0
zpět
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf IV - doplněné zkušeností majitele po pěti letech

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 13.10.2012 15:29, RE: Spolehlivost
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Ještě by ale mělo férově zaznít, že když vedle sebe postavíme 1.6 Civica a 1.6 Golfa, tak pokud budou obě auta ve slušném stavu, tak v Civiku to bude trochu jiné svezení...a tady je další z důvodů, proč si lidi japonce (klidně starší benzínové Hondy) drží...Golf IV hezky vypadá, má mně sympatický interiér, lze jej provozovat za rozumné peníze, ale co se týče jízdy samotné je to průměr. Civic má o řád lepší podvozek i motor, alespoň pokud se bavíme o šestnáctkách vyrobených v přibližně stejné době.
Cože je to? Průměr? Dlouho jsem měl služební auto GOlf IV s 1.9 TDi 66 Kw. Bál jsem se v tom zabočit na dálnici z levého pruhu zpátky do pravého! To auto se kroutilo, klekalo si, vlnilo se... bylo nestabilní. To bylo jezdit jako v bublině... Hnus. Jenom design byl dobrý a motor. Dodnes to nechápu, jak se může 66kw a asi 210 nm tak projevovat. Ve 3000 jako střela. A bez chipu. Ta majitelka firmy byla stará pošahaná paní, co možná ani nevěděla, že má auto motor, natožpak se dá chipovat. Ale auto to bylo špatné. Ergonomie hrozná..., jízda strašná...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 13.10.2012 18:53, RE: Nevidel bych to tak tragicky
petaoldova napsal:
Na fiaty seženete díly vysloveně za hubičku- kvalitní z druhovýroby a ani alfa na tom není zdaleka tak zle jak se povídá- platili jsme zatím za vše mnohem méně než na suzuki nebo mazdu...
Tomu nevěř. Fiat má díly v cenové relaci BMW. Už jsi byla v autorizáku? A ani druhovýroba není za hubičku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 13.10.2012 21:05, RE: Spolehlivost
gablenz napsal:
Cože je to? Průměr? Dlouho jsem měl služební auto GOlf IV s 1.9 TDi 66 Kw. Bál jsem se v tom zabočit na dálnici z levého pruhu zpátky do pravého! To auto se kroutilo, klekalo si, vlnilo se... bylo nestabilní. To bylo jezdit jako v bublině... Hnus. Jenom design byl dobrý a motor. Dodnes to nechápu, jak se může 66kw a asi 210 nm tak projevovat. Ve 3000 jako střela. A bez chipu. Ta majitelka firmy byla stará pošahaná paní, co možná ani nevěděla, že má auto motor, natožpak se dá chipovat. Ale auto ...
tuhle pohádku už známe. Doporučuji přestát hrát playstation. Pak má člověk špatně nastavená měřítka pro hodnocení...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 10:05, RE:
rohYpnol napsal:
Právě takovéto názory mi přijdou slušně řečeno naivní. U TSI se bavíme o motorech pro každodenní použití. Srovnání se sportovními vysokootáčkovými sportovně laděnými motory z japonské školy (např. často zmiňovaný motor nové BRZ, S2000 atd.) je vždy velmi úsměvné.
Vždyť to má výkon stejný jako turbíčko, VW neumí motory, turbo k ničemu apod. Jenže tady jde především o průběh, zvýšení výkonu není tím jediným cílem!
Ano, VW má problém s tím, aby udělal spolehlivý motor. Ale z uživatelského hledisk...
Nechci tě obviňovat z podjatosti (či přímo fanatismu) ve vztahu ke koncernu, ale osobně raději zvolím motor se "slabším" středem otáčkového spektra a výkonem nahoře, než mít "uživatelsky příjemný" (ať už tato fráze, vyskytující se ve vztahu ke koncernu velmi často, znamená co chce) motor který se může kdykoli rozpadnout. Ono je totiž velmi pěkné nabídnout zákazníkovi široký výběr (v tomto případě motorů), ale ta nabídka musí také za něco stát (já bych si v současnosti u koncernu z běžné produkce vybral jediný motor - 1,6 TDI, zbytek je mizerný šunt testovaný na zákaznících).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 11:07, RE: Spolehlivost
rohYpnol napsal:
tuhle pohádku už známe. Doporučuji přestát hrát playstation. Pak má člověk špatně nastavená měřítka pro hodnocení...
