Minett napsal:
Dobrý den. Budu si pořizovat své první auto a zvažuji nad Golfem v dieselu. Mám odježděno (Jako spolujezdec) asi 12 let v TDičkách, přičemž první 4 roky ve VW Passatu B5 (81kW) a poté cca 8 let ve Škodě Octavia I. generace s totožnou motorizací. Co se týká spolehlivosti, spotřeby a výkonu, tak ze známých opravdu neznám nikoho, kdo by s tím měl problém. Já zvažuji i verzi SDi, o které se říká, že je ještě o něco spolehlivější díky absenci turbodmychadla, které je právě slabinou TDiček. A rád bych se zeptal, jak je na tom vůz s reálnou (Ne udávanou) spotřebou a výkonem - zda např. při 140km/h na dálnici je motor hodně hlučný nebo jak moc je potřeba ho točit. A jestli by tedy bylo lepší SDi nebo TDi? Předem díky za rady a tipy.
Verze SDi je opravdu o trochu úspornější a výrazně spolehlivější. Je to vlastně takový pohrobek posledních atmo naftových motorů stavěných na výdrž a spolehlivost. Jeho jedinou nevýhodou je slabá dynamika. Dosaženou rychlost udrží, ale pokud se jízdní tempo často mění, tak se u plnového pedálu střídají pouze polohy 0 a FULL.
Záleží na plánovaném nájezdu a složení tras. Na dálnici při rychlostech do 140-ti bych problém neviděl, protože tam deficit dynamiky obtěžuje pouze při omezeních, ale taková kopcovitá státní s tímto motorem bude tortura.
TDi z dob SDi-čka je ještě pořád velmi spolehlivá motorizace. Ano, v průměru bude mít spotřebu o pár deci vyšší, ale jízdní komfort s ohledem na dynamiku bude citelněji lepší. Turbodmychadlo vyžaduje určité zacházení, ale není to nic tragického, stačí studený motor přílš netočit a nezatěžovat (to ale platí úplně pro všechny motory) a po jízdě na plný výkon (dálniční nadlimitní přesun nebo svižný výjezd do sedla nebo na nějaký vrchol) nechat motor třeba minutu bublat na volnoběžných otáčkách, aby se turbo dotočilo a zchládlo. Nejhorší je vypnout motor a rozžhavené nedotočené turbo nechat zastavovat bez oleje. Další věc je, že nic se nepokazí výměnou oleje v rozmezí 10-15 tkm. To je pár základních kamenů, jak rychle neodepsat motor. Teď ještě koupit ten neodepsaný, ale s tím tady nepomůžeme.
Hlučnost naftového motoru je bohužel vlastnost a z mého pohledu si SDi a TDi mohou podat ruce. Jezdil jsem s oběma, ale nevybavuji si, že by byl některý natolk tišší, že bych to zaregistroval. Vůbec nejhorší byl akusticky 1.4 TDi, z toho mě po 100 km regulerně bolela hlava.