Rover623 napsal:
Spolehlivé automaty mají nová BMW (ne ta poslední řada, tam těžko říct), ovšem ne v kombinaci s naftou a rozhodně nic s rokem výroby 2005 a méně (nejhorší převodovky mělo BMW v rozmezí 1999-2006). Japonci (pokud nemají variátor) mají takřka nezničitelné automaty, ale občas (v článku zmíněna Toyota) mají dost divně nastavené ŘJ. Pokud se člověk vyhne Mercedesu (velmi často se momentálně objevují značně poddimenzované části) a DSG převodovkám, kde je při provozu riziko velice nákladné opravy, lze ...
DO ZLATA VYTESAT!!!
Nechápu dnešní honbu za 7 a více stupňovými automaty! lidé si neuvědomují, že prácě časté - viz výše- řazení vede k jejich předčasné smrti. To vše navíc dokoná náč český odborný servis, který nemá o automatech ani páru, jak je servisovta a ani jak měnit olej!!!
proto znám ve svém okolímezi kolegy Subaru hodně auta s "obstarožním" 4°automatem, kterému se dnes smějě každý, ale o to více se pak směje onen majitel historického automatu, který má na hrbu 300 a více tisíc km a a ni o něm neví!!! Tedy - ví, když jednou za 60.000km musí nechat vyměnit olej (což například majitelé německých "speciálů" s doživotní náplní nechtějí ani SLYŠET!!!