Jsi pod vlivem? (rohypnolu?)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 11:08, RE:
Pavlik napsal:
Nechci tě obviňovat z podjatosti (či přímo fanatismu) ve vztahu ke koncernu, ale osobně raději zvolím motor se "slabším" středem otáčkového spektra a výkonem nahoře, než mít "uživatelsky příjemný" (ať už tato fráze, vyskytující se ve vztahu ke koncernu velmi často, znamená co chce) motor který se může kdykoli rozpadnout. Ono je totiž velmi pěkné nabídnout zákazníkovi široký výběr (v tomto případě motorů), ale ta nabídka musí také za něco stát (já bych si v současnosti u koncernu z běžné produkce...
fanatik napíše to, že VW má problém vyrobit spolehlivý motor? To asi ne ;)
Já prostě jen tvrdím, že každý má své klady a zápory. někdo bude obrazně řečeno raději jezdit s mizerným motorem, který vydrží. Někdo raději zvolí TSI a bude si každý den užívat kladů s tím, že možná bude muset jednou za čas navštívit servis.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 12:47, RE:
rohYpnol napsal:
fanatik napíše to, že VW má problém vyrobit spolehlivý motor? To asi ne ;)
Já prostě jen tvrdím, že každý má své klady a zápory. někdo bude obrazně řečeno raději jezdit s mizerným motorem, který vydrží. Někdo raději zvolí TSI a bude si každý den užívat kladů s tím, že možná bude muset jednou za čas navštívit servis.
1) neřekl bych, že japonské motory jsou mizerné (o těch byla diskuse výše), mají jen jinak (sportovněji) naladěnou křivku výkonu, což hodně lidem vyhovuje. TSI se s trochou nadsázky chová podobně jako turbodiesel, u japonce musíš motor vytočit (jako ostatně každou 16V atmosféru). 2) nezlob se na mě, ale "užívat si kladů" motoru s pocitem že se daný motor může prakticky kdykoli potkat mi nepřijde jako přílišné užívání si. 3) pod termínem "návštěva servisu" si rozhodně nepředstavuji situaci kdy "jednou za čas" vyměním motor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 14:28, RE:
Pavlik napsal:
1) neřekl bych, že japonské motory jsou mizerné (o těch byla diskuse výše), mají jen jinak (sportovněji) naladěnou křivku výkonu, což hodně lidem vyhovuje. TSI se s trochou nadsázky chová podobně jako turbodiesel, u japonce musíš motor vytočit (jako ostatně každou 16V atmosféru). 2) nezlob se na mě, ale "užívat si kladů" motoru s pocitem že se daný motor může prakticky kdykoli potkat mi nepřijde jako přílišné užívání si. 3) pod termínem "návštěva servisu" si rozhodně nepředstavuji situaci kdy "j...
1) Ano, TSI má dieselovou charakteristiku, jen spektrum využitelných otáček je mnohem širší a jde až někde k 5,5 tis. ot.
2) KO motoru je extrém. Neznám případ u 1.4 a 1.2, kdy by došlo ke KO bez varování - tj. motor začne rachtat. Když se na to majitel vybodne a jezdí s tím dál, tak pak může nastat KO. U 1.8 jsem slyšel asi o dvou pípadech KO bez varování. Tam je to nemilé. Navíc vem si, kolik těch motorů jezdí. 1.2 TSI je v kdečem, jeden z nejprodávanějších motorů od Octavie, přes Fabie, Pola, Leony, Altey, Golfy, Golfy Plus, Yeti... A ještě jsem rachtající TSI nepotkal.
3) viz 2. KO motoru je extrém. Jakou máš pravděpodobnost? 0,000000000000000001 % ? Jakou máš pravděpodobnost, že budeš účastníkem dopravní nehody, protože tě sundá nějaký blb? Mnohem vyšší. A přesto vyjedeš na silnici. Prostě je fajn brát to v úvahu, ale přisoudit tomu příslušnou váhu. Navíc pokud auto kupuji na 3-5 let, tak v tom opravdu nevidím problém. Do konce záruky mě nemusí zajímat, jestli mi při návštěvě vymění celý motor - to je jejich věc. A prodloužili kulanci, takže 5 let klid.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 15:36, RE: Nevidel bych to tak tragicky
gablenz napsal:
Tomu nevěř. Fiat má díly v cenové relaci BMW. Už jsi byla v autorizáku? A ani druhovýroba není za hubičku.
