Pondělí 02.08.2010 10:44,
rada
Pane Romane,
je to složitější, neboť těch motorů v GIV bylo strašně moc. 1,9 TDi byla celkem v 6ti výkonových variantách, z toho 66 a 81 KW s rotačním čerpadlem, 74, 85, 96 a 110 KW s PD. Ta s rotačním čerpadlem má opravdu pověst nejspolehlivější a kazí se na ní jen ta váha vzduchu nebo zatuhává regulace turba (tu mají i 66KW ve verzích ALH a asi i dalších). PD už takovou životnost nemají, ale stále u nich platí nižší riziko drahých oprav (nepraskají hlavy, nejsou sdružené vstřikovače). Odejít může taky dvouhmotový setrvačník, pokud tam je.
Benzínových variant je ještě více, od základní 1,4 55 KW, přes 5 verzí osmiventilové 1,6 (liší se škrtící klapkou), jedné 1,6 16V a jedné 1,6 FSI. Dále 3 verze 1,8 (z toho ta 92 KW byla 20V), 2 verze 1,8 Turbo (ta 132 Kw byl asi jen v GTI), pak osmiventilový dvoulitr, dvě výkonové varianty pětiválce 2,3, tři šestiválce 2,8 (ten se 150 KW byl jen ve všehrabu) a dokonce 3,2. Některé z verzí byly po sobě následující, jiné se překrývaly či vyráběly souběžně. Nejlepší je asi 1,8 T, starý osmiventil 2,0 je spolehlivý a má podobnou charakteristiku jako diesel, 1,6 8V jsou nezáživné a ne příliš úsporné, ale vesměs spolehlivé.
Rozhodněte se, kolik se chystáte najet a v jakém režimu (na 3km cesty do práce se diesel nehodí) a pak spíše vybírejte podle stavu konkrétního kusu.
Taky si uvědomte, že Golf IV patří žádané ojetiny, u kterých se drží cena (a hodně jich je stočených a jinak revitalizovaných), takže za stejný peníz jako za GIV z roku 2002 seženete spoustu novějších konkurentů.
reagovat