Pepe napsal:
David V napsal:
Pavlik napsal:
David V napsal:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého
. O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou
.
Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci. Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko.... Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.
Tak teď jsem z toho blázen... V každé debatě o provozních nákladech velmi detailně kalkuluješ s
poklesem hodnoty v čase
a
zůstatkovou hodnotou
, abysme se potom v jiném článku dozvěděli, že tyto hodnoty jsou pro tebe
zanedbatelné
. A jestli je ti celkem jedno, jestli za auto dostaneš 20 nebo nic, tak já se tam přes 3/4 republiky dokodrcám, nabídnu ti nic, seženu dalšího "kupujícího", kterej ti nabídne 20, a pak si to povíme
Jak to? Vždyť je to tak konzistentní. Kalkulace provádím, protože mě to baví a pak se podle nich mohu lépe rozhodovat, ale neřeším, jestli utratím za palivo o korunu/km více nebo méně a stejně tak u mého stáří aut neřeším, jestli je prodám a z kolik, protože oproti novému autu, které bych si koupil, jsou tyto hodnoty nevýznamné. Dopředu to stejně nikdy nelze určit, pouze predikovat.
A u naftových aut není hlavním důvodem finanční otázka, na opravy bych měl, ale proč se s tím otravovat, když nevím dne ani hodiny, kdy to přestane jet a za mírný příplatek (v mám případě asi 10%) eliminuji většinu potenciálních problémů.
Pokud budu chtít provozem auta ušetřit, tak si nechám stávající co nejdéle. Má to 2 efekty, jednak zbytková cena už pak prakticky neklesá a jednak ostatní auta zestárnou, takže je buď koupím levněji nebo si budu moci dovolit mladší ročník. Kalkulace poklesu hodnoty má daleko větší význam u nových aut, ale u vozů 10 a více let je to daleko menší položka. Ještě ji navíc ovlivňuje počet najetých km. Takže v určitém bodě prodej/neprodej starého vozu se na celkových kilometrových nákladech projeví minimálně.
Ad prodej. Samozřejmě, že ho nabídnu do prodeje, ale nebudu finančně viset na tom, jestli je prodám nebo ne - takhle to bylo myšleno. Někdo kupuje auto tak, že vyloženě počítá s příjmem za auto stávající.