0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Passat 3C TDI 103 kW 4x4 - co způsobuje vibrace

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
pavelhrabik
počet příspěvků3
datum registrace24.11.2014
Pondělí 24.11.2014 21:23, VW Passat 3C TDI 103 kW 4x4 - co způsobuje vibrace
Pokud jedu na převodové stupně 4-5-6, při přidání plynu v rozmezí otáček cca 2100 - 2500 se auto rozvibruje. Pod a nad těmito otáčkami to nedělá.
Auto neposkakuje, je to spíše takové trrrrrrrrrrrrrrrrr - rezonuje karosérie atd. Najeto 185 000 km, dělá to posledních cca 50 000 km, stav se nezhoršuje.
Auto je rok 2007, motor BMP, pravidelný servis.
Ve značkovém servisu tvrdili, že je to hardyspojka. Nechal jsem rozebrat a zkontrolovat - ta je v pořádku.
Jinde říkají, že je to dvouhmotový setrvačník - v jiném vláknu (http://www.tipcars.com/magazin-vw-passat-19-tdi-co-zpusobuje-vibrace-automobilu-4021.html) popisují v podstatě stejný problém, ale ve zcela jiném rozsahu otáček. A je tam jiný motor 1,9 TDI
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 25.11.2014 08:30, RE: VW Passat 3C TDI 103 kW 4x4 - co způsobuje vibrace
pavelhrabik napsal:
Pokud jedu na převodové stupně 4-5-6, při přidání plynu v rozmezí otáček cca 2100 - 2500 se auto rozvibruje. Pod a nad těmito otáčkami to nedělá.Auto neposkakuje, je to spíše takové trrrrrrrrrrrrrrrrr - rezonuje karosérie atd. Najeto 185 000 km, dělá to posledních cca 50 000 km, stav se nezhoršuje.Auto je rok 2007, motor BMP, pravidelný servis.Ve značkovém servisu tvrdili, že je to hardyspojka. Nechal jsem rozebrat a zkontrolovat - ta je v pořádku. Jinde říkají, že je to dvouhmotový setrvačník - v jiném vláknu (http://www.tipcars.com/magazin-vw-passat-19-tdi-co-zpusobuje-vibrace-automobilu-4021.html) popisují v podstatě stejný problém, ale ve zcela jiném rozsahu otáček. A je tam jiný motor 1,9 TDI


No nevím, to opravdu vypadá na hardy spojku, při těch km by už i měla nárok a jde o častou závadu. Jestli se to ozývá jako by zezadu, tak je to jasné. Rozebrání a kontrola nepomůže, pokud na ní nejsou zřejmé praskliny. Už může být prostě vyžvejkaná. Její výměnou se nic nezkazí (stejně by se to dříve či později řešilo) a je to daleko levnější než měnit dvojhmotu. Až pokud to nepomůže, řešil bych dvojhmotu.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 25.11.2014 10:42, RE: VW Passat 3C TDI 103 kW 4x4 - co způsobuje vibrace
pavelhrabik napsal:
Pokud jedu na převodové stupně 4-5-6, při přidání plynu v rozmezí otáček cca 2100 - 2500 se auto rozvibruje. Pod a nad těmito otáčkami to nedělá. Auto neposkakuje, je to spíše takové trrrrrrrrrrrrrrrrr - rezonuje karosérie atd. Najeto 185 000 km, dělá to posledních cca 50 000 km, stav se nezhoršuje. Auto je rok 2007, motor BMP, pravidelný servis. Ve značkovém servisu tvrdili, že je to hardyspojka. Nechal jsem rozebrat a zkontrolovat - ta je v pořádku. Jinde říkají, že je to dvouhmotový setrvačník - v jiném vláknu (http://www.tipcars.com/magazin-vw-passat-19-tdi-co-zpusobuje-vibrace-automobilu-4021.html) popisují v podstatě stejný problém, ale ve zcela jiném rozsahu otáček. A je tam jiný motor 1,9 TDI


