citace:
reakce na: Špik, 22.10.2019 11:03 (Dobrý den, chystám se koupit o ...)
Dobrý den, motor 2.0 TDI 2015 je ve všech ohledech lepší varianta z důvodu daleko větší životnosti hlavních dílů motoru a zejména prodejnosti takové motorizace po 200tis.km.
Počítejte s tím, že jinak vynikající tichý 1.4 TSI motor s takovým nájezdem prodáte jen hodně pod cenu a také vůbec nikdo neví, kolik přesně vydrží km.
Motor 2.0 TDI 2015+ o kterém mluvíte má jen pár věcí, které je nutno dodržovat:
- Vyměnit rozvody i s vodní pumpou(důležité!!) a to maximálně při 150tis.km. Koncernem proklamovaných 250tis.km interval je pro motor likvidační, protože netěsní v.pumpa...
- Šetřit na vstřiky, cca 250tis.km se prostě už ozvou s tolerancí +- 50tis.km.
- Měnit olej co 15tis.km/max. rok, oplatí se to!
- Dávat aditivum do nafty, stačí úplně český VIF Diesel, ale to už nechám na Vás
- Nejezdit na naftu JZD a podobných čerpacích stanic
Pak jsou tu další faktory. Passat je ze segmentu D, Octávie z nižšího C a je to znát na tolika věcech, že bych o OIII neuvažoval.
- Passat má lepší sedadla
- Passat má o třídu lepší podvozek, to musíte vyzkoušet, ať mi věříte
- Passat má o třídu hodnotnější a příjemnější interiér
- Passat je širší, bezpečnější, robustnější
- Passat má kvalitnější díly, které více vydrží
- Passat má daleko lepší odhlučnění, dokonce skla oken jsou tlustší s více vrstvama atd..
- Passat má lepší antikorozní ochranu
Na závěr dávám rád alternativní pohled:
Pokud hodně jezdíte po městě a okolí, zvážil bych mírně ojetou Toyotu Auris kombi 1.8 Hybrid - nezničitelné auto, skvělá spolehlivost i spotřeba a ještě automatická převodovka. Kdo takové auto vyzkouší, už se ke klasice nevrací..