0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Golf IV - radíme s výběrem motorizace

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 08:00, rada
Já jsem měl celkem 2 po sobě následující Octavie s motorem 1,9TDI 81kW. Ta 1. byla 1997, ta druhá 2001, kterou jsem zakoupil až jako dvouletou s najetými asi 30.000km.
Předem, motory 1,9TDI patří mezi nejspolehlivější motory s minimem závad a pokud se jakákoliv závada na tomto motoru objeví, oprava je vzhledem k počtu dílů a jejich dostupnosti velice levná.
nejčastější poruchy jsou: váha vzduchu (asi 2-3tCZK), zatuhlé lopatky turba o modelů 81kW-komplte vyčištění turba kolem 5tCZK, ložiska se mohou objevit také, ale velmi zřídka (vše závisí na provozovateli), repase turba dnes už není žádný strašáka dá se pořídit taky za slušnou sumu. Čerpadlo většinou bez potíží, moje oktávky měly 216 a 140tisív, když jsem je prodával a dalším majitelům slouží dosud bez potíží. Elektronika je OK, mně osobně odešlo za tu dobu jednou relé žhavení (volal jsem "rychlou pomoc - výměna na místě asi 800,-) Jinak hlavy, ventily, rozvody vše OK. Výměna rozvodů kolem 3,5-6 jak kde.
CO doporučuji: (ale to platí obecně) - nehonit studené, brát dobrou naftu, měnit palivový filtr, dochladit turbo po rychlé jízdě aspň 1-2 minuty. Pak je motor nesmrtelný a jako takový snese i dost velké zvýšení výkonu. Já jsem měl změnu SW od fi Cimbu (97kW, asi 305Nm) a mohu říct - spotřeba šla dolů na dlouhodobý průměr 5,1 a výkon takový, že leckterý benzínový 3l neměl v akceleraci nárok. Opravdu, s těšmito vozy jsem byl max. spokojen co se týká motorů. Negativum bylo snad jedno - tvrdý chod a zvýšený hluk za studena, ale ten beyl uvnitř nijak výrazně slyšet, takže nač se tím vzrušovat?
Jo, vlastně u té 1. jsem dělal ještě žhaviče kolem 200tkm. Jinak super pohoda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 08:17, rada
Dobrý den.U dotazu chybí podstatný údaj,a to kolik ročně najezdíte.Pokud to není nějaká extra porce,tak mi nafta připadá zbytečná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 09:23, rada
Ahoj,
doporucuju tdi 81 kw. Kup to v dobrem stavu a udrzuj jak se patri a bude slouzit dlouho. I kdyby snad neco, dily jsou levne. Meni se pravidelne vaha vzduchu kazdych 100tkm, coz myslim by pro tebe platilo jen jednou :) Turbo se supr repasem a zarukou sezenes za 10tis kdyby nahodou. Ale jinak je nejcastejsi problem zatuhla regulace, muj mechanik si rekl 1500 czk za vycisteni turba, pak jsme jeste udelali nejake upravy aby se znecistovani neopakovalo :) Mame v rodine 2x tdi 81 kw a jezdi kazdy den. Dlouhodoba je 5,2 s automat klimou. Po nejake dobe jsme i chipovali u provereneho cloveka. Od te doby zatim najeto u obou asi 25tis km. Jede to moc hezky, chip je u obou stejny a na brzde to podalo vykon 95kw a 303 nm. (octavia AHF a polo AFN)
Osobne jsem toho nazoru, ze VW moc benziny neumi. Na benziny je expert bmw (a na diesely taky) nebo japonec. Prece jen ty vykony na kubaturu od konkurence vw jsou nekde jinde. Taky sem na gIV 1.4i motor vylagrovany videl, zato tdi nikdy.
Pokud bys chtel ultra drzak, vol verzi 66kw, tam se zadne lopatky nenataci a na spotrebu je malilinko lepsi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 10:44, rada
Pane Romane,
je to složitější, neboť těch motorů v GIV bylo strašně moc. 1,9 TDi byla celkem v 6ti výkonových variantách, z toho 66 a 81 KW s rotačním čerpadlem, 74, 85, 96 a 110 KW s PD. Ta s rotačním čerpadlem má opravdu pověst nejspolehlivější a kazí se na ní jen ta váha vzduchu nebo zatuhává regulace turba (tu mají i 66KW ve verzích ALH a asi i dalších). PD už takovou životnost nemají, ale stále u nich platí nižší riziko drahých oprav (nepraskají hlavy, nejsou sdružené vstřikovače). Odejít může taky dvouhmotový setrvačník, pokud tam je.
