0
zpět
 

diskuze k tématu: výběr vozu do 85000,- - Golf IV,V, Bora, Octavia II.?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Sobota 03.02.2018 23:19, výběr vozu do 85000,- - Golf IV,V, Bora, Octavia II.?
Zdravím,

vybírám vůz do částky 85000,- Kč s DPH. V merku mám buď Golf IV (5dv.) nebo Boru, Golf V (5dv.) či Octavii II 1. gen (raději hatchback, ale ani kombíku se nebráním).

Je mi jedno, zdali bude motor benzínový nebo dieselový, jde mi o spolehlivost a výkon. U Bory mi byl doporučován benzín 1.6 16V 77kW o kterém jsem ovšem četl, že má horší pružnost v nižších otáčkách, avšak měl by být spolehlivý. U Octavie se nejčastěji doporučuje 1.9TDI 77kW, u dvoulitrů se 103 kW jsou prý problémy se spolehlivostí. Golf V tam si nejsem vůbec jistý, byl mi nabízen motor 1.9TDI-PD 66kW, dle některých spolehlivý, u ostatních zase past na peněženku, tak nevím. Kromě motorizací mě zajímá i kvalita výroby a náklady na údržbu (koroze a jiné vady, na které si dát pozor, cena dílů).

Poprosil bych zdejší odborníky o cennou radu, jaké z těchto aut a v jaké motorizaci bude nejvhodnější. Předem děkuji.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Sobota 03.02.2018 23:57, vyber
1. nejdřív si ujasni kolik a v jakém režimu toho najedeš a podle toho zvol diesel nebo benzín.... ale s tímto rozpočtem ti doporučím benzín

2. z jakeho duvodu nic krom koncernu?
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Neděle 04.02.2018 00:25, výběr do 85k
Moc toho nenajezdím, budou to kratší cesty do práce (po Praze) a pak víkendové ježdění (okresky a taktéž po Praze, sem tam dál po dálnici) - kolik to dá týdně nemám představu. O koncernové vozy se zajímám kvůli dostupnosti servisů a ceny dílů, pokuď by byla jiná alternativa, rád si nechám poradit. S ostatními značkami nemám zkušenosti, tím ovšem netvrdím, že neexistuje lepší volba.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Neděle 04.02.2018 01:32, re
takže určitě benzín

z koncernu nejlépe 1.4 16V, případně 1.6 MPI

ještě koukni na Renault Megane II 1.4/1.6 a Ford Focus II 1.6
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Neděle 11.02.2018 15:25, golf V
Mám nabídku na Golf V 1.4 16V 55kW s nájezdem 200tis. Je na něm prý nedávno dělaná nová spojka a rozvody. Co jsem četl, tak tyhle motorizace měly v prvních letech problém s cívkami a rozvody, stejně jako s velkou spotřebou oleje - toto je rok 2005, tak by snad nemusel tímto trpět nebo to již bude vyměněné. V týdnu to půjdu omrknout.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Neděle 11.02.2018 16:39, RE: golf V
citace:
reakce na: pohodar, 11.02.2018 15:25 (Mám nabídku na Golf V 1.4 16V ...)


Nevím že by tento motor měl problémy s rozvody, jestli jsi se nespletl, jinak to není špatná volba. Co za to chce?
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Pondělí 12.02.2018 04:43, RE: golf V
pohodar napsal:
Mám nabídku na Golf V 1.4 16V 55kW s nájezdem 200tis. Je na něm prý nedávno dělaná nová spojka a rozvody. Co jsem četl, tak tyhle motorizace měly v prvních letech problém s cívkami a rozvody, stejně jako s velkou spotřebou oleje - toto je rok 2005, tak by snad nemusel tímto trpět nebo to již bude vyměněné. V týdnu to půjdu omrknout.


Jestli je jeden z definovaných požadavků výkon, tak golf 1.4 rozhodně není odpovídající volba - stačí jen a pouze do města, nehodí se ani na rozumný příměstký provoz, chybí mu jakákoliv výkonová rezerva. Tu Prahu zvládne, ale okresky tak leda rovinaté.
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Pondělí 12.02.2018 08:12, RE: RE: golf V
citace:
reakce na: Humusus, 11.02.2018 16:39 (Nevím že by tento motor měl pr ...)


