citace:
reakce na: Pepas, 25.03.2021 14:09 (Dobrý den, před čtyřmi lety js ...)
Ahoj, díky za skvělou reakci, já vycházel od kamarádky, co měli dlouho Fábii II 1.4 TDI v kombíku a motor se v 270tis.km naprosto rozsypal, navíc cca kolem 220tis.km prošel dahou opravou.
Dle mého jsi o vůz poctivě pečoval a jezdil i delší trasy, pak se můžou dít zázraky. Příkladem buď můj kamarád a kolega, který má R. Laguna II 1.9 DCi již s 460 000km s původními vstřiky, filtrem pevných částic i turbem a stále s ní jezdí! Funguje i klimatizace, tempomat atd.. Ale chce to měnit olej co 15tis.km, takže u něj to je 2x do roka a ne olej z Alebertu, ale Elf, jezdit na dobrou naftu, měnit filtry, rozvody atd atd
Jinak kamarád z ČEZu měl dlouho Fábii III 1.4 TDI, ta fungovala dobře, jenže ve 150tis.km se dávala pryč, takže na nějaký závěr je to málo, navíc tazatelka bude jezdit krátké trasy a tam diesel prostě s FAP bude zlobit kvalita nekvalita
Nejlepší zkušenost mají lidé ve městě např. s Hondou Jazz 1.2, ten motor snad nejde zničit, ale v Toyotě Ostrava mi ukazovali Yaris 1.0 VVT s 500tis.km, bral již trochu olej, ale stále jezdil