Věřím tomu s čím mám zkušenost.... doma těch italů máme dost na to abych věděla kolik co stojí!!! Do autorizáku lezu vyjmečně, ale ve srovnání cen dílů v autorizáku fiat a suzuki vychází fiat obvykle, alespoň co jsme objednávali, cca o čtvrtinu až polovinu levněji....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 14.10.2012 20:13, RE:
rohYpnol napsal:
1) Ano, TSI má dieselovou charakteristiku, jen spektrum využitelných otáček je mnohem širší a jde až někde k 5,5 tis. ot.
2) KO motoru je extrém. Neznám případ u 1.4 a 1.2, kdy by došlo ke KO bez varování - tj. motor začne rachtat. Když se na to majitel vybodne a jezdí s tím dál, tak pak může nastat KO. U 1.8 jsem slyšel asi o dvou pípadech KO bez varování. Tam je to nemilé. Navíc vem si, kolik těch motorů jezdí. 1.2 TSI je v kdečem, jeden z nejprodávanějších motorů od Octavie, přes Fabie, Pola...
Vezmu to od zadu ať se mi to lépe píše:
- kulance (byť prodloužená) je krásná věc, ale také to znamená, že značnou část nákladů na opravu nese majitel vozu (není to bezplatná záruční oprava),
- dopravní nehoda je opravdu možná, proto s tím při výběru vozu počítám a beru "jen 5*" vozy a dokupuji maximum airbagů,
- je mi celkem jedno, jestli je něco nejprodávanější, protože to zdaleka neznamená že je to dobré nebo dokonce kvalitní. Odmítám se řídit názorem stáda. Na 1,8 TSI mám názor jasný, je to šmejd - dvě auta ve firmě (O2 a sup 2), obě výměna potkaného motoru (komplet) mezi 50 a 60 tisíci km. 1,2 ani 1,4 TSI jsem moc nezkoumal, protože bych si je nikdy nekoupil (nevyhovují), ale kolega má fobii 2 s 1,2 TSI a je v servisu podezřele často (cca co dva měsíce).
- tu dieselovou charakteristiku jsi úplně nepochopil, myslel jsem to "šlápnu a ono to jede" bez velkého ohledu na otáčky které tam zrovna jsou. Jinak ale nemáš tak docela pravdu, ono je krásné mít použitelné spektrum cca 5 tisíc otáček, ale diesel to "nahání" zpřevovováním. Když jsem porovnával megana 1,5 Dci 78 kw s kolegovou (výše zmíněnou) fobií 1,2 TSI 77 kw, ve výsledku řadil prakticky stejně jako já, protože mých použitelných 2500 otáček odpovídá jeho použitelným 5000 otáček a to má o dost lehčí auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.10.2012 01:19, RE: Diskuse nezklamala
Rutt. napsal:
S tímto se dá souhlasit, pokud člověk nevidí rozdíl bezi spotřebičem autem, ledničkou a vysavačem. Na druhou stranu, dnešní automobilový průmysl je spotřební na pět let a na značce už dnes nezáleží, úkolem je zesměšnit levné značky aby se ten lepší krám prodal. Nejlepším příkladem toho je Mercedes Citan/Renault Kangoo a můžeme pokračovat dlouhým seznamem globalizace, fúzí, atd.

Koupě Dacie chápu i když jezdím v Audi.

Na druhou stranu kdo jezdí dálky, pro něj Dacia nepřipadá v úvahu... snad...
K tomu: <br>
Na druhou stranu, dnešní automobilový průmysl je spotřební na pět let a na značce už dnes nezáleží.<br>
Od kterého roku výroby toto tvrzení už platí?<br>
Rozpadne se mi už za rok Yaris koupený v roce 2008? Nebo se to týká až těch novějších? Mám pocit že tuhle větu, že dnešní auta stojí za nic (příp. nezáleží na značce) slýchám už minimálně 4 roky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.10.2012 06:59, RE: Spolehlivost
Dr.Xander napsal:
Je to zákon schválnosti, mě to začlo zlobit v zimě.. a jezdit se stěračemu zaseklýma uprostřed okna..
Já nejvíce bojoval se sundáním těch krytů pod oknem, měl jsem tam ještě ty starší, které byly na takové plastové šrouby, které se samozřejmě všelijak protáčely a tak podobně.. vím, že pomohla až hrubá síla.
