citace:
reakce na: Explicit, 05.01.2020 19:02 (Ahoj, sháním pro sebe nějakou ...)
Ahoj, v téhle cenové relaci bych diesel neriskoval, opravdu je toho hodně, co se musí měnit po více jak deseti letech pravidelného provozu. Kdo prodává starší diesel, většínou má spočítáné, že se mu neoplatí již investovat do vstřiků, egr ventilu, turba, dvouhmoty atd...
Co se týká benzínových motorů, dobrou zprávou je, že všechny 1.6 více jak 7,5l benzínu si nevemou ani náhodou. Leda bys jezdil čistě po městě a krátké trasy.
Za mě bych se neomezoval kombíkem, protože taková Honda Civic UFO má kufr přes 400l, nesmrtelný motor i převodovku a ještě umí jezdit úsporně. Kdo chce jezdit dynamicky, bere 1.8 VTEC, komu stačí úsporná a klidná jízda veme 1.4i
U ojetin lehce nad 100tis.kč prostě vždy příjdou investice a u Hondy budou nejmenší(pokud nepůjde o nějaký podvod bazaru a nebo zničený výfuk)
Co dál, poohlédl bych se po etalonech. Každý má své pro a proti a tak je nejlepší hledat jen ty s jasnou historíí, mě se oplatilo hledat ojetiny u dealerů.
1. Jako skvělou volbu beru VW Golf V Variant 1.6 MPI. Kde na okreskách jezdí kamarád za 6l, nulová investice do motoru a převodovky, levné díly, nerezne, co více si přát, když přidává dobré sedačky a odhlučnění, na které nemá ani Focus ani Megane ani Astra
Jedinou Achillovou patou je automatická klimatizace, kde odchází mechanika i motorky klapek. Buď zkus pohledat variantu s mech. klimatizací a nebo důkladně otestuj funkci te automatické.
Celková oprava totiž vyjde cca na 15 000kč. Jinak za mě asi nejlepší auto své doby a to i výdrží a celkovým komfortem.
2. Ford Focus II kombi, ber určitě facelift 2008+, má lepší interiér i mírně lepší antikorozní ochranu. Za mě bych bral raději složitejší 1.6 Ti-VCT, protože umí jezdit úsporněji a působí na mě kultivovaněji na dálnici. Je to věc hodně subjektivní a chybu neuděláš ani základním motorem 1.6 Duratec 74kw. Focus má trochu tvrdší podvozek, pedály nejdou tak lehce jako v Meganu a Golfu ale celkově jde opět o fortelné auto, co už něco vydrží. S Duratecem 74kw jsem jezdil za 6-6,5l na okreskách, na dálnici 7-7,5l. Ono stačí dát lepší palivo(jezdil jsem na OMV 100oct a spotřeba klesla o 0,3-0,4l). Samozřejmě klidnou novou se dá jezdit i za míň. Ve městě počítej tak 7-8l.
3. Opel Astra J 1.4/1.6i(2009+) -bytelný vůz, stále líbivý, mají jej naši známí.. . Bohužel nemám vícero zkušeností, ale známým se nic nekazí a nerezne, interiér na mě působí dokonce lépe, než v Golfu V
V dobrém stavu a jasnou historíí bych jej upřednostnil i před Focusem II, na kterém je rok vzniku už hodně znát...
4. Renault Megane III Grandtour, motory 1.6 jsou solidní oba 74kw i 81kw, který je 6-kvalt a je opět kultivovanější na dálnici. U verze 81kw jednou za život auta se musí vyměnit jakýsi přesuvník, cca 5000kč, jenže to je tak vše. Megane má velmi dobrou antikorozní ochranu, vynikajicí sedadla. Podvozek není tak robustní jako u Golfu a Focusu, ale levné díly z druhovýroby z toho nědělají likvidační záležitost. Jeden takový mám doma, 74kw a kromě hlučnosti na dálnici jsem velice spokojený až překvapený, jak vůz je nejen praktický, ale má i skvělý podvozek(to není překlep). Spotřeba ve městě a na dálnici je 7,5-8l, ale na okreskách klidně 6,5 i méně.