64000,-
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Pondělí 12.02.2018 08:16, RE: RE: golf V
citace:
reakce na: Giorgio, 12.02.2018 04:43 (Jestli je jeden z definovaných ...)


Vím, že to nebude žádný šlágr, ale moc toho na výběr nemám. Raději bych třeba motor 1.8T, ale kupovat Octavii 1, která ho má, to by byla díra na peníze.. Pak tu byla ještě Bora 1.6 16V 74kW, je to rok 2003 se slušnou výbavou, ale nevím, zdali by to byla lepší volba.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 12.02.2018 09:55, RE: RE: RE: golf V
citace:
reakce na: pohodar, 12.02.2018 08:16 (Vím, že to nebude žádný šlágr, ...)


Ani jedním nic nezkazis, záleží v jakém to bude stavu
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Pondělí 12.02.2018 13:02, RE: RE: RE: RE: golf V
citace:
reakce na: Humusus, 12.02.2018 09:55 (Ani jedním nic nezkazis, zálež ...)


Jak ten Golf, tak ta Bora vypadají zachovale - na Golfa se v tomto týdnu zajdu mrknout. Pokuď bych chtěl silnější motor (jako, že ano), co byste mi doporučili? Má smysl kupovat třeba O1 s 1.8T nebo něco podobného? Raději bych dvojkovou Octavii, ale u ní se dají sehnat převážně TDi motory, což na mé ježdění a rozpočet asi nebude ono, jak jsem pochopil.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pondělí 12.02.2018 13:34, RE: RE: RE: RE: RE: golf V
citace:
reakce na: pohodar, 12.02.2018 13:02 (Jak ten Golf, tak ta Bora vypadají zachovale - na Golfa se v tomto týdnu zajdu mrknout. Pokuď bych chtěl silnější motor (jako, že ano), co byste mi doporučili? Má smysl kupovat třeba O1 s 1.8T nebo něco podobného? Raději bych dvojkovou Octavii, ale u ní se dají sehnat převážně TDi motory, což na mé ježdění a rozpočet asi nebude ono, jak jsem pochopil.)


Pokud chceš živější auto, potřebuješ minimálně dvoulitrový benzín nebo něco s turbem. Kromě O1 1.8T mě napadá laguna nebo megane 2.0(i nebo T) případně 2.0dci s řetězem (do 2008 bez DPF) nebo ceed 1.6 crdi (do ~2010 bez DPF).
Smysl má koupit něco udržovaného, jedno co, naftu ale bez filtru pokud se chceš courat. Na slušnou O2 TDI je 85 tisíc málo.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 13.02.2018 01:14, re
1.8 T se dával i do Seatů Ibiza a Leon, jinak pokud bys sehnal jedničkovou oktávku s touto motorizací v dobrém stavu tak špatně taky neuděláš
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Úterý 13.02.2018 06:58, RE: RE: RE: RE: RE: golf V
capslock napsal:
citace:
reakce na: pohodar, 12.02.2018 13:02 (Jak ten Golf, tak ta Bora vypadají zachovale - na Golfa se v tomto týdnu zajdu mrknout. Pokuď bych chtěl silnější motor (jako, že ano), co byste mi doporučili? Má smysl kupovat třeba O1 s 1.8T nebo něco podobného? Raději bych dvojkovou Octavii, ale u ní se dají sehnat převážně TDi motory, což na mé ježdění a rozpočet asi nebude ono, jak jsem pochopil.)
Pokud chceš živější auto, potřebuješ minimálně dvoulitrový benzín nebo něco s turbem. Kromě O1 1.8T mě napadá laguna nebo megane 2.0(i nebo T) případně 2.0dci s řetězem (do 2008 bez DPF) nebo ceed 1.6 crdi (do ~2010 bez DPF).Smysl má koupit něco udržovaného, jedno co, naftu ale bez filtru pokud se chceš courat. Na slušnou O2 TDI je 85 tisíc málo.


