tipcarsweb napsal:
Dobry den. Je mozne doporucit koupi ojeteho 1.4TSI, rekneme po roce 2012, kdy se zacali davat nove retezy, nebo starsi rocnik s vymenenym retezem? Da se rict, ze po vymene retezu uz k vytahani nedochazi? Novy vymeneny napinak, je uz spolehlivejsi? Co jsem doted prcetl, tak hlavne se vytahaval retez, nebo napinak nenapinal a to hlavne pri autech s kratkymi jizdami. Ale nasel jsem par twincharged motoru se stratou komprese ve valcich = kompletni vymena motoru. Svolavaci akce byla na vymenu turba, na izolaci trubek olejoveho vedeni kolem turba. Nekomu menili kolecko variabilniho casovani a dokonce i vstrikovace, ale to byla asi jen spatna uvaha pri problemech s retezem. Daji se posledni rocniky doporucit. Vychytal uz koncern nejvetsi chyby? Uvitam i nazory od majitelu, kteri jsou po vymene, jestli se zavada opet neobjevila. Diky
Kolega má 1,4 TSI modelový rok 2012 a zatím spokojenost. Ale má najeto jen necelých 30 000 km, moc nejezdí. Na reklamaci řešil jen hlučnost čerpadla krátce po nastartování. Řekli mu, že je to normální, že je tam velký tlak, mě se to moc nezdálo, tak jsem mu doporučil osvědčené aditivum v plechovce (ať nedělám reklamu) a po dvou nádržích to přestalo, takže tam možná byla nějaké usazeninka. Důležité je měnit olej co 15 000km/1rok, hodně selhání šlo dle mnohých odborníků na vrub longlife intervalu spolu s karbonováním při jízdě pořád v nízkých otáčkách. Prostě jednou za čas je třeba dát autu na zadek a vyhnat pavouky. Sázka na jistotu je ale stejně až řemenová verze O3, ta ale ještě není za tak zajímavé ceny a ani není tak pohodlná jako O2, takže chápu dilema. Já myslím, že když se budete o auto starat ne jen tak jak předepisuje krkavčí matka výrobce, bude vám dobře sloužit