0
zpět
 

diskuze k tématu: jaký motor do passata?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní, volná diskuze
jakub.neFB
počet příspěvků1
datum registrace07.03.2013
Čtvrtek 07.03.2013 12:20, jaký motor do passata?
chci si koupit v nejbližší době passata. Nevím jaký typ motoru (asi diesel )zvolit. Najedu ročně asi 30tis. km Počítám s cenou kolem 250 - 300tis. Chtěl bych auto mít cca 4 roky. Nechci kombi. Nechci auto starší 6ti let... poradíte mi
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 08.03.2013 09:08, výběr
no vzhledem k tomu, že nájezd máš tak na půl volby mez nafta benzín asi se rozhodni podle preferencí.
jestli si chceš pojezdit za dobrou cenu/výkon seženeš 3,2V6 - pozor na stav ložisek kliky, jinak jsou mraky 2,0tdi z nichž bych vyloučil 125kw verzi kvůli horší spolehlivosti (vč. praskání hlav) a ani 103kw není žádná hitparáda, 2,0fsi je až na rozvody a horší vstřiky (ano u benzínu) jakž takž. osobně bych asi uvažoval i nad 1,9tdi - sice nejede ale je to na dnešní poměry docela spolehlivý a nežere.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 08.03.2013 16:49, těžká volba
Poměr výkon/spolehlivost je asi nejlepší 2,0 TDI 103 kW 8ventil, jenže ten byl vždy s DPF. 1,9 TDI je výkonově o dost níž, ale měly by se vyskytovat i kusy bez DPF. S benzíny to je horší. Těžko říct co vybrat. To už bych asi řešil jiný model, třeba Supa 1,8 TSI. Když tak nad tím přemýšlím, tak naposledy, co jsem viděl nenaftového Passata, tak to bylo auto PČR a pak nějaký 1,4Tsi na CNG.
reagovat
zdenekold
počet příspěvků11
datum registrace02.03.2013
Pátek 08.03.2013 17:06, RE: výběr
finding napsal:
no vzhledem k tomu, že nájezd máš tak na půl volby mez nafta benzín asi se rozhodni podle preferencí.jestli si chceš pojezdit za dobrou cenu/výkon seženeš 3,2V6 - pozor na stav ložisek kliky, jinak jsou mraky 2,0tdi z nichž bych vyloučil 125kw verzi kvůli horší spolehlivosti (vč. praskání hlav) a ani 103kw není žádná hitparáda, 2,0fsi je až na rozvody a horší vstřiky (ano u benzínu) jakž takž. osobně bych asi uvažoval i nad 1,9tdi - sice nejede ale je to na dnešní poměry docela spolehlivý a nežere.


Přiznám se, že mi není zcela jasné, jak jsi přišel k tomu, že při nájezdu 30 tisíc ročně je volba napůl mezi naftou a benzínem.

reagovat
zdenekold
počet příspěvků11
datum registrace02.03.2013
Pátek 08.03.2013 17:13, Struktura jízd.
Tazatel nenapsal několik důležitých informací. Jaká je struktura jeho jízd, tedy kolik najezdí couračkama po městě a jestli je ekonomický jezdec nebo závodník.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 08.03.2013 19:39, RE: výběr
finding napsal:
no vzhledem k tomu, že nájezd máš tak na půl volby mez nafta benzín asi se rozhodni podle preferencí.jestli si chceš pojezdit za dobrou cenu/výkon seženeš 3,2V6 - pozor na stav ložisek kliky, jinak jsou mraky 2,0tdi z nichž bych vyloučil 125kw verzi kvůli horší spolehlivosti (vč. praskání hlav) a ani 103kw není žádná hitparáda, 2,0fsi je až na rozvody a horší vstřiky (ano u benzínu) jakž takž. osobně bych asi uvažoval i nad 1,9tdi - sice nejede ale je to na dnešní poměry docela spolehlivý a nežere.


tři dvojka je špatná volba, to už radši 1,8 turbo nebo 2,0 turbo. ale při 30 tisících už bych šel do nafty, 2,0 TDI s commonrailem.

reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pátek 08.03.2013 21:43, Passa výběr
Vím, že většina zdejších odborníků pravděpodobně doporučí spíš benzín, ale ve střední třídě je v nabídkách je kolikrát 10x víc ojetých dieselů a obvykle nejsou tak vybavené.
S benzínem u passate je to těžké, výber typů je celkem slušný ale u 1,4TSI odchází rozvody, 1,8TSI je na tom z rozvody o něco lépe ale asi bych spíš doporučil 2,0TSI který ovšem už docela žere. Výše zminovaný motor 3,2 FSI je určitě super, ale jezdit v průměru za 11L není pro každého.
S dieselem to není o mnoho lepší, 1,9TDI je sice spolehlivý a moc nežere, ale má jenom 5 st. převodvku (pokud není DSG) a obvykle nic moc výbavu a výkonem taky neochromý.
Vzhledem k tomu, že tazatel hledá max. 6 leté auto tak by bylo lepší hledat diesela už s commonrailem, které jsou spolehlivjejší než motory s PD vstřikovač.
Motor 2,0TDI s výkonem 103kW se vstřikováním PD se vyráběly ve dvou verzích a to s 8V hlavou a 16V hlavou, přičemž 16V je větší průšvih ještě umocněný použitím piezo vstřikovačů. Passat navíc jako jediný (kromě Audi) měl vyvažovací hřídele, kde odchází nechvalně známá osička která jako naschvál pohání i olejové čerpadlo.
Přeji šťastnou ruku, určitě je z čeho vybírat.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.