Nestrasil bych tolik filtrama DPF. Ono filtr sam o sobe většinou nebyva ten problém. Je to jen důsledek neceho jiného, ze auto zere olej, spatne vstřiky, EGR atd. Takze první to odnese většinou filtr. Jinak DPF pokud jezdite dlouhe trasy tak vydrzi 120-250tis km a pote se vyčistit. Na naší 5008 1,6 HDI je filtr stále original puvodni, cisteny ve 120 tis a ted podruhe ve 275tis km. Spis bych se bal jinych věci, a to je to, ze u DPF je dobře si s kazdou vymenou oleje požádat o informaci, jak často filtr regeneruje a podle toho jestli je to OK nebo regeneruje často resit, co by mohlo byt pricinou a v tom je pak zakopany pes. Ale mozna lepsi je mit auto s filtrem od VW nebo PSA, které se tady bezne cisti, repasuji atd nez od Korejcu, kde za filtry pozaduji nesmyslnou castku, která se téměř rovna cene celého auta....a pak lidi vymysli kraviny s vykuchanim nebo náhražkami z nejake druhovyroby. Takze jsou dve cesty jak z toho ven: 1) koupit benzin, vyššího obsahu aby to jelo nebo s turbem. Moc aut na vyber nebude a spotřeba bude preci jen o hodne vyssi u těchto starych aut, ale vyhnete se hodne starostem. 2) koupit naftu, ale s nekym, kdo tomu rozumi, napíchne to na origo diagnostiku a pozna stav vstrikovacu, zaplneni DPF, stav dvouhmoty a pak pokud nejste diletant vam i stara nafta muze dobře poslouzit. Ten naftak v nakupu bude stat o dost méně nez srovnatelny beznin, usetrene peníze bych schoval na pripadny servis ohledne naftového ustroji a bylo by to. My když kupovali 5008 tak jsem chtěl pro mamu benzin, ale byli tam predrazene 1,6VTI, vyber byl mensi, byli utahane mestskym provozem, takze jsme nakonec koupili 1,6HDI o 40 tis levneji nez srovnatelny benzin, 20 tis jsme dali ihned po koupi za vstřiky + 4 tis čištění FAP + dolití EOLYS. Auto mělo při koupi 275 tis km, po celou dobu servisovane v originalu a vypadalo 100x lepe nez všechny ostatní, které měli polovniční nájezdy. Tím chci jen říct, že když člověk přemýšlí, srovná si v hlavě případné náklady tak se i se starší naftou dá žít. Ale není to holt pro lidi, co jsou zvyklý dát autu maximálně olej, a to ještě "ten v akci" a dokud to jede tak nic neřešit....pro takove lidi je idealni benzin atmosféra
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Úterý 13.02.2018 22:16, re:..
Děkuji za informace. Podívám se po těchto vozech - Octavia, VW Golf/Bora nebo Seat Leon/Ibiza s motorizací 1.8T případně Fabia 1.9TDi RS 96kW. Zkusím pohledat něco zachovalého, případně když byste věděli o něčem pěkném, tak klidně napište
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 15.02.2018 09:43, Re: ... ..
Kdyby se naslo jeste par dukatu navic, tak tahle vypada k svetu...

https://www.autofrc.cz/inzerat/skoda-octavia-1-8-t-rs-2001/1713/
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Čtvrtek 15.02.2018 12:10, RS 1.8T
Díky za info - včera jsem se na ní zrovna díval, no asi bych přeci jen vyškrábl víc, ať to za něco stojí. Jen se na ní budou muset udělat rozvody a pumpa, pán říkal, že byly dělány před sto tisíci kilometry, takže tam ještě musím počítat s další investicí hned na začátku, ale s tím se musí počítat u každé ojetiny, jen se pak člověk dostane na úplně jinou částku, než do toho původně chtěl dát
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 15.02.2018 12:36, RE: RS 1.8T
citace:
reakce na: pohodar, 15.02.2018 12:10 (Díky za info - včera jsem se n ...)


Tak to jed omrknout a třeba slevi na sto, za zkoušku nic nedas
reagovat
pohodar
počet příspěvků9
datum registrace03.02.2018
Pondělí 19.02.2018 21:56, koupě
Nakonec jsem se rozhodl, že zvýším rozpočet a budu vybírat dále. Prozatím se tedy koupě nekoná.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.