Benzínových variant je ještě více, od základní 1,4 55 KW, přes 5 verzí osmiventilové 1,6 (liší se škrtící klapkou), jedné 1,6 16V a jedné 1,6 FSI. Dále 3 verze 1,8 (z toho ta 92 KW byla 20V), 2 verze 1,8 Turbo (ta 132 Kw byl asi jen v GTI), pak osmiventilový dvoulitr, dvě výkonové varianty pětiválce 2,3, tři šestiválce 2,8 (ten se 150 KW byl jen ve všehrabu) a dokonce 3,2. Některé z verzí byly po sobě následující, jiné se překrývaly či vyráběly souběžně. Nejlepší je asi 1,8 T, starý osmiventil 2,0 je spolehlivý a má podobnou charakteristiku jako diesel, 1,6 8V jsou nezáživné a ne příliš úsporné, ale vesměs spolehlivé.
Rozhodněte se, kolik se chystáte najet a v jakém režimu (na 3km cesty do práce se diesel nehodí) a pak spíše vybírejte podle stavu konkrétního kusu.
Taky si uvědomte, že Golf IV patří žádané ojetiny, u kterých se drží cena (a hodně jich je stočených a jinak revitalizovaných), takže za stejný peníz jako za GIV z roku 2002 seženete spoustu novějších konkurentů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 11:25, rada
Jezdil jsem s 1.9tdi 81kW i s 96kW obojí v passatu a obojí mohu doporučit. Vůz s 96kW motorem by více poruchový, většinou se jednalo o drobnosti - přímo motoru se netýkalo nic, repasoval jsem alternátor ve 130.000km. Vůz byl chipnutý na 118kw a díky slušnému zacházení nebyly potíže.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 12:25, rada
Uz jenom proto, ze spousta majitelu ma potrebu tahle auta chipovat, bych si Golfa ci jinou koncernovou sr... nekoupil. A pan, co s na 97kW nacipovanym motorem v Oktavce ujizdel 3l benzinum je dusevni retard.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 12:58, rada
Vzhledem k tomu jak jsou koncernové motory provařené díky své spotřebě 2,25/100 bych do dýzla nešel neboť sehnat auto které nebude mít na hrbu minimálně 300tkm by byl nadlidský výkon.
Jak už tady někdo psal v této době koncern ještě benzíny neuměl.
Poohlednul bych se v jiné stáji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 13:13, rada
Jezdím s Golfem IV, 2,0 85kw. Před tím Golf III, 1,8 66kw. Dvoulitr kombi jsem volil jako rodinnou variantu pro relativně proměnlive vyuziti s celkove neprilis vysokým poctem najetych km. 5 - 10 tis. za rok. Auto je nekolikrat tydne v provozu, ale nejcasteji popojizdeni 3 - 50 km. Zaroven obcas vyrazim do zahranici. Diesel jsem nevolil, potrebuje vedsi davky km a popojizdeni se studenym motorem mu vice vadi.
Po pulrocni zkusenosti me neustale prekvapuje, jak relativne usporne se da s dvoulitrem jezdit - predevsim na delsi vzdalenosti se pohybuje okolo 6l/100km. Motor rozhodne neni zadny sprinter, ale táhne z nizkych otacek a nevadí mi ani ty vysoke. Pruznost a spolehlivost je asi nejvetsi vyhoda konstrukcne zastaraleho osmiventilu 2,0. Pokud najezdíis vice km, pak bych se TDI nebál, tyhle motory jsou skutecne velmi vitální, jen je potreba pravidelny servis a slusne zacházení!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 14:17, rada
Golf s TDI nemusí být špatná volba, celkem by mi nezáleželo na kw, jen bych se vyhnul čipovaným kusům, z notoricky známých důvodů. Navíc podstoupíš riziko,že většina je stočená celkem zásadně a často i opakovaně každým majitelem a pokud nejezdíš větší vzdálenosti, hledal bych raději odolnější benzín.
Ovšem benzín bych asi rovnou zabrousil k japoncům v čele s Hondou ,ale i Mazda,Nissan,Mitsu neurazí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 17:30, rada
prej ze lecknerej trilitr nemel na cipnoutou 1.9TDI
hahaha
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 17:49, rada
1.8T 20V je to nejlepší co se do toho dávalo, jestli najezdíte opravdu hodně km tak 1.9 81kw a chipnout páč jinak je to čajíček :) sám má teď 1.9 chiplou na 120kw a konečně se s tím dá jezdit, jelikož to mám v passatu a jede to celkem slušně tak golfu by to asi utrhlo kola :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 17:54, rada
Nebo zkus 1.9 SDi 50 KW. Ten má pověst držáku. I když jen 50 KW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 18:57, rada
Máme Golfa 1,4 16V. Není to žádný závodník, ale při ročním nájezdu do 20000 km je to ideální a spolehlivá volba. 130 km/h jede bez problémů, max. je okolo 170. Spotřeba cca 7 litrů, dálnice a město okolo 8. Tdi mám ve služebním autě, jezdí super, ale takhle staré auto s nájezdem méně než 150 000 km bude mít 100% stočený tachometr. Hlavně se vyvarujte načipovanému motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 20:35, rada
Uz jenom proto, ze spousta majitelu ma potrebu tahle auta chipovat, bych si Golfa ci jinou koncernovou sr... nekoupil. A pan, co s na 97kW nacipovanym motorem v Oktavce ujizdel 3l benzinum je dusevni retard.
