Úterý 18.06.2013 08:51,
Benzin x Nafta
Já osobně jsem spíše příznivcem benzínových motorů, ale říkám, že záleží hlavně na tom, jak bude uživatel auto používat. Pokud najezdí alespoň 25 a více tisíc kilometrů ročně, tak zde by se dalo uvažovat o dieslovém autě. Ale s nájezdem 10-15 tisíc kilometrů za rok bych jednoznačně doporučil benzínový motor, který není náročný na údržbu a vše je daleko levnější. Kdybych chtěl šetřit, tak si do něj nechám namontovat ještě LPG a jezdíte pak ještě levněji než na naftu. LPG stojí 16,20 Kč a nafta 35,- Kč, takže to je velký rozdíl. Naftové auto potřebuje jezdit dlouhé trasy a né 5-10 km kolem komína do práce. To se motor ani nestihne zahřát a akorát takovými jízdami trpí. To benzíňák je zahřátý za chviličku. Rozdíly v cenách oprav a údržby asi nemá smysl zmiňovat. Když se něco pokazí u nafťáku, tak jdou ty opravy i do desetitísíců (čerpadlo, vstřiky, apod.)!
Akorát nevím ten Váš zmiňovaný motor 1,2. To mi přijde jako hodně malý motor do Octavie. Oktávka je sice malé auto, ale na motor 1,2 už docela těžké. Nemají tam v nabídce alespoň dvoulitr v benzínu?
Já osobně mám všechny auta benzíňáky a ve dvou mám LPG. Je pravda, že mám zkušenosti s úplně jinými motory a jinými objemy, tak fakt nevím, jak takové malé motorky můžou jezdit a jak můžou utáhnout vozidlo hmotnosti Octavie.
reagovat