Paul napsal:
Výrobci a prodejci hořekují, že auta na plyn nejsou dotována. Otázka zní, proč by měla být? Vždyť už tak jsou tyto vozy ušetřeny vysoké daňové zátěži z paliva + pár korun na silniční dani (což ale může být důležité pro velkou flotilu). Jsem pro podporu alternativních paliv, ale dotační politika je sama o sobě nepřehledná a spíš připomíná říkanku "Vařila myšička kašičku...". Stát má možnost zde pozitivně zasáhnout. Ne dotací, ale investicí. Kdyby totiž byl stát fungujícím hospodářským subjektem a ne jen oslíčkem otřesse, vybudoval by ve vlastní režii síť stanic CNG, které by zůstaly v jeho vlastnictví, došlo by k nepřímé, ale výrazné podpoře CNG, a v budoucnu by třeba i produkovaly zisk (schválně píšu třeba, víme jak to je se státními podniky). Hořekující výrobci by se měli také zamyslet sami nad sebou. Výběr vozidel originálně přestavěných na LPG/CNG není nic moc. Většinou jde o nevhodně zvolené modely, motory, nebo vhodné, ale předražené. Pokud výrobci nabídnou zákazníkům auto na LPG/CNG, které je osloví, nebudou potřebovat žádné dotace.
V zásadě souhlasím. Co se týče těch dotací. Nechápu proč je ve skoro celé Evropě, snad jen kromě Švýcarska
dotovaná nafta nižší spotřební daní i pro osobní dopravu? Proč se dotoje něco co objektivě zamořuje vzduch ve městech? Když běhám naštěstí jen kousek kolem 4 proudovky do kopce, tak diesly jsou prostě cítit. Krom toho, že pouhým okem je vidět černý dým (protože jedou do kopce). Proč sme my tzv. vyspělí evropani tak hloupí, že si dobrovolně zamořujeme vzduch ve městech?