Nisan Maxima 3,0 V6 - se sousedem jsem nejednou stál na kjřižovatce v jedné lajně. Na další už byl on ve druhé.
Ty retarde, jánepíšu o tom, že jsem byl RYCHLEJŚÍ někde na dálnici, ale v akceleraci do dejme tomu 70-80km/h mělo dost benzínů potíže. Nevím, co na tom kdo nechápe. je rozdíl rychlost a zrychlení, vy retardi
Ale, myslete si co chcete, je mi to fuk...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 20:58, rada
... a výkon takový, že leckterý benzínový 3l neměl v akceleraci nárok....
lecktery jaky-jako ta Maxima, no a dal? mozna se zkus ujistit, jestli ten tvuj soused opravdu zavodil, mozna se jen divil, proc chudaka Oktu tak trapis a co ti pritom lita z vyfuku - urcite sis tam dal dvojitou chromovou koncovku, bych te tak sacoval.
Ale abych ti nekrivdil, zes dal Maximu ti asi verit budu, to je lod a ten motor moc neakceleruje. Jinak kdyz se nekde honi podobne kary, soukrome to nazyvam souboj sracu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 21:16, rada
Typickej blbec, co si koupí TDi motor, bůhví jak brutálně nezvýší výkon chipem a pak machruje, že porazí každý 3l benzín v akceleraci, když porazí Maximu, která s ním ani nezávodila. No nevím jak vy, ale já z toho jdu do kolen:D:D:D
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 21:24, rada
ono tie motory vsetky s turbom co sa davali do golfu su v pohode, len co ked na ne nestiha podvozok ten je proste hanba
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 22:42, rada
Souhlasím s názorem, že ten pakoš, co tvrdí, že s načipovanou Ochcávií TDi vydrtí na rozjezd kdejaký benzínový 3.0i V6 tak je opravdu retardovanej... Člověče, než sem vypustíš nějakou takovou srač.u, tak se laskavě alespoň orientačně podívej, jakým zrychlením, disponují auta s tímto motorem (jako jeden příklad za všechny BMW530i ve slabší verzi 170kW má 0-100KM/h pod 7 vteřin a i ta zastaralá maxima má stovku psanou za 8,2...), a načipovaná ochcávka to nebude mít nikdy pod méně než 10 vteřin (standartně to je cca 13s), ani kdyby ten chip měl roztrhat spojku, takže asi tak... Tak se laskavě prober a spadni z višně, nebo dojeď ke mně, a já ti ukážu jak moje BMW 320d v kombajnu a bez chipu se 110kW a zrychlením 0-100km/h za cca 9s udělá z tý tvojí načipovaný vochcávky čmohu ve zpětném zrcátku, protože taková je skutečná realita... Omlouvám se, že nereaguji přímo na článek autora, ale tohle mě fakt vždycky dokáže zvednout ze židle, jak mamlas s vytuněnou ochcávkou dává ze světel třílitrový benzíny..........
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 02.08.2010 23:06, rada
Mam Golfa 4 1.6i 74kw mam ho 2 roky najedu tak 15000km za rok a zatim bez problemu. Akorad co sem měnil bylo ulozeni stabilizatoru, ted me ceka lozisko na prednim kole a spodni cep. Jinak nahr. dily jsou docela levny (neni co by se tam drahyho posralo) Spotrebu mam město 9-10l, dalnice+okrsky 7,2 (dle palub. pocitace) Asi bych volil motor 1.6i 16V 77kw kvuli o dost nižší spotrebe a bude taky o dost tiši ve vyšich otačkach. Pri vysokym najezdu km urcite TDI 66kw nebo 81kw (nezmaři)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 07:20, rada
Tohle už je vážně moc i na mě. Stříbrná na hlínách s křídlem a co táhne vocpodu jako leckerej třílitr
dotazy tohodle charakteru bych sem vůbec nepouštěl do éteru. Těchto keců je plnej internet, tak ať si to pan Chodura vyhledá. Je to práce na 15 minut.
Tato poradna by měla sloužit pro specifické rady jako byla například malinko exotická Maxima minulý týden a ne pro všední auta.
reagovat
  1 2 3 ... 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.