Manželka má taky Golfa IV, motorizace 1,4i 55kW. A jediné pozitivum na něm shledávám nizkou spotřebu při poskakování po městě. Z hlediska spolehlivosti klíčových komponent je to dobré auto, ale velké množství drobných závad už mě vytáčí. Připadá mi, že Das Auto je spolehlivé asi jako Skoda Favorit, ten taky jezdil bez problému, ale furt jsem na něm musel řešit nějakou blbost. U Golfa je na první pohled dobré dílenské zpracování, ale dimenzace některých dílů je tak akorát na to, aby přežily záruku: stěrače (dokud jsem nedal komplet nový mechanizmus, tak se to furt sekalo), stahovačky oken, během 4 let odešly všechny, zámek pátých dvěří omolousaný tak, že centrál občas nezamkne, kosti a zadní silenblok ramene přední náravy vydrží tak max 2 roky, vymlácené uložení zadní nápravy ... Jediná výhoda je, že když je člověk trochu šikovný, tak si vše spraví sám, na VW fóru to totiž majitelé řeší furt dokola, takže je dost informací jak co opravit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.10.2012 11:17, RE: Spolehlivost
gablenz napsal:
Jsi pod vlivem? (rohypnolu?)
Tenhle člověk s nickem "Rohypnol" určitě pod vlivem nějaké omamné látky je,pr debata s nim je naprostá ztráta času....má prostě svůj svět!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.10.2012 12:49, RE:
Pavlik napsal:
Vezmu to od zadu ať se mi to lépe píše:
- kulance (byť prodloužená) je krásná věc, ale také to znamená, že značnou část nákladů na opravu nese majitel vozu (není to bezplatná záruční oprava),
- dopravní nehoda je opravdu možná, proto s tím při výběru vozu počítám a beru "jen 5*" vozy a dokupuji maximum airbagů,
- je mi celkem jedno, jestli je něco nejprodávanější, protože to zdaleka neznamená že je to dobré nebo dokonce kvalitní. Odmítám se řídit názorem stáda. Na 1,8 TSI mám názor jasný, je...
Já jsem jenom čekal,až si tu mou diskuzi s Rohypnolem přečte někdo se zdravým rozumem a přidá taky svůj názor....Už jsem vzdal oponovat,pr pán stejně napíše,že koncern je skvělý,nejprodávanější a hlavně s uživatelsky špičkovými motory :))) Což každý kdo se zajímá trochu o auta a jejich techniku,tak prostě ví jak to doopravdy je.A říct o motorech,které mají problémy tak fatálního rázu,jako je přeskočení řetězu nebo prasklá hlava,že je uživatelský špičkový,to je už opravdu na pováženou.Co se 1.8 V-tec týče,tak to máš z vlastní zkušenosti,že je mrtvolný,nebo si to opravdu řídil??Rozdíl ve zrychlení mezi TSI a V-TEC je cca 1 sek ve prospěch TSI,takže rozdíl +20 ps v TSI by tomu i odpovídal,takže zase taková mrtvola jak říkáš,to nebude.Každý z motorů má jinou charakteristiku a svůj výkon podává jinak,ale jak říká Pavlík,raději oželím trochu toho výkonu ve středním pásmu,než abych řešil případné problémy s motorem,nedejbože výměnu,stím pocitem bych jezdit fakt nedokázal.Ještě na okraj,vrátím se k tvrzení,že poslední generace Acco jsou tzv. obludičky bez charakteru...tohle jen ukazuje,jak moc omezený jsi...právě poslední model,tedy 8.g je ta nej ze všech-elegantní a zároven sportovní s patřičnou dávkou jiskry!A mimochodem slovo charakter bych v kontextu s fau-vé vůbec nezminoval,pr tomu je naprosté cizí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.10.2012 18:47, RE: Diskuse nezklamala
Rutt. napsal:
S tímto se dá souhlasit, pokud člověk nevidí rozdíl bezi spotřebičem autem, ledničkou a vysavačem. Na druhou stranu, dnešní automobilový průmysl je spotřební na pět let a na značce už dnes nezáleží, úkolem je zesměšnit levné značky aby se ten lepší krám prodal. Nejlepším příkladem toho je Mercedes Citan/Renault Kangoo a můžeme pokračovat dlouhým seznamem globalizace, fúzí, atd.

Koupě Dacie chápu i když jezdím v Audi.

Na druhou stranu kdo jezdí dálky, pro něj Dacia nepřipadá v úvahu... snad...
Dacia Lodgy jede 230???????????
reagovat
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.