0
zpět
 

diskuze k tématu: Reklamace VW golf (AutoESA)

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, volná diskuze
taskounek
počet příspěvků1
datum registrace13.06.2018
Středa 13.06.2018 09:26, Reklamace VW golf (AutoESA)
Zdravím všechny, dne 31.6.2018 jsem /smazáno admin/ koupil auto Volkswagen Golf 7 2.0TDI (r.v.2014, 137.000km) s cenovkou 300.000 Kč. V článku níže vám popíšu situaci, ve které jsem se ocitl a jak reagoval prodávající autobazar.

V den koupě, při cestě domů z autobazaru (Praha -> Kadaň cca 120km), se mi na dálnici rozsvítila kontrolka hladiny chladící kapaliny, zastavil jsem na benzině, koupil destilovanou vodu a prázdnou nádržku jsem dolil k maximu (cca 1 litr). Nepřikládal jsem tomu velkou váhu, protože se jedná o provozní kapalinu, která se musí čas od času dolít a říkal jsem si, že hladinu asi nikdo nějakou dobu nekontroloval. Kontrolka zhasla a já pokračoval v cestě.

8.7.2018 - po týdnu jezdění (najeto cca 800km) se mi opět rozsvítila kontrolka chladící kapaliny, nádržka byla zase prázdná. Olej i voda se zdály být čistý a auto jelo úplně normálně, takže těsněním pod hlavou to asi nebude a pod autem se louže nedělá. Znovu jsem ji dolil a ještě ten den jsem volal prodejci /smazáno admin/, popsal jsem jim situaci se ztrácením chladící kapaliny a s podezřením na nějakou závadu. Byl sem odkázán na internetové stránky s tím, abych vyplnil reklamační formulář a že mi za pár dní přijde poštou dopis s vyjádřením. V ten okamžik jsem se zhrozil a představoval jsem si jak mi reklamaci zamítnou bez jakékoliv osobní prohlídky a já budu muset servis vozu řešit sám. Nicméně do hodiny od odeslání elektronického formuláře mi volal pán z reklamačního oddělení a sdělil mi, že reklamaci uznávají a požádal mě o předložení vozidla k opravě na nejbližší pobočce. Po práci jsem tedy auto odvezl na pobočku do Karlových Varů, vyplnili jsme předávací protokol k opravě, kde si auto vyfotili, zapsali stav tachometru i hladinu paliva v nádrži a vozidlo převzali. Byl jsem ujištěn, že na auto se podívají ještě o víkendu a budou se snažit reklamaci vyřídit co nejdříve.

Dnes 13.6., tedy 5 dní od podání reklamace, mi bylo sděleno, že na žádný únik nepřišli, ale budou provádět ještě tlakovou zkoušku a nějaké další testy, aby zjistily co se s kapalinou děje.

20.3. (12 dní od podání reklamace) mi zavolali z pobočky z Karlových Varů, kde jsem reklamaci uplatňoval, že je auto opravené a že si ho můžu vyzvednout. Údajně byla vyměněna vodní pumpa a rozvody. Domluvil jsem se, že mi auto přivezou následující den domů. Auto po dotankovali na původní stav a dokonce projeli i myčkou :) takže jsem auto převzal čisté a připravené k ježdění. (né vše ale bylo tak růžové)

Při převzetí "opraveného" vozu jsem dolil chladící kapalinu destilovanou vodou až na rysku MAX, abych snázeji identifikoval pokles kapaliny. Týden jsem hladinu kapaliny kontroloval a zdálo se, že je vše v pořádku a kapalina nemizí.

2.7. jsem s rodinou absolvoval delší jízdu dálniční rychlostí

3.7. při nastartování se rozsvítila kontrolka hladiny hladící kapaliny - nádržka byla úplně suchá, až na dno. Dolil jsem destilkou a volal prodejci abych se domluvil přímo s někým z pobočky v Karlových Varech. Paní na telefonní ústředně mě odmítala přepojit, nebo sdělit číslo přímo na pobočku, a byl jsem nucen opět vyplnit elektronický formulář na webových stránkách a čekat. Naštěstí (stejně jako při prvním podání reklamace) mi během hodiny volal pan S. abych auto přistavil znovu na pobočku v Karlových Varech, že se na to znovu podívají a pokud to neopraví, nebo nestihnou opravu do 17 dnů od přistavení vozu (ze 30 dnů na vyřešení reklamace již 13 dní vyčerpali při první opravě) budou mi vráceny peníze.

12.7. Stále nemám žádné informace o opravě, tak volám prodejci. Auto je prý hotové a můžu si ho vyzvednout. Na otázku, zda je opravené odpovídá, že vůz byl v autorizovaném servise, kde dělal na nic nepřišli. Takže následující den jsem si přijel pro neopravený vůz.

13. - 15.7. O víkendu jsem absolvoval několik kratších tras a po každé jízdě kontroloval hladinu. Žádný únik jsem nezpozoroval.

16.7. Ráno jsem jel do práce (cca 70km svižnější jízdou). Odpoledne, když jsem chtěl odjet z práce byla expanzní nádržka opět prázdná. Opět jsem ji dolil destilkou a jel domu. Znovu jsem vyplnil reklamační formulář a čekám na kontaktování prodejcem. Jakmile jsem přijel domu, zkontroloval jsem hladinu a zjistil jsem, že se hladina kapaliny snižuje s tím, jak motor chladne. Druhý den ráno byla nádržka zase suchá.

16.7. Byl jsem kontaktován prodejcem. Požádal mě, abych přistavil auto na nejbližší pobočku a budou mi vráceny peníze.

17.7. Auto jsem odvezl na pobočku do Karlových Varů, kde jsem podepsal potřebné papíry. Následně mi vrátili veškeré peníze a odvezli mě domů.

20.7. Vůz Volkswagen Golf, který jsem několikrát reklamoval z důvodu mizející hladící kapaliny (nejspíše prasklé těsnění pod hlavou) je opět autobazarem nabízen za stejnou cenu (300.000,-) a nejspíše i ve stejném stavu jako jsem ho koupil já.

Celkové shrnutí: Zkušenost s autobazarem spíše pozitivní. Autobazar reklamaci akceptoval a snažil se ji vyřešit. Údajná výměna vodní pumpy a rozvodů a návštěva autorizovaného servisu ale nic nevyřešili. Mohli se snažit víc a poslat hlavu válců na tlakovou zkoušku a vyměnit těsnění pod hlavou, ale rozebírat celý motor se jim asi nechtělo, proto akorát řekli že na žádný únik nepřišli. Nakonec mi byly vráceny všechny peníze, bez zbytečného protahování. Auto ale nabízejí dále k prodeji i přes to, že byli upozorněny na závadu. Přeji hodně štěstí následujícímu majiteli.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.