rohYpnol napsal:
1) Ano, TSI má dieselovou charakteristiku, jen spektrum využitelných otáček je mnohem širší a jde až někde k 5,5 tis. ot.
2) KO motoru je extrém. Neznám případ u 1.4 a 1.2, kdy by došlo ke KO bez varování - tj. motor začne rachtat. Když se na to majitel vybodne a jezdí s tím dál, tak pak může nastat KO. U 1.8 jsem slyšel asi o dvou pípadech KO bez varování. Tam je to nemilé. Navíc vem si, kolik těch motorů jezdí. 1.2 TSI je v kdečem, jeden z nejprodávanějších motorů od Octavie, přes Fabie, Pola...
Vezmu to od zadu ať se mi to lépe píše:
- kulance (byť prodloužená) je krásná věc, ale také to znamená, že značnou část nákladů na opravu nese majitel vozu (není to bezplatná záruční oprava),
- dopravní nehoda je opravdu možná, proto s tím při výběru vozu počítám a beru "jen 5*" vozy a dokupuji maximum airbagů,
- je mi celkem jedno, jestli je něco nejprodávanější, protože to zdaleka neznamená že je to dobré nebo dokonce kvalitní. Odmítám se řídit názorem stáda. Na 1,8 TSI mám názor jasný, je to šmejd - dvě auta ve firmě (O2 a sup 2), obě výměna potkaného motoru (komplet) mezi 50 a 60 tisíci km. 1,2 ani 1,4 TSI jsem moc nezkoumal, protože bych si je nikdy nekoupil (nevyhovují), ale kolega má fobii 2 s 1,2 TSI a je v servisu podezřele často (cca co dva měsíce).
- tu dieselovou charakteristiku jsi úplně nepochopil, myslel jsem to "šlápnu a ono to jede" bez velkého ohledu na otáčky které tam zrovna jsou. Jinak ale nemáš tak docela pravdu, ono je krásné mít použitelné spektrum cca 5 tisíc otáček, ale diesel to "nahání" zpřevovováním. Když jsem porovnával megana 1,5 Dci 78 kw s kolegovou (výše zmíněnou) fobií 1,2 TSI 77 kw, ve výsledku řadil prakticky stejně jako já, protože mých použitelných 2500 otáček odpovídá jeho použitelným 5000 otáček a to má o dost lehčí auto.