RadekŠ napsal:
Dobrý den,rád bych zakoupil ojetý úsporný vůz na cesty do práce. Jedna cesta tam i zpět 150km. Týdně tak 4 krát, tedy kolem 30tis ročně. Myslel jsem na motor 1,9 77Kw potažmo Golf 5 (Golf+) a nebo motoru 1,4 D-4D (2,0 D-4D) a Toyota Auris. Popřípadě benzínový motor Toyoty 1.33 Dual VVT-i. Poradíte mi jakou motorizaci vybrat na ujeté kilometry za rok? Případně jiný vůz? Nejde mi samozřejmě pouze o spotřebu, ale i o spolehlivost a finanční náročnost při opravách. Jsem ochoten zaplatit za vůz něco kolem150tis. Běžně se tyto dva vozy v této hodnotě prodávají s natočeným tachometrem 150 až 250 tisíc. Proto nevím jak se rozhodnout. Jaký motor co vydrží, kolik najeto, jak starý atd...Děkuji moc. Radek Š.
motor 1.4 D-4D jsem měl v Corolle r.v. 2007, auto bylo kupováno nové. Najel jsem s ním cca 140.000 km, naprostá spokojenost. Aktuálně má najeto cca 160.000 km posledních 20.000 km manželka).
Motor 1,9 TDI mám ve služební Octavii najeto 0-250.000 km
Ve srovnání motorů, je ten v Toyotě jednoznačně kultivovanější a má točivější charakteristiku podobnou benzínovému motoru. Přísun výkonu je plynulejší.Většina lidí co jsem vezl ani nepoznala, že se jedná o naftový motor. Za to v Octavii si ho nespletete.
Pokud jedu v autě sám, tak pocitově není ve výkonu těchto dvou motorů moc velký rozdíl. Se zvyšujícím se zatížení se rozdíly logicky začnou zvětšovat.
Co se týká spotřeby: TDI - za těch 250.000 km podle dotankování průměr 5,6 (zhruba stejný poměr město, okresky, dálnice), okresky se dají s hodně lehkou nohou něco málo pod 5, dálnice přes 6 l/100 km. Rozdíl ve spotřebě při klidné jízdě a když tomu šlapete na krk, není moc velký.
U Toyoty jsem měl dlouhodobou spotřebu podle dotankování 5,3 l/100 km. Rozptyl je tam trochu větší, na dlouhou vzdálenost s lehkou nohou se dá ke 4 litrům, město - dálnice 6 l/100 km.
Spolehlivost, servis: 1.4.D-4D - porucha žádná, výměny oleje po 15000 km. Olej nemusím doplňovat. Startuje a pocitově jede pořád stejně. 1.9 TDI porucha v regulaci turba - vyměněna hadička podtlaku - účtována jenom diagnostika. Do výměny po 15000 km doplňuji 0,5 - 1l oleje.
U motoru Toyota je řetěz, 1.9 se mění se řemen po 120.000 km. Co se týká spolehlivosti nemůžu nadávat ani na jednu značku. Osobně bych dal přednost Toyotě.