typek napsal:
" Čísla mluví za vše - původní verze byla dlouhá 3,75 metru, vážila pouhých 810 kg a měla zážehový čtyřválec 1588 cm3 s výkonem 155 koní. Z nuly na stovku jí to trvalo 9,2 vteřiny a na 13" kolech jela nejvyšší rychlostí 182 km/h."
To není možné: buď je omyl v koních, nebo váze. S takovým poměrem váhy/výkonu/maximální rychlosti jak je udáno, by zrychlil tehdejší golf GTI na stovku tak za 5-6 vteřin (za 9,2 vteřiny tak se zataženou ručkou)
(nápověda GTI 6 generace 1318kg/211ps = 1ps na 6kg,...
S těmi čísly je to možná způsobeno tím, že ta 1,6-ka byla atmosférická (o turbu se tam nepíše, i když ten výkon tomu napovídá s větší pravděpodobností), což u tohoto obsahu asi bude znamenat, že hódně dlouho bude mít motor spíše podprůměrné výkonové charakteristiky, aby pak v úzkém rozsahu táhl jako kráva. No a běžné vozy se zážehovými motory jsou schopny dosáhnout 100 km/h na 2. převodový stupeň. To by znamenalo, že po nějakou dobu poběží motor v mrtvé zóně a bude ztácet a dohánět to kolem maxima. Nebo zase na druhou stranu tady bude almara krátká, ale nebudou to kompenzovat otáčky motoru, což by znamenalo řadit 3-ku, a tím dojde ke ztrátě na čase. Pokud to ovšem byla přeplňovaná šestnáctistovka, tak je ten údaj o zrychlení opravdu pesimistický a bude se to blížit odhadům, jak jsi uvedl. Moje 170-ti koňové 1,5 tuny těžké Mondeo má 0-100 za podobný čas, jenže já mám ten výkon s téměř lineárním průběhem - což může být to vysvětlení.