zigi napsal:
Passat přeci nemůže být ohrožen Superbem, jelikož je to auto stejné třídy a proto mu nedali 6ti kvalt!Octavia, Fabia a Seaty nemůžou ve střední třídě Passat ohrozit, tak jim dali 6° převodovku.
jsou to prostě parchanti, Superb by s 6ti kvaltem byl mnohem úspěšnější!
Navíc 2.5TDI 110 a 114kw (nevím přesně jaké výkony do Superbu dávaly) nejsou moc dobré motory, na 2.5 litr nic moc a výborný 132kw motor do něj nikdy nedali, proč asi?!!!
Souhlasím s názorem Zigiho a mufika.martina nad ním. Příbuzný pracuje na vyším postu ve Škodovce a vím od něj, že počáteční projekt Suberb měl v nabídce nejširší škálu motorů (včetně silnějších benzínů od Audi) a výbavy. Po velkém počátečním prodejním úspěchu a následnému propadu prodeje Passatů, byla navržená strategie tvrdě a to velmi tvrdě okleštěna. A ta zmiňovaná šestistupňová převodovka šla na přetřes jako první a jako to nejdůležitější. Tímto tahem si Passat zajistil nekonkurenci na německých (a jiných) dálnicích a Suberba odsoudil pouze k živoření na domácím trhu.
Ale co, už to tady jednou bylo v rámci RVHP. Žigulík měl punc auta "vyšší třídy" než Škodovka, ale aby tomu tak bylo, nesměla (!!!)Škoda vyrábět větší objemy, dodávat novinky a zkrátka vůbec se nesnažit Ladu technicky trumfnout. Vzpomeňme na úspěch staré Oktávky nebo Š 1000 MB. Š 100 byla krokem zpět, ale byl to krok řízený z vyšších míst. O 105 a 120 tvrdím, že v době svého vzniku byla tato auta o 10 až 20 let pozadu za evropským terndem.
Jenomže to je zkrátka koncernová strategie. Zatím vychází velmi dobře a meziroční zisky VW a celková konkurenceschopnost značky je stále velmi dobrá.
Přidám ještě svůj názor k dotazu. U nás ve firmě máme vozový park převážně od VW. V posledních čtyřech letech jsme však dostali volnější ruku při výběr služebních aut a přibylo několik jiných značek. Pravidelně sleduji celkové výdaje na údržbu firemního vozového parku. Už jsem to tady jednou psal, že nejmenší náklady vykazují Oktávky a šéfův Passat z roku 2003. Neříkám tím nic o počtu oprav! Jedná se o skutečné servisní náklady v přepočtu na 1 km. Takže kluci se sice vyblbli v Subaru, Mazdě, Renaultech, Hyundaích (to byla skutečně katastrofa), ale od září loňského roku si celá oddělení kupují Oktávky. Limity na servis a případné sankce za zdevastování služebáka vrátily všechny na zem. Doporučuji proto v plně palbě Oktávku se šestikvaltem a sportovními sedačkami.