enki74 napsal:
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?
Bejvavalo, to co pisete jsou pravdy z dob jiz nejakou dobu minulych. Ano nekdy pred deseti, mozna nekde i sesti lety platilo, ze benzin je jednodussi bezproblemovy, diesel je slozity, servisne naklady a vyplati se jen kdyz hodne jezdi a to jeste jenom mimo mesto. Mezitim ovsem doslo k dalsimu vyvoji dieselu, solenoidove vstrikovace nahradily odolnejsi piezoelektrice co zvladnou trista tisic kilometru s dloubanim se v nose, problemy EGR ventilu jsou u vetsiny znacek minulosti, turba vydrzi dele nez kdy predtim a jejich pripadna repase stoji mene a mene, fatalni problemy FAP filtru obcas koncici znicenym motorem jsou take pryc, repase ci vymena FAP filtru stoji petinu toho co kdysi a tak by se dalo pokracovat.
Oproti tomu na kdysi jednoduche benziny dolehl tlak na dosazeni co nejnizsi teoreticke spotreby, skoro kazdy benzin ma uz take turbo ci radeji dve, variabilni casovani ventilu, prime vstrikovani a buhvi co jeste. Navic je co nejvice odlehcen a zaroven materialove osizen. Kombinace setreni + nevyzkousenych technologii = dnesni benziny jsou zhusta silene kasicky. Ty koncernove benziny nevyjimaje.
Je to krasne videt na BMW, kde kdysi neznicitelne atmosfericke sesti a osmivalce dnes v biturbo verzi najedou sto tisic kilometru a rozpadnou se. Oproti tomu BMW diesely (krome nestastne kapitoly s dvoulitry N47) jsou doladene k dnes uz velmi dobre spolehlivosti.