Hanss napsal:
Dobrý den, chtěl bych se na Vás obrátit ohledně dvou výše uvedených motorizací u Passata 3C. V mém cenovém rozpětí se bude jednat o ročník 07-08, Limuzína - Highline. Pořád se ale nemůžu rozhodnout jaký motor bude pro mě ,,ten lepší.\" V první řadě mi jde hlavně o spolehlivost motoru, abych do budoucna nebyl víc v servise než na cestách. Dynamika v obou případech 118/147 kw je pro mě dostačující. Spotřebu neřešim, rozdíl nebude velký. Jinak ještě pro upřesnění, naftu u mého ročního nájezdu do 15 tkm a provoz z větší části město jsem jednoznačně vyloučil. Budu rád za všechny Vaše rady, zkušenosti, popř. na co si dát při koupi pozor. Děkuji za odpověď.
Naftu bych rozhodne nevylucoval. Zrovna u vami hledaneho auta ma hned nekolik vyhod:
a) vyrazne vetsi sortiment vozu k vyberu
b) lepsi spolehlivost, od roku 2008 jsou vsechny dieselove motorace Passatu common railove, problemu je celkem minimum i pres casty velky najezd techle aut a pokud uz jsou, tak jsou resitelne relativne levne. Benzinove verze jsou u VW obecne problematicke, velmi zname problemy s rozvody u 1.8TSI zpusobujici zniceni motoru bezne kolem 100.000km byly zaznamenany i na nekterych dvoulitrech, takze i tam to chce opatrnost.
c) a samozrejme nizsi spotrebu. Zejmena dvoulitr zere jak prokopnuty. Uvadena spotreba 8-9 litru je spise z rise snu, i spritmonitor.de ktery obecne z principu spotreby spise podhodnocuje ma u 2.0TSI prumer deset litru! V realnem provozu zavisi spotreba obou motoru masivne na stylu jizdy. Jak s 1.8 tak zejmena s dvoulitrem neni problem jezdit kolem dvanacti litru kombinaci a to clovek stale nejede jako nejake extremni prase.
Z meho pohledu je 1.8TSI vhodny pro extremne klidneho ridice (pak je ovsem otazka zdali nezvolit slabsi 1.4rku, ktera ma spotrebu pri klidne jizde jeste nizsi) a dvoulitr je zcela nesmyslny motor, protoze kdo potrebuje 200PS tak splace nad vydelkem a kdo ne, tak mu staci slabsi motor.