mufik.martin napsal:
Jenze Kylie co chces jineho v nafte koupit v cenove relaci? TDI je alespon spolehlive a temer nesmrtelne a vse snadno opravitelne a dily snadno dostupne, kdyzto jakykoliv jiny commonrail za 120 tis bude asi pekna kasicka....
Já tedy NEvím, ale nedávno jsem četla dlouhodobé testy spolehlivosti na 100.000 km v německém AutoBild a mám pocit, že z 60ti vozů za ty roky testovaných obsadily motory TDi nějaké 4-5 míst z 6ti ... POSLEDNÍCH!!!
Přiznávám, že skoro NEchápu až TAK "odlišný" pohled v českých "diskuzích/médiích/povědomí"
PS: "Představa", že common rail nějak "masivně" odchází je prostě NEsmysl (pravda NEkvalita české nafty NE"prospívá" - to opravdu JE problém).
PPS: Naftové motory TDi mělo smysl kupovat do konce minulého tisíciletí (rok 98/9 - 1.9 TDi se tehdy dostalo na 81 kW
- myslím, TO byl VYNIKAJíCí motor! Ty další byly až VÝRAZNĚ horší a dle posledních testů zatím "obrat/zlom" NEpřišel
Myslím že momentálně jsou u vw VÝRAZNĚ lepší BENZÍNové (turbo)motory 1.4 , 1.8 a hlavně 2.0 TFSi!
Pěkný den (já sama "preferuji" benzín, ale maličko jsem s jedním jediným svým NAFTOVÝM 2 .2 HDi najezdila a "v rodině/mezi blízkými" mám od stařičkého 2.0 HDi z roku 99 přes 1.4, 1.6 až po "druhý" 2.0 HDi v C5 u tetičky a NENí problém ... pravda - to "stařičké" 10ti leté 2.0 HDi tehdy ještě 80 kW je věkově NEJstarší, ale krom "normálních" opraviček zatím "ok" - i když asi VŠECHNY jsem "nakazila" a minimáně občas používají ADITIVa, popř. se snaží tankovat můj oblíbený Aral Ultimate apod. ,-)