David V napsal:
Spousta příspěvků dělají z nouze ctnost s čímž úplně nesouhlasím. Nemslím si, že se někdo naučí s horším autem jezdit lépe než s lepším. Jen bude řešit jiné odezvy chování vozu, protože i pro oasistované auto platí stejná Newtonská fyzika jako pro to obyčejné. Já mám auto s nějakým tím asistentem a rozhodně s ním nejezdím tak, abych je programově využíval, takže prostě argument s porovnáváním řidičských schopností u různých aut považuji trochu za lichý. Ona hranice mezi tím kdy asistenti plechy ...
V 19letech je to možná lepší, než supermoderní, odfiltrované auto bez odezvy a přímé komunikace s vozovkou.
Asistenti skrytě zasahují neustále, aniž by Vám dali vědět. Pouze v krizové situaci se rozbliká, rozpípá něco v autě a je na jednotlivci jestli se v ten moment dívá na silnici, nebo identifikuje zdroj zvuků a kouká jinam.
Asistenty mám rád, pokud jsou rozumné, neobtěžují a jdou vypnout. I když jsem slušný řidič, zažil jsem pípání, pohled na palubní desku, zvednutí očí, pohled na silnici a... bylo to o fous.
-------------------------
Pracuji kolem aut, nehod, importu náhradních dílů a za poslední dva roky jsem zažil deset luxusních SUV kterým při jízdě po Praze a v cca 70-90km/h najetí na běžnou, větší díru vystřelili airbagy v polovině auta jejíž kolo na kanál najelo - přední airbagy vždy oba. Opravdu zajímavý bezpečnostní prvek. A cena opravy? Přes 150t za interér, airbagy + cena opravy za často těžce nabourané auto, jelikož po vystřelení obrovského airbagu a přes prach nic nevidíte, nemůžete po volantu ručkovat a jste de facto slepí.