Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
Já narážel na to, že tady je vzácně vyrovnaná ztráta hodnoty jak časem, tak km proběhem. Takové auto ztrácí hodnotu nejméně, resp. nejpomaleji, neboť si nemyslím, že je hlavní záležitostí ztráta časová. Ano, věk jde upravit obtížněji a ne markantně, jako km. Prostě v grafu ztráty hodnoty má být započítán nejen věk, ale i km... A podle oněch křivek se dá posoudit efektivita provozu - ani jedna z hodnot by neměla výrazně devalvovat tu druhou... Takové auto je "levné", když ztrácí hodnotu časem, zároveň ale odvede adekvátní službu v počtu najetých km. Prostě nejhorší je nové auto s vypnutým motorem... Ad náklady "mandatorní" - říkejme raději fixní - čím více km s nízkými náklady najedu, tím levnější km ve finále pořídím. Ano, já jsem v servisu cca 2x do roka (při intervalu 20tkm), takže celkem 7tKč za 35tkm. S benzínovým (manža) jsem tam 1x do roka "za jánevím to samý" při nájezdu cca 12tkm... Chilli rozdíl je "pouze" ve spotřebě...a poklesu hodnoty...u 406 zanedbatelný, v řádech tisíců ročně...
Ano, s tímto samozřejmě souhlasím, čím starší auto, tím nižší ztráta hodnoty. A náklady se tak skládají prakticky jen z paliva, fixních nákladů + servis. Teď jen najít tu správnou rovnováhu mezi nákupní cenou a následným servisem, aby to staré auto nebylo zadarmo drahé...
Já mám čerstvou zkušenost - při parkování ve sněhu mimo vozovku jsem urval vanu i s olej. čerpadlem. Jelikož autor. servis neměl k dispozici to správný čerpadlo (nový se prý dělá s jiným počtem zubů, nesedí poměr), shánělo se staré. Mezitím jsem jezdil s R. Expressem, 1,9D, r.v. 1994. Servisně tak za 1.500,- /rok, pov to samý (flotila), hav není. Jezdil jsem (90% město) za 6,58l/100km. Jen tak z prdele jsem si to 2x při tankování spočetl přesně. Kdybych do toho v létě lil přepálenej olej (nebo novej z hyper v D, kam každých 14dní jezdím pro žrádlo), tak se dostávám na cenu za km z říše snů. Navíc pracovně! Akorát ty polámaný záda a pocit (ne)bezpečí za to nestojí. Chilli suma sumárum - v absolutních číslech se dá jezdit za 3Kč/km, všechno navíc je jen pohodlnost a bezpečí...
v absolutních číslech se dá jezdit i za méně než 1.50,-. pokud koupím litrovou Micru z roku +/- 2000 aby tam byl už nějakej pytel (i 4), dám jí do plynu (jsem v tom vč. prvotního servisu na nějakých 50-60ti k) a najezdím nějakých 20k ročně tak jezdím za 1.30-1.50. nemusím to tady snad rozepisovat do podrobna, jen nastřelím-povko litr, spotřeba 100 na 100, servis za pusinku (poloosa nová litr, tlumiče litr, brzdy předek litr, vzadu jsou bubny, olej s filtrem půl litru...) a pokles hodnoty minimální, tak 3.000/rok, kdybych nezapočítával amortizaci plynu tak ještě míň. a přitom to je svižný a nadprůměrně spolehlivý autíčko, dle mého i docela hezký a podle osobních zkušeností i docela pohodlný.