0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Golf IV 1.9 SDi vs. TDi

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Minett
počet příspěvků11
datum registrace09.07.2013
Pondělí 28.10.2013 00:25, VW Golf IV 1.9 SDi vs. TDi
Dobrý den. Budu si pořizovat své první auto a zvažuji nad Golfem v dieselu. Mám odježděno (Jako spolujezdec) asi 12 let v TDičkách, přičemž první 4 roky ve VW Passatu B5 (81kW) a poté cca 8 let ve Škodě Octavia I. generace s totožnou motorizací. Co se týká spolehlivosti, spotřeby a výkonu, tak ze známých opravdu neznám nikoho, kdo by s tím měl problém. Já zvažuji i verzi SDi, o které se říká, že je ještě o něco spolehlivější díky absenci turbodmychadla, které je právě slabinou TDiček. A rád bych se zeptal, jak je na tom vůz s reálnou (Ne udávanou) spotřebou a výkonem - zda např. při 140km/h na dálnici je motor hodně hlučný nebo jak moc je potřeba ho točit. A jestli by tedy bylo lepší SDi nebo TDi? Předem díky za rady a tipy.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 29.10.2013 10:11, RE: VW Golf IV 1.9 SDi vs. TDi
Minett napsal:
Dobrý den. Budu si pořizovat své první auto a zvažuji nad Golfem v dieselu. Mám odježděno (Jako spolujezdec) asi 12 let v TDičkách, přičemž první 4 roky ve VW Passatu B5 (81kW) a poté cca 8 let ve Škodě Octavia I. generace s totožnou motorizací. Co se týká spolehlivosti, spotřeby a výkonu, tak ze známých opravdu neznám nikoho, kdo by s tím měl problém. Já zvažuji i verzi SDi, o které se říká, že je ještě o něco spolehlivější díky absenci turbodmychadla, které je právě slabinou TDiček. A rád bych se zeptal, jak je na tom vůz s reálnou (Ne udávanou) spotřebou a výkonem - zda např. při 140km/h na dálnici je motor hodně hlučný nebo jak moc je potřeba ho točit. A jestli by tedy bylo lepší SDi nebo TDi? Předem díky za rady a tipy.


Verze SDi je opravdu o trochu úspornější a výrazně spolehlivější. Je to vlastně takový pohrobek posledních atmo naftových motorů stavěných na výdrž a spolehlivost. Jeho jedinou nevýhodou je slabá dynamika. Dosaženou rychlost udrží, ale pokud se jízdní tempo často mění, tak se u plnového pedálu střídají pouze polohy 0 a FULL.
Záleží na plánovaném nájezdu a složení tras. Na dálnici při rychlostech do 140-ti bych problém neviděl, protože tam deficit dynamiky obtěžuje pouze při omezeních, ale taková kopcovitá státní s tímto motorem bude tortura.
TDi z dob SDi-čka je ještě pořád velmi spolehlivá motorizace. Ano, v průměru bude mít spotřebu o pár deci vyšší, ale jízdní komfort s ohledem na dynamiku bude citelněji lepší. Turbodmychadlo vyžaduje určité zacházení, ale není to nic tragického, stačí studený motor přílš netočit a nezatěžovat (to ale platí úplně pro všechny motory) a po jízdě na plný výkon (dálniční nadlimitní přesun nebo svižný výjezd do sedla nebo na nějaký vrchol) nechat motor třeba minutu bublat na volnoběžných otáčkách, aby se turbo dotočilo a zchládlo. Nejhorší je vypnout motor a rozžhavené nedotočené turbo nechat zastavovat bez oleje. Další věc je, že nic se nepokazí výměnou oleje v rozmezí 10-15 tkm. To je pár základních kamenů, jak rychle neodepsat motor. Teď ještě koupit ten neodepsaný, ale s tím tady nepomůžeme.
Hlučnost naftového motoru je bohužel vlastnost a z mého pohledu si SDi a TDi mohou podat ruce. Jezdil jsem s oběma, ale nevybavuji si, že by byl některý natolk tišší, že bych to zaregistroval. Vůbec nejhorší byl akusticky 1.4 TDi, z toho mě po 100 km regulerně bolela hlava.
reagovat
Minett
počet příspěvků11
datum registrace09.07.2013
Čtvrtek 31.10.2013 01:11, TDi
Potřeboval jsem právě nějaké info o SDi, jelikož, jak jsem již zmiňoval, s TDičkama jsem byl až moc dobře seznámen, takže vím, co od toho čekat. Verzi SDi zvažuji proto, že bych opravdu z mého "nízkého" rozpočtu nerad koupil např. "jednašestku" od Opelu, kde modely Vectra i Astra se mi velice zamouvají cenou i výbavou jako např. Ford, ale o obou jsem četl, že jsou s tím problémy, takže radši si připlatím za něco, co mi opravdu vydrží. A i když můj roční nájezd se nejspíše bude pohybovat okolo 10-15 tis. km/rok, což by spíš asi vyhovovalo pro benzínový motor, tak bych radši jednu z těchle starších dieselových od VW.
No, děkuji za rady a tipy, určitě na to budu pak při výběru myslet :)
reagovat
lukash1
počet příspěvků9
datum registrace31.10.2013
Čtvrtek 31.10.2013 08:35, Proc naftu?
Proc naftu pri takovem najezdu? Mluvite o omezenem rozpoctu, 10 a vice let stary golf bude mit na tachometru minimalne 200tkm (spis ale mnohem, mozna nekolikanasobe, vic). Tyto auta se nekupovala na stani v garazi, ale na najezdy 50 tisic za rok. Jak chcete pokryt obrovske servisni naklady? Motory jsou (byli ve sve dobe) spolehlive, ale to prece neplati o minimalne desetiletem autu, co nekolikrat objelo zemekouli. Nehlede na to, ze auto neni jenom motor ...
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.