Středa 18.06.2014 09:36,
Golfování
Golf 5 byl oproti Golfu 4 krokem vpřed podvozkem, prostorností, poměrem cena/výbava, ale kvalita šla dolů. Zvlášť dnes, kdy je prvním golfům 5 i 10 let, a srovnají se s ještě staršími 4kami, tak 5tky jsou často orezlé s vybledlým lakem a ošoupaným interiérem. Golf 6 je sice jen modernizací G5, ale výraznou a znatelnou. Hlavně kvalitativně to už je zase Das Golf. Bohužel se přestal dělat s 1,9 TDI, takže jednoznačně doporučitelný diesel chybí. Z benzínu jen slabé 1,4 a 1,6 a pak až 2,0 TSI. Menší Golfu sedí, ale jsou sázkou do loterie. Nicméně od mod. roku 2012 jsem o problémech s nimi neslyšel. S G7 jsem jel zatím jen párkrát, s 1,2 TSI 63 kW a 1,6 TDI. G6 na mě, hlavně uvnitř, působí bytelnějším dojmem. U G7 mi vadí el. ruční brzda (to ale i u jiných aut) a dotykový displej, který když neslouží i pro navigaci, není moc praktický, prostě už nejde intuitivně přepínat čudlíky, ale řidič se na něj musí dívat aby viděl co přepíná. Chválím nové TSI, je absolutně tiché a úsporné (úplně v pohodě i pod 6 litrů) a pro jízdu ve dvou stačí i 63 kW verze. Naopak 1,6 TDI je na prd a ani z finančního hlediska mi nedává smysl. Duní, nejede a spotřeba je 5,5 - 6, takže na úrovni 1,2 TSI. Navíc později hrozí problémy se vstřiky, DPF, studenými starty...
reagovat