0
zpět
 

diskuze k tématu: Vyplatí se diesel ve Volkswagenu Golf IV ?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 01.12.2013 20:58, Vyplatí se diesel ve Volkswagenu Golf IV ?
Dobrý den,
Jsem rozhodnutý pro koupi Vw Golf 4. generace. Hlavně díky příznivé spotřebě motorů 1.9 TDI se zaměřuji na vozy osazené právě tímto motorem (66 po případě 81kw). Jsem student a auto budu využívat na každodenní dojíždění do města vzdáleného 20 km, počítám také s víkendovými výlety o délce cca. 100 km. Můj roční nájezd se bude pohybovat někde mezi 10.000 až 12.000 km. S ohledem na roční nájezd si nejsem jistý, zda je diesel ta správná volba.
Pro nákup vozu, mám rozpočet omezený na cca. 80.000 Kč, do následným oprav jsem připraven investovat 10 až 15.000 Kč.
Protože vím, že jste odborníci kteří \"vědí o čem mluví\" (píší ), věřím že mi poradíte a doporučíte motor vhodný pro mé potřeby . Po případě poradíte nějakou alternativu k již zmíněnému Golfu. Potřebuju prostě auto, které bude jezdit a né auto, které většinu času prostojí v servise

S pozdravem pěkného,
Tomáš Zavadil
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Pondělí 02.12.2013 14:17, Nerozumím dotazu.
Jak se můžete ptát, jestli se 1,9 TDi s rotačkou vyplatí? To je ikona, legenda, kultovní motor. Problém bude spíš v tom, že NIKDO auto ve slušném stavu s tímto motorem neprodá. Kdybyste náhodou narazil na GIV s tímto motorem 5x nestočeným, kde byly aspoň rámcově dodržovány servisní intervaly výměny náplní a rozvodů, klidně se zadlužte, zastavte střechu nad hlavou a dejte prodejci, kolik požaduje, i kdyby cena byla sebepřemrštěnější.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 03.12.2013 09:46, Asi tak...
jak píše Muroň. Golf 4 je nejkvalitnější ze všech Golfů. Ale sehnat ho se zachovalou 1,9 TDI je už velký problém. Když už se takové auto prodává, tak obvykle přes známé a ne přes bazary. Povedenou alternativou je motor 1,8 Turbo. Sociálnější (ale ne špatnou) je pak 1,6 8V nebo 1,4 16V. Doporučuji se podívat po Seatu Leon - ten nemá takovou image, proto bývá zachovalejší a za rozumnější peníze. Technika je pochopitelně stejná. Doporučuji vybírat v soukromých inzerátech co nejzachovalejší, nehledě na motorizaci a km, raději skutečných 300 000 s pravidelnou údržbou, než předražený stočený se 150 000 km a falešnou serviskou. V bazaru jsem pěkného neviděl strašně dlouho...
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 03.12.2013 10:33, RE: Nerozumím dotazu.
Muroň napsal:
Jak se můžete ptát, jestli se 1,9 TDi s rotačkou vyplatí? To je ikona, legenda, kultovní motor. Problém bude spíš v tom, že NIKDO auto ve slušném stavu s tímto motorem neprodá. Kdybyste náhodou narazil na GIV s tímto motorem 5x nestočeným, kde byly aspoň rámcově dodržovány servisní intervaly výměny náplní a rozvodů, klidně se zadlužte, zastavte střechu nad hlavou a dejte prodejci, kolik požaduje, i kdyby cena byla sebepřemrštěnější.


NEchápu reakci, Golf tdi 66/81 kw je bezesporu dobré kvalitní auto na ježdění po městě a okolí k čemu tazatel auto shání, ale nevidím důvod ho kupovat za přemrštěné ceny když je plno dalších dobrých i lepších aut, která tak přeceněná nejsou. Alternativou golfu může být i méně předražená Bora, nebo Toledo 2 a stejně předražená A3 a Leon.
jinak bych mohl doporučit alternativu, která není předražená Fiat Stilo, Alfa Romeo 147 1,9JTD 85kw nebo BMW 316i /318i S LPG e46 spolehlivost je minimálně stejná jako u tdi, spotřeba o cca 0,5l vyžší, ale motor má mnohem kultivovanější a tší chod a je celkově modernější navíc nemá takovu "turbo díru"
Přeji štastnou ruku při výběru a rada na záver, zastavovat střechu nad hlavou kvůli golfu není dobrý nápad
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Úterý 03.12.2013 11:44, RE: Nerozumím dotazu.
BMW528i napsal:
Muroň napsal:
Jak se můžete ptát, jestli se 1,9 TDi s rotačkou vyplatí? To je ikona, legenda, kultovní motor. Problém bude spíš v tom, že NIKDO auto ve slušném stavu s tímto motorem neprodá. Kdybyste náhodou narazil na GIV s tímto motorem 5x nestočeným, kde byly aspoň rámcově dodržovány servisní intervaly výměny náplní a rozvodů, klidně se zadlužte, zastavte střechu nad hlavou a dejte prodejci, kolik požaduje, i kdyby cena byla sebepřemrštěnější.
NEchápu reakci, Golf tdi 66/81 kw je bezesporu dobré kvalitní auto na ježdění po městě a okolí k čemu tazatel auto shání, ale nevidím důvod ho kupovat za přemrštěné ceny když je plno dalších dobrých i lepších aut, která tak přeceněná nejsou. Alternativou golfu může být i méně předražená Bora, nebo Toledo 2 a stejně předražená A3 a Leon. jinak bych mohl doporučit alternativu, která není předražená Fiat Stilo, Alfa Romeo 147 1,9JTD 85kw nebo BMW 316i /318i S LPG e46 spolehlivost je minimálně stejná jako u tdi, spotřeba o cca 0,5l vyžší, ale motor má mnohem kultivovanější a tší chod a je celkově modernější navíc nemá takovu "turbo díru" Přeji štastnou ruku při výběru a rada na záver, zastavovat střechu nad hlavou kvůli golfu není dobrý nápad


To bylo míněno pochopitelně v nadsázce. Chtěl jsem jen naznačit, že na pěkného GIV s TDi na trhu prakticky nenarazíte a když už, tak je nechutně předražený. Jak pozoruji ve svém okolí (a taky u sebe), kdo zachovalé TDi má, tak se ho nezbavuje, ani když si pořídí nové auto. Nanejvýš putuje po rodině a přátelích. Protože tu aureolu legendy si tenhle motor opravdu zaslouží a z hlediska spotřeby, spolehlivosti a výdrže nebyl a nebude překonán.
Jak píše Paul - jestli tazatel trvá na GIV, méně předraženého ho najde s 1,6 8V, páč i ten 1,8 T bývá dost drahý. Jestli touží po 1,9 TDi, ať hledá u Seatů, Golfy a O1 si strašně drží cenu.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 05.06.2014 17:20, re:
Dobrý den. Naftové motory se obecně doporučují pro nájezdy okolo 25-30 tisíc kilometrů ročně, teprve potom lze díky jejich nižší spotřebě zaznamenat úspor ve srovnání s benzínovými motory. VW Golf 4. generace s motorem TDI je ale výjimkou. Diesel zde prakticky nezlobí, je velmi úsporný a při správné údržbě vydrží sloužit po statisíce kilometrů.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.