace
Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.


V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 05.04.2013 10:09, Dodatek
"Třeba ve Francii se ministři shodli na tom, že zájemcům o hybridní auto (například kombinace elektřiny a benzinu) připlatí čtyři tisíce eur."
Jenže jde jen o auta VYROBENÁ VE FRANCII... Docela podstatný detail, ne?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 05.04.2013 12:37, RE: zase ty dotace
Petr S napsal:
Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?


Protože my vyspělí evropani jsme svým způsobem kolenovrti, ale dost zvláštní. Koupíme nové auto, máme ho 4 roky, pak ho s maximální ztrátou prodáme, ale abychom tolik netratili, koupíme diesel, protože má menší spotřebu, a tedy menší produkci (o 10%) CO2, a to se počítá.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 05.04.2013 13:18, RE: zase ty dotace
Petr S napsal:
Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?


Protože za 1: Lobby autodoprava
2: Dražší nafta = dražší fšecko (ať oprávněně nebo ne, to je jedno) = politicky neprůchodné
Osob. auta se jen "vezou"...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 06.04.2013 19:21, RE: zase ty dotace
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?
Protože za 1: Lobby autodoprava 2: Dražší nafta = dražší fšecko (ať oprávněně nebo ne, to je jedno) = politicky neprůchodné Osob. auta se jen "vezou"...


Možná by stačilo zlevnit spotřební daň na benzín (aspoň srovnat s naftou), aby se nafta nemusela zdražit. Tak jak je to nastavené teď to lidi motivuje o to víc kupovat diesly do osobáků. A podle toho pak vzduch ve městech vypadá.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Neděle 07.04.2013 14:45, RE: zase ty dotace
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?
Protože za 1: Lobby autodoprava 2: Dražší nafta = dražší fšecko (ať oprávněně nebo ne, to je jedno) = politicky neprůchodné Osob. auta se jen "vezou"...
Možná by stačilo zlevnit spotřební daň na benzín (aspoň srovnat s naftou), aby se nafta nemusela zdražit. Tak jak je to nastavené teď to lidi motivuje o to víc kupovat diesly do osobáků. A podle toho pak vzduch ve městech vypadá.


Snížit spotřební daň? Nejsme v Zemi krále Miroslava, jsme v zemi ministra Miroslava, ten žádnou výnosnou a dobře vybíratelnou daň dobrovolně snižovat nebude! A neznám nikoho jinýho, kdo by takovou blbost dělal
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 07.04.2013 23:14, RE: zase ty dotace
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?
Protože za 1: Lobby autodoprava 2: Dražší nafta = dražší fšecko (ať oprávněně nebo ne, to je jedno) = politicky neprůchodné Osob. auta se jen "vezou"...
Možná by stačilo zlevnit spotřební daň na benzín (aspoň srovnat s naftou), aby se nafta nemusela zdražit. Tak jak je to nastavené teď to lidi motivuje o to víc kupovat diesly do osobáků. A podle toho pak vzduch ve městech vypadá.
Snížit spotřební daň? Nejsme v Zemi krále Miroslava, jsme v zemi ministra Miroslava, ten žádnou výnosnou a dobře vybíratelnou daň dobrovolně snižovat nebude! A neznám nikoho jinýho, kdo by takovou blbost dělal


Mě udivuje, že se podobně chová v podstatě celá EU. ČR je kocourkov o tom se nepřu.

Třeba Německo se snaží do měst pouštět jen auta co objektivně neškodí. A ČR k tomu možná taky pomalu směřuje. Ale je to celé moc byrokratické. Na jednu stranu motivovat lidi kupovat diesly a pak jim bránit ve vjezdu do měst. Mně spíš přijde lepší přístup USA, rovné emisní limity pro všechny auta (emisema nemám na mysli CO2).
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.