0
zpět
 

diskuze k tématu: vypíná turbo Passata

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 24.06.2013 08:34, vypíná turbo Passata

vozidlo: Volkswagen Passat 1.9 TDI 6ti kvalt
rok výroby: 2000
palivo: nafta
výkon v kW: 85
kód motoru: boužel nevím kde to hledat, ani ve velkém techničáku jsem to nenašel

popis závady: poslední dobou se mě při jízdě vypne turbo a auto je poté neuvěřitelně líné.. když nekde zastavím, vypnu motor a zhruba po 5 min znovu nastartuju auto jede jako by se nic nestalo... někdy to vydrží jet hodinu a nic a někdy se to stane třeba hned po 10min jízdy.. nemyslim si že bych jezdil nějak jako prase. přehřátím to asi taky nebude- vypne se to i ve vedru i v chladnu když prší. udělali mě repas turba, vydrželo to tak rok a už ten problém mám zas... jsem z toho uplně špatný.. může to být něčím jiným? mohl by me prosím někdo skusit poradit? předem děkuju za každou radu /nápad co zkusit

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pondělí 24.06.2013 12:37, RE: vypíná turbo
nepřihlášený uživatel napsal:
vozidlo: Volkswagen Passat 1.9 TDI 6ti kvaltrok výroby: 2000palivo: naftavýkon v kW: 85kód motoru: boužel nevím kde to hledat, ani ve velkém techničáku jsem to nenašelpopis závady: poslední dobou se mě při jízdě vypne turbo a auto je poté neuvěřitelně líné.. když nekde zastavím, vypnu motor a zhruba po 5 min znovu nastartuju auto jede jako by se nic nestalo... někdy to vydrží jet hodinu a nic a někdy se to stane třeba hned po 10min jízdy.. nemyslim si že bych jezdil nějak jako prase. přehřátím to asi taky nebude- vypne se to i ve vedru i v chladnu když prší. udělali mě repas turba, vydrželo to tak rok a už ten problém mám zas... jsem z toho uplně špatný.. může to být něčím jiným? mohl by me prosím někdo skusit poradit? předem děkuju za každou radu /nápad co zkusitkód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -


Nejsem odborník, ale tohle spíše vypadá na problém regulace turba než turbína samotná. Regulátor prostě spaliny z nějakého důvodu by-passuje a nepouští je na turbínu.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pondělí 24.06.2013 18:31, RE: vypíná turbo Passata
nepřihlášený uživatel napsal:
vozidlo: Volkswagen Passat 1.9 TDI 6ti kvalt rok výroby: 2000 palivo: nafta výkon v kW: 85 kód motoru: boužel nevím kde to hledat, ani ve velkém techničáku jsem to nenašel popis závady: poslední dobou se mě při jízdě vypne turbo a auto je poté neuvěřitelně líné.. když nekde zastavím, vypnu motor a zhruba po 5 min znovu nastartuju auto jede jako by se nic nestalo... někdy to vydrží jet hodinu a nic a někdy se to stane třeba hned po 10min jízdy.. nemyslim si že bych jezdil nějak jako prase. přehřátím to asi taky nebude- vypne se to i ve vedru i v chladnu když prší. udělali mě repas turba, vydrželo to tak rok a už ten problém mám zas... jsem z toho uplně špatný.. může to být něčím jiným? mohl by me prosím někdo skusit poradit? předem děkuju za každou radu /nápad co zkusit kód chyby určené na diagnostice: - typ diagnostického přístroje: - kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -


A je jisté, že se opravdu "vypíná turbo"? Nepadá prostě motor jen do "nouzáku"?
reagovat
dax.dax
počet příspěvků3
datum registrace24.06.2013
Pondělí 24.06.2013 21:05, RE: vypíná turbo Passata
Zdravím,
měl jsem úplně stejný problém u Seatu Cordoba.
Jak popisujete, někdy to vydrželo délé, ale většinou po zátěži, jízdě pod plynem vyplo turbo.
Zastavil jsem, vypnul, znovu nastartoval, zase to chvilku jelo.
Byl jsem v servisu. Byla poškozená přívodní hadice vzduchu, vyměnili hadici, oprava za par stokorun.
Hadice byla prokousaná od kuny.
reagovat
wpassat69
počet příspěvků1
datum registrace24.06.2013
Pondělí 24.06.2013 23:29, jsem autor článku
nevím jestly to pomůže ale:tak jsem to byl zase projet a všiml jsem si že po tom co to turbo vypne tak se nemůžu dostat na více otáček jak 3000/min .. i kdyz jsem jel třeba na 5ku v plných otáčkách (3000) a podřadil jsem na 4ty rychlostní stupeň tak se to stejně seklo zase na těch 3000 otáčkách

další věc když přidám plyn tak mam pocit jako by to chtělo normalně zrychlovat ale po půl vteřině se to zase omezí.. jako by nějaká klapka ( ovšem to je jen můj názor a jsem lajk takže to tak vůbec nemusi byt)
taky jsem se tu dočetl u podobného článku jak někdo radil pánovy žě to můžou být "zatuhlé lopatky turba" že třeba při vyžší zátěži do kopce po dálnici se to může stát ,hlavně u starších dieselu ..a že by to asi chtělo pročistit a diagnostiku

dále: jak tu pán napsal: "" a je jisté že se opravdu vypíná turbo"? nepadá prostě motor jen do nouzáku?"" - i to je možné ja to boužel nepoznám jsem lajk.... poznám nějak rozdíl jestly je to motor nebo turbo?

každopádně zatím se nejvíc přikláním k nazoru od pána "dax.dax" o prokousané hadici od kuny, nevím proč ale to mě zní celkem dobře doufám že to bude ono a bude to takhle levné řešení

na závěr: asi zním jak blbec, ja se v tom fakt nevyznám, boužel život mě naučil byt opatrný,podezřívat... nevěřím ani těm servisům... podle mě z nás chtějí vytřískat co nejvíc peněž i když ve skutečnosti je oprava banální třeba jako ta prokousaná hadice.. mohly by mě tam říct že to chce nové turbo.. proto se tu ptám lidí na radu,a možnosti abych byl trochu v obraze a připravený než stím půjdu do servisu

chtěl bych moc všem poděkovat za rady, časem sem určitě napíšu jak to dopadlo, v čem byl problém... děkuju za ochotu pomoci a poradit, v dnešní době to už moc nevidím
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Úterý 25.06.2013 08:14, RE: jsem autor článku
wpassat69 napsal:
nevím jestly to pomůže ale:tak jsem to byl zase projet a všiml jsem si že po tom co to turbo vypne tak se nemůžu dostat na více otáček jak 3000/min .. i kdyz jsem jel třeba na 5ku v plných otáčkách (3000) a podřadil jsem na 4ty rychlostní stupeň tak se to stejně seklo zase na těch 3000 otáčkáchdalší věc když přidám plyn tak mam pocit jako by to chtělo normalně zrychlovat ale po půl vteřině se to zase omezí.. jako by nějaká klapka ( ovšem to je jen můj názor a jsem lajk takže to tak vůbec nemusi byt)taky jsem se tu dočetl u podobného článku jak někdo radil pánovy žě to můžou být "zatuhlé lopatky turba" že třeba při vyžší zátěži do kopce po dálnici se to může stát ,hlavně u starších dieselu ..a že by to asi chtělo pročistit a diagnostikudále: jak tu pán napsal: "" a je jisté že se opravdu vypíná turbo"? nepadá prostě motor jen do nouzáku?"" - i to je možné ja to boužel nepoznám jsem lajk.... poznám nějak rozdíl jestly je to motor nebo turbo?každopádně zatím se nejvíc přikláním k nazoru od pána "dax.dax" o prokousané hadici od kuny, nevím proč ale to mě zní celkem dobře doufám že to bude ono a bude to takhle levné řešenína závěr: asi zním jak blbec, ja se v tom fakt nevyznám, boužel život mě naučil byt opatrný,podezřívat... nevěřím ani těm servisům... podle mě z nás chtějí vytřískat co nejvíc peněž i když ve skutečnosti je oprava banální třeba jako ta prokousaná hadice.. mohly by mě tam říct že to chce nové turbo.. proto se tu ptám lidí na radu,a možnosti abych byl trochu v obraze a připravený než stím půjdu do servisuchtěl bych moc všem poděkovat za rady, časem sem určitě napíšu jak to dopadlo, v čem byl problém... děkuju za ochotu pomoci a poradit, v dnešní době to už moc nevidím


pane jo, zázrak, to je snad první slušnej tazatel. přeju ať to dopadne. jo a známej na Sharanu měl to samé, vadná řídící jednotka motoru. pouhých 20k, tak přeju aby to byla jen ta hadice.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 25.06.2013 08:17, typický projev
To co se vám děje je to, že motor padá do nouzového režimu, děje se tak obvykle při překročení 3000 ot. nebo při plném plynu. Vypadá to na špatnou regulaci turba, což není nic neobvyklého. Ale dobrý mechanik postupuje od nejlevnějšího řešení (prokousaná nebo odpadlá hadička to může být také). Když u naší oktávky začalo tohle dělat tak tam to bylo jasné - VGT už přestávalo fungovat. Ale protože to bylo v nějakých 260 000 km a nejsem příznivcem polovičatých řešení, vyměnilo se spolu s olejem a filtry celé turbo (sehnal jsem orig. nové za 10 000) a auto jede jako drak. Po výměně turba se doporučuje po cca 5000 km vyměnit znova olej, aby v motoru nezůstaly otřepy. Proto se ještě nedávno měnil u nových aut olej po tzn. zajetí. Dnes jedou na první olej po 30 000 km. To musí být pro dnešní choulostivé motory dost záhul.
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Úterý 25.06.2013 09:29, RE: vypíná turbo Passata
Tak jak je napsáno o příspěvek výše, s největší pravděpodobností Vám nefunguje regulace turbodmychadla tak jak má. Ikdyž bylo turbo zrepasováno a vyčištěno, tak se problém může opakovat a nejste jediný, komu se to děje. Turbodmychadlo se v provozu zanáší sazemi vlivem spalování nafty a dochází k přidírání naklápěcích lopatek o tělo turbodmychadla. Pohybem lopatek v nejběžnější části regulace se saze z těla turbodmychadla obrušují a sazí se na tělě turbodmychadla neusadí tolik, aby se regulace při běžné jízdě zasekla. Pokud ale chcete po turbodmychadlu vyšší plnící tlak (obvykle jízda na nejvyšší převodový stupeň a zrychlování pod plným plynem od otáček kolem 1500-2000), dostanou se lopatky do prostoru, kde je sazí více a jejich pohyb není plynulý a mohou se přidírat o tělo turbodmychadla, popřípadě v extrému až zaseknout. V tu chvíli turbodmychadlo nepodává požadovaný plnící tlak a řídíci jednotka uvede motor do stavu provozu v nouzovém řežimu. Nouzový režim motoru nastává, pokud je po určitý časový úsek reálná hodnota tlaku turbodmychadla nižší (nebo vyšší) než požadovaná hodnota. Z nouzového režimu se můžete dostat i během jízdy, pokud za jízdy vypnete motor a opět jej hned nastartujete. Řídící jednotka se restartuje a můžete pokračovat v jízdě. (pozor nezamkněte si tím volant)

Řešení vidím v opětovné návštěvě servisu, kde Vám udělají jízdní zkoušku s připojeným vozidlem na diagnostiku a schopný servisman odhalí ze zjištěných hodnot v čem je problém. Hlavně bych si našel servis, kde to určitěě vyřešit umí. Pravděpodobně se znovu nevyhnete vyčištění turbodmychadla (částka cca 3000Kč) + vypodložení lopatek turbodmychadla, aby se zabránilo budoucímu přidírání lopatek. V běžném provozu doporučuji občas prohnat motor na plný plyn do vyšších otáček. Já to tak dělám pokaždé, když najíždím na dálnici a zařazuji se z připojovacího pruhu, tak proženu motor na třetí nebo čtvrtý rychlostní stupeň na plný plyn ke čtyřem tisícům otáček. Jednak vyženete saze z motoru a taky se Vám regulace turbodmychadla dostane i tam, kam bežně nemá důvod "chodit."

Samozřejmě problém může být i jindle (prasklá některá z tlakových hadic, vadný ventil N75) ale to Vám zde pravědoboně nikdo s jistotou neřekne.

Doporučuji Vám navštívit fórum , kde je o tomto problemu napsáno hodně informací + řešení. Najdete tam i kontakt na servisy, které tyto problémy umí řešit.
reagovat
Erika erca
počet příspěvků5
datum registrace01.07.2020
Středa 01.07.2020 08:52, Záhadné auto
Zdravím chtěla sem se zeptat mám passata b 5,5 r2001. Poslední dobou se mi auto haze do nouzaku je momentálně v druhém servise a ani tam nevědí co mu je v prvním mi řekli že turbo i válce sou v pořádku vyměnil mi hadičky u turba asi 4ks a stejne to dělá jeho odpověď na moji otázku co mám dělat byla že,, jezdit " tak sem šla do druhého servisu a taky nevědí co proč to dělá ukazuje jim prej jenom váha vzduchu ale není to jisté auto jede normálně je jedno jestli tam mám 2,3,4,5 prostě si řekne že teď nejedu tak mírně cukne a netahne a to i když nepridávám plyn tak ho chcipnu nastaruji a jede normálně ale pak mi to uděla znova a čím dál tím častěji nikde mi žádnou chybu neukazuje nekouří ale začalo řvát turbo, jelikož mi poradili ať ho protahnu že je to třeba ucpaný tak se chci poradit jestli někdo nevíte co to může být
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pátek 03.07.2020 09:07, RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: Erika erca, 01.07.2020 08:52 (Zdravím chtěla sem se zeptat m ...)



Takhle od stolu to neví nikdo, ale v zásadě jsou pravděpodobné dvě možnosti:
1) Nefunguje regulace lopatek turba protože jsou zatuhlé, což ve většině případů znamená demontáž turba, rozložení a vyčištění.
2) Je nefunkční respektive špatně funguje elektromagnetický ventil N75 (do toho se sbíhají v podstatě všechny podtlakové hadičky)

Další závadou může být málo nafty, vstřikovače nedosáhnou požadovaného tlaku a hodí to do nouzáku, pak klasická závada u těchto motorů jsou podfukující vstřikovače.
Chce to někoho kdo tomu rozumí a zrovna tyto starší auto by pro servisy měly být už tak notoricky známé že bych řekl že na chybu by měly přijít.
reagovat
Erika erca
počet příspěvků5
datum registrace01.07.2020
Pátek 03.07.2020 11:35, RE: RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: ctverak, 03.07.2020 09:07 (Takhle od stolu to neví nikdo, ...)


Právě že už se jedná o v podstatě dědka takže by to měly mít v hlavě no co se týče nafty málo kdy se stane že jedu na rezervu vždy je tam tak půlka nádrže minimálně, skousela sem ho i protáhnout jestli je třeba ucpanéj někde taky mi kolega říkal že je u turba nějaká kladka která se otevírá a v poušti do turba ten hnací vzduch nebo co já tomu nerozumím ale vím že říkal že při šetrné jízdě to zrezne a že to chce agresivnější jízdu aby se to uvolnilo čili auto ožije. Jelikož já sem hodně šetrná na auto pokaždé když sním někdo jede tak auto je živí ale ako náhle o mám v rukou já je z něj dědek
reagovat
ctverak
počet příspěvků255
datum registrace01.08.2007
Pátek 03.07.2020 14:47, RE: RE: RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: Erika erca, 03.07.2020 11:35 (Právě že už se jedná o v podst ...)


Ono nejde asi tak o palivo v nádrži jak o to kolik jej dojde ke vstřikovačům a to má na starosti podávací čerpadlo v nádrži a tandemové čerpadlo na hlavě válců.

Jinak pro diesel je obecně lepší jízda po dálnicích a to i vysokou rychlostí než nějaké couračky okolo komína při nízkém zatížení.

A do nouzáku to padá za jakých podmínek? V dálničních stoupáních a nebo i na běžné okresce.Tyto závady se nejlíp diagnostikují jízdní zkouškou se záznamem měřených hodnot diagnostikou na třetí stupeň od cca 1500ot/min a pak plný plyn až do 4000ot/min a z průběhu plnícího tlaku požadovaného, skutečného a EGR to je základ.
reagovat
Erika erca
počet příspěvků5
datum registrace01.07.2020
Pátek 03.07.2020 22:12, RE: RE: RE: RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: ctverak, 03.07.2020 14:47 (Ono nejde asi tak o palivo v n ...)


Jak už sem psala tak je to v podstatě jedno jestli je to do kopce nebo na rovině a jakou má rychlost 3,4,5 proste to najednou padne a netahne
reagovat
Erika erca
počet příspěvků5
datum registrace01.07.2020
Pondělí 06.07.2020 11:35, RE: RE: RE: RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: ctverak, 03.07.2020 14:47 (Ono nejde asi tak o palivo v n ...)


Jak už sem psala tak je to v podstatě jedno jestli je to do kopce nebo na rovině a jakou má rychlost 3,4,5 proste to najednou padne a netahne
reagovat
rejdic.25
počet příspěvků109
datum registrace20.08.2013
Pondělí 06.07.2020 20:41, RE: RE: RE: RE: RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: Erika erca, 06.07.2020 11:35 (Jak už sem psala tak je to v p ...)


Na služební oktávce popisovanou závadu dělalo vadné turbo.
reagovat
Erika erca
počet příspěvků5
datum registrace01.07.2020
Pondělí 03.08.2020 16:49, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Záhadné auto
citace:
reakce na: rejdic.25, 06.07.2020 20:41 (Na služební oktávce popisovano ...)


Tak neštěstí na mám turbo v pořádku dělali to 3 filtry a hadičky takže cena i s prací 6.000 Kč
reagovat
Stanleygti
počet příspěvků1
datum registrace04.09.2020
Pátek 04.09.2020 18:31, WV Passat B6 104kw 2,0. 2006
Ahojte.
Obraciam sa na vás s prosbou o radu.
Už takmer 2 roky mi hádže auto do núdzáku. Kedysi to bolo len pri záťaži motora, ale teraz mi to robí aj ráno akonáhle naštartujem motor.
Dnešný deň to zašlo tak ďaleko, že turbo vypinalo každých cca 100 metrov keď som išiel čo ilen do mierneho kopca.

Mechanik robi diagnostiku aspon 2-3x ročne a ziadny problém nenašiel.
Tlaky turba sú správne a taktiež hadica od turba je dobrá.
Zvykne to robiť hlavne mimo zimných období.
Mechanik tvrdí, že turbom to nebude nakoľko olej nežerie.
Prosím viete mi niekto poradiť? Už sme z toho nešťastný. Chcel som to uz aj predať, ale nechcem predávať mačku vo vreci.

Ďakujem za každú jednu radu.
Pekný deň vám prajem.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.