nemohlo by to být tím, že při určité rychlosti "klepe" vibrující výfuk o podvozek?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 25.11.2014 12:46, RE: VW Passat 3C TDI 103 kW 4x4 - co způsobuje vibrace
free78 napsal:
pavelhrabik napsal:
Pokud jedu na převodové stupně 4-5-6, při přidání plynu v rozmezí otáček cca 2100 - 2500 se auto rozvibruje. Pod a nad těmito otáčkami to nedělá. Auto neposkakuje, je to spíše takové trrrrrrrrrrrrrrrrr - rezonuje karosérie atd. Najeto 185 000 km, dělá to posledních cca 50 000 km, stav se nezhoršuje. Auto je rok 2007, motor BMP, pravidelný servis. Ve značkovém servisu tvrdili, že je to hardyspojka. Nechal jsem rozebrat a zkontrolovat - ta je v pořádku. Jinde říkají, že je to dvouhmotový setrvačník - v jiném vláknu (http://www.tipcars.com/magazin-vw-passat-19-tdi-co-zpusobuje-vibrace-automobilu-4021.html) popisují v podstatě stejný problém, ale ve zcela jiném rozsahu otáček. A je tam jiný motor 1,9 TDI
nemohlo by to být tím, že při určité rychlosti "klepe" vibrující výfuk o podvozek?


Kamarád měl na OII se stejnou konfigurací motoru a pohonu úplně stejné projevy. Servis se tvářil, že je to záležitost Haldexu, což klidně může být jen ta Hardy spojka a nabízeli mu výměnu za nemalé peníze. Auto s touhle vadou prodal (kupci to nevadilo, takže byl buď lama nebo věděl, jak to levně opravit), takže řešení jsem se nedozvěděl.
reagovat
pavelhrabik
počet příspěvků3
datum registrace24.11.2014
Úterý 25.11.2014 20:53, Hardyspojka x dvojhmota
Nejvíce je to slyšet na zadním sedadle, ale nepřikládal jsem tomu význam - říkal sem si, že kdoví kudy se ty vibrace přenášejí. Ale máte pravdu - lepší začít tady než dvouhmotou.
Kdesi v diskusi píší, že stačí vyndat pojistku Haldexu a tím ho vyřadit a tím zjistit, zda je to tím.
Nevím, zda to takto opravdu lze udělat.
Nevím kde tu hardyspojku sehnat, v originále se to u VW dá koupit jen s celým kardanem za tuším 20000 Kč.
reagovat
pavelhrabik
počet příspěvků3
datum registrace24.11.2014
Úterý 25.11.2014 20:54, výfuk
Všechny objímky a části výfuku jsou OK, tím to není.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 25.11.2014 22:06, RE: Hardyspojka x dvojhmota
pavelhrabik napsal:
Nejvíce je to slyšet na zadním sedadle, ale nepřikládal jsem tomu význam - říkal sem si, že kdoví kudy se ty vibrace přenášejí. Ale máte pravdu - lepší začít tady než dvouhmotou.Kdesi v diskusi píší, že stačí vyndat pojistku Haldexu a tím ho vyřadit a tím zjistit, zda je to tím. Nevím, zda to takto opravdu lze udělat.Nevím kde tu hardyspojku sehnat, v originále se to u VW dá koupit jen s celým kardanem za tuším 20000 Kč.


Nejsem odborník na Haldex, ale pokud vím, tak zabírá až v momentu ztráty adheze předních kol, takže vytáhnout pojistku jeho řízení bude jen znamenat, že se nepřipojí, ale pokud se hnací hřídel v Haldexu pořád točí, tak se bude točit (a vibrovat) dál. Leda, že by existovalo místo, kde se odpojí celý hnací hřídel do Haldexu, pak by se to zjistilo, ale jak jsem psal, konstrukci detailně neznám, jen zkouším nějaké tipy.
Jediné, co by šlo snad nějak vysledovat, zda je to závislé na otáčkách motoru nebo na rychlosti auta. Pokud to dělá od určité rychlosti na libovolný stupeň, vsadil bych na Haldex.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 26.11.2014 09:14, RE: Hardyspojka x dvojhmota
pavelhrabik napsal:
Nejvíce je to slyšet na zadním sedadle, ale nepřikládal jsem tomu význam - říkal sem si, že kdoví kudy se ty vibrace přenášejí. Ale máte pravdu - lepší začít tady než dvouhmotou. Kdesi v diskusi píší, že stačí vyndat pojistku Haldexu a tím ho vyřadit a tím zjistit, zda je to tím. Nevím, zda to takto opravdu lze udělat. Nevím kde tu hardyspojku sehnat, v originále se to u VW dá koupit jen s celým kardanem za tuším 20000 Kč.


