David V napsal:
Automobilky zatím perpetuum mobile nestaví, tak nemůže žádného technicky zdatného automobilistu překvapit, že 100 koňový benzín si o svůj příděl benzínu prostě řekne a je mu celkem šumák, jestli se koně dolují z dvanáctistovky s turbem nebo ze šestnáctistovky atmosféry.
Když vezmu do úvahy, že moje dvoulitrové Mondeo jezdí se stejnou spotřebou, a je to jiné svezení a jiný prostor, tak je asi něco špatně. Kdyby tam byl místo DSG manuál tak by se situace asi zlepšila, ale je otázka, jestli by to bylo dostatečné.
Jinak základní úvaha u downsizingu je celkem dobrá, když nepotřebuju výkon, tak je levnější živit malý objem, při potřebě výkonu to turbo přifoukne na větší objem a nebude ten handicap poznat. Jenže problém je v tom, že motor je pod zatížením téměř pořád a to turbo prostě foukat musí. Chvíle, kdy třeba dojíždím do křižovatky na volnoběh jsou příliš krátké, než aby se to projevilo ve spotřebě více než pár deci benálu na 100 km. Pokud se k tomu ještě přidá automat, který donutí řidiče, aby tomu motoru šlapal víc na krk než je zdrávo, pak je i ta ošidná pidivýhoda tatam.