matys000 napsal:
Nedělám si srandu,ne opravdu ne. Podle mě ideální vozítko na dlouhé dálniční tahy a nebo krátké popojížďky 6km je Fiat punto 95-99 s motorem 1.2 buď 44kW nebo 54kW. Levné náhradní díly např. Rozvodový řemen INA + napínací kladka INA vyjdou na 450,- . Kola jsou myslím u zmíněné silnější verze R14 takže to s pořizovací cenou nebude taky tak strašné. U 40kW a 44kW bývaj většinou R13. Pozor na uložení zadní nápravy. To vyřeší opravná sada CX kolem 350,-/ks. Spotřeba do 6,5litrů všude možně. Tedy záleží jak těžká je pravá noha :D Kámoš jezdí s 54kW za 5,3litrů denně 60km po okreskách a hlavně serpentínách. Olej jedině original do fiatu od výrobce SELENIA. Při dnešních cenách se těch 60Kč nezblázní ne. SELENIA 20K 10W40 2litry kolem 350Kč. Vleze se tam kolem 3 litrů takže to není strašný ne? Fiati jsou prej háklivý na výrobce oleje :D To mi řekl i pán který má fiaty všude možně :D Pěknýho Fiata Punto 1995 - 1999 se dá v klidu sehnat do 25000 dovoz z itálie. + 7500Kč za přihlášení v čr. Toť můj názor. 54kW i když se to zdá být málo na dálnici tak jede fakt slušně :) A navíc, pojištění jak na Š120 nebo Feldu. :) :) Samozřejmě že je tu vaše volba Ford Focus. Ano svkělé auto ale pozor u prvních generací kde rádi hnijou :) Bacha na zadní ložiska, opotřebení zadních brzd atd. Do 50tis je myslím fakt lepší koupit Punto. A pokud vám nebude vadit 44kW budete jeden z těch šťastných. Totiž pokud u 44kW praskne rozvoďák ;) což může potkat každého tak se 44kW nepotká. a pouze zastaví Ale u 40kW, 54kW Punto a u dalších aut s rozvody dělané na řemen včetně focusa, golfa atd se motory potkaj. Nevím proč se punto 44kW nepotká při prasknutí řemenu, ale je to pravda. Dokonce je zde na tipcarsu recenze prvního punta a myslím i druhého :) a u prvníího je to tam zdůrazněno :) A pokud máte trošku šikovné ruce tak si přikoupíte jeden řemen navíc a kdyby prdl na té 44kW tak vystoupíte, auto se zvedne z pravé strany, odpojí se mínus, sundá se kolo, boční kryty, řemenice se nemusí označovat jak byla, u 44kW myslím je dírka pokud ne označíme si polohu něčím špičatým :) povolí se altík sundá se kliňák s řemenici, a nastaví se klika na značku (to si zjistěte) :D vačka se nastaví na značku hodí se nový řemen, napne se starou kladkou, párkrát zatočíme klikou jestli nemáme rozvody přes zub a pokdu ne tak pak obrácený postup demontáže. Na dilně tyhle rozvody mám s přehledem max do 90min. :)
Jenom malý dodatek,
všechny motory typu FIRE s 8 ventily se díky konstrukci nepotkají, ty co mají 16 ventilů se již potkají.... jinak souhlas, punto je levný, celkem blbuvzdorný, bez výraznějších problémů s korozí (alespoň jsem nikdy nic nezaznamenala) a díly jsou za hubičku a rychle dostupný- narozdíl od některých dílů na mazdy a suzuki u kterých se nám často stalo, že jsme je sháněli v autorizovaným servisu a dodali je za 14 dní nebo dokonce se mi jednou stalo že přišly za měsíc... (myslím že intercars má hodně širokou nabídku dílů na fiat za dobrý ceny, nebo autokelly, auto štangl, elit- ve všech případech díly většinou do 24 hodin, často mají spoustu věcí i skladem), ale tu selénii bych zase nehrotila, zrovna do punta stačí jakýkoliv alespoň trochu kvalitní olej nejlépe na stejný bázi jako selénia (měla by to být údajně esterová báze) a samozřejmě dodržet specifikaci....