jiriez napsal:
Třeba máte štěstí, že to vaše Mondeo bylo vyrobeno třeba v Německu. Ze spolehlivého zdroje - bývalý dovozce, dnes velký dealer vím, že dveře a prahy na Mondea se dělaly v Turecku. Jestli všechny nevím, ale je to pravda. Pokud vám rezaví jenom dveře, tak je to celkem normální. Viděl jsem na vlastní oči sežrané Mondeo r.v. 2003 (dveře, prahy, lemy, zbytek nic) - dealer to zákazníkovi nejprve nechtěl uznat - sám nevěřil, že je to vůbec možné. Ale bylo. O TDCI po roce 2003 jsem nepsal, že je špatné....
Já teda nevím, jsem jen obyčejný strojař. Že by se vyplatilo některé plechy vylisovat v Turecku a pak je vozit do Německa případně Belgie, kde se Mondea montovaly, to mi moc nesedí. Možná tak díly druhovýroby, to ještě ano, ale řekl bych, že při výrobě auta se všechno lisuje v jedné fabrice. Převážet rovný plech je jednodušší, než prostorově náročný výlisek.
Jeden extrémně rezlý kus musí mít příčinu. Už se v této zemi stalo, že z náklaďáku spadl kontejner s kyselinou a pár nešťastníků touto louží projelo. Obecně když se kouknu, tak nevidím na Mondeích nikdy rezlé ani prahy ani lemy blatníků. Nebylo to tak ani na mém Mondeu z roku 1993, doteď je ve slušné kondici. Koroze spodní hrany dveří na modelu z roku 2001 byla podle mých informací způsobena použitím špatného tmelu uvnitř dveří, patrně vycházela z vlhkosti, která se dostane dovnitř pri dešti kolem skel.
Ale i tak - podle mě není třeba se té koroze děsit. Pokud to nebude bourané a špatně opravené, pak jsou problémem jen ty dveře a jen u prvních ročníků. Mně to rezne a řešit to budu, i když to není víceméně vidět, ale mám hezké auto a rád bych aby to vydrželo.
Zkuste být také objektivní - vysypaná převodovka je dnes víceméně vzácnost, není to závada, která by postihovala zejména Fordy. A vyteklý olej bude spíše souviset se zacházením s autem, stačí bouchnout vanou o zem na nějakém hrbu, posune se těsnění a olej teče. To se stane hned, povedlo se to i mně, naštěstí bez následků. To si myslím že taky není obecný problém motorů TDCi. Diskuze pročítám pečlivě a stížnosti tohoto typu na Mondeo čtu poprvé. Drahá oprava může postihnout diesel od libovolné značky, novější ročník Mondea nebude extrémní průser.
Ne že by Mondeo nemělo zádné mouchy, to rozhodně říct nemůžu, ale masařky to nejsou. Hodně to souvisí s náběhem nového modelu, na prvních ročnících se to vychytá, po faceliftu už to bývá OK. Třeba ty nápravy na Passatu - po zkušenostech na faceliftovaném modelu měly nápravy problémová místa vyztužená ocelí a problém se vyřešil. Nebo motor 1.8 92kW v O1 - žral i trávu u cesty, po úpravě sání se to zlepšilo.