Teď už je to myslím jasné, dvojhmota by mlátila spíš od prostoru pod palubkou. Pokud vím, tak hardyspojka se dá sehnat i zvlášť, chce se to jen poptat mimo autorizák VW (kde by vám to snad ani neřekli, i kdyby to možné bylo, přece jen nejvíc žijí z marže na ND...) nebo zagůglit. Nevím jestli to vytažení pojistky pomůže zrovna v tomto případě, ale za pokus to stojí. Osvědčená možnost je auto zvednout na zvedáku a simulovat jízdní režim. Ti dole pak poslouchají a dívají se.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 26.11.2014 12:14, RE: výfuk
pavelhrabik napsal:
Všechny objímky a části výfuku jsou OK, tím to není.


Jenže já mluvil o tom, že to někdy drnčí o karoserii, ne že je ve výfuku díra. Takže kontrola opticky, jestli se to někde nedotýká, případně když výfukem zahýbu rukou, zda takto nenaráží někde o podvozek.
ale uznávám, že dle popisu závady to tím asi nebude.

Originální hardyspojka na vaše auto stojí včetně DPH: 2 647 Kč. Cena je bez jakékoliv slevy (autoservisy mají až 40 procent).
Zdroj zde:
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx

Sehnal bych si odborníky na kardany a nechal si to udělat tam, ne v originálním servisu VW.
reagovat
Ondrej 2520
počet příspěvků1
datum registrace07.04.2016
Čtvrtek 07.04.2016 23:52, a příčina?
zdravím, mám 3C5 4motion a uplne ty samé příznaky, na budíku je 285 tkm. Zjistili jste co to bylo ?
reagovat
pavel.hrabik
počet příspěvků1
datum registrace10.04.2016
Neděle 10.04.2016 08:16, Hardyspojka
Já jsem vyměnil hardyspojku (koupeno někde v náhradě, VW to prodává jen včetně kardanu) a od té doby už to nehučí.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Neděle 10.04.2016 08:31, RE: VW Passat 3C TDI 103 kW 4x4 - co způsobuje vibrace
pavelhrabik napsal:
Pokud jedu na převodové stupně 4-5-6, při přidání plynu v rozmezí otáček cca 2100 - 2500 se auto rozvibruje. Pod a nad těmito otáčkami to nedělá. Auto neposkakuje, je to spíše takové trrrrrrrrrrrrrrrrr - rezonuje karosérie atd. Najeto 185 000 km, dělá to posledních cca 50 000 km, stav se nezhoršuje. Auto je rok 2007, motor BMP, pravidelný servis. Ve značkovém servisu tvrdili, že je to hardyspojka. Nechal jsem rozebrat a zkontrolovat - ta je v pořádku. Jinde říkají, že je to dvouhmotový setrvačník - v jiném vláknu (http://www.tipcars.com/magazin-vw-passat-19-tdi-co-zpusobuje-vibrace-automobilu-4021.html) popisují v podstatě stejný problém, ale ve zcela jiném rozsahu otáček. A je tam jiný motor 1,9 TDI


Kdyby to dělalo Subaru, tak bych ti na 100% řekl - jdi po kardanu-uložení. Ale u tohoto německýho zázraku nevím, jak to mají, ale h-spojka a kardan bych prověřil jako první. kdyby to dělala 2hmota, tak to poznáš ihned při rozjezdu.
reagovat
HanaG
počet příspěvků1
datum registrace05.10.2016
Středa 05.10.2016 15:11, Passat B6 4x4 2.0 TDi
Zdravím vás,
máme problém s Passatem, jen na 6ku v kopci cca 2000-2500 otáček se auto rozvibruje.
Dělám to pouze v této kombinaci, do té doby je auto bez problémů. Vyměnili jsme spojkovou sadu, kardan po celkové GO, hardy spojky ok a problém stále přetrvává, vyhodili jsme kardan i hardyspojky a jezdili bez toho, vibrace stále zůstaly. Měnili jsme vstřiky, poloosy, rozvody, už nevíme, čím by to mohlo být.
Moc díky za rady.
reagovat
orizaba
počet příspěvků1
datum registrace11.06.2018
Pondělí 11.06.2018 11:58, RE: Passat B6 4x4 2.0 TDi
Měl jsem skoro stejný problém (hlavně na čtyřku a pětku mezi 2150-2300) a přesně jsem se chtěl vyhnout vyměňování všeho možného, aby se stejně na nic nepřišlo... Zkuste tankovat kvalitnější palivo - já jsem přešel na Vervu, motor se výrazně zklidnil a vibrace jsou cítit minimálně. Je to dokonce úspornější, protože se snížila spotřeba a s kartou je sleva 1Kč/litr... Akorát nelze věřit tomu, že nezamrzne do -26, známému zamrzla při -18.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.