0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Polo - Katastrofa menom HTP

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla
Kristián
počet příspěvků2
datum registrace20.03.2021
Pátek 02.04.2021 19:10, VW Polo - Katastrofa menom HTP
Pekný deň.

Mám Volkswagen Polo, 1. 2 HTP, 47 kW, 2004.

Automobil má najazdené niečo cez 188 000 kilometrov.

Snáď ani nebudem popisovať ( je toho fakt veľa) tie poruchy, ktoré sme už s autom museli absolvovať, chcem sa zamerať na jeden konkrétny problém, ktorý je tam teraz.

Auto mi náhodne skapína za jazdy. Pri nižších rýchlostiach, keď mám zaradenú jednotku/dvojku sa zvykne zatriasť, objaví sa kontrolka baterky, odstavím na bok, naštartujem a idem ďalej.

Dnes sa mi to napríklad stalo trikrát, čo som prekvapený - Polo zvyklo skapať za jazdy vždy maximálne raz.

Mimochodom, motor na voľnobehu trieska, hučí, rachoce, otáčky kolíšu, ako sa im chce. Niekedy mi auto zhasne tesne po naštartovaní.

V servise mi bolo povedané, že tieto motory (neprekvapuje ma to) majú veľmi obmedzenú životnosť a môj je už veľmi opotrebovaný a starý.

Môžu byť podpálené ventily príčinou tohto stavu? Tento rok si plánujem kúpiť nové auto. Ako mám aspoň do konca roka predĺžit životnosť HTP?

Výmena rozvodového remeňa by stála 500 €. Nechcem už ale do auta vrážať đalšie financie.

Čo mám robiť?
Kristián
reagovat
uwa1
počet příspěvků189
datum registrace18.10.2016
Pátek 16.04.2021 18:52, RE: VW Polo - Katastrofa menom HTP
citace:
reakce na: Kristián, 02.04.2021 19:10 (Pekný deň.Mám Volkswagen Polo, ...)


HTP má rozvody poháňané reťazou, nie remeňom. Ale to len tak na mardžo.

Podpálené ventily neodstavia motor za jazdy. Čo ho ale odstaví je strata signálu zo snímača kľuky alebo vačky. A za ten môže napr. zhnitý káblový zväzok pod baterkou, známa to bolesť hentých grup kraksní.
reagovat
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Pondělí 19.04.2021 07:55, RE: VW Polo - Katastrofa menom HTP
citace:
reakce na: Kristián, 02.04.2021 19:10 (Pekný deň.Mám Volkswagen Polo, ...)


Tohle může bý způsobeno vadným snímačem otáček vačkového hřídele - nechte vyměnit.
Dále nechte vyměnit zapalovací cívky - špatné se poznají podle bublinek nahoře v plastovém čtverci. KDyž nějaké nemehlo mění svíčky a nepoužije předepsaný bazmek na vytahování cívek, tak je dost často oddělá. Taky svíčky vyměnit, nevydrží více než 40 tisíc km.
Rozvodový řětěz se obvykle nemění, jenom kdyby rachtal na volnoběh, já měnil jen jeho napínák ve 40 tkm.
Jinak s 1.2 HTP 40 kW mám najeto cca 381 tisíc km, jezdí obstojně, a a no byly nějaké poruchy a problémy a jenom jednou mě nechalo stát právě kvůli vadnému snímači otáček vačky. Jinak to dojelo vždycky, pravda občas jenom na 2 válce (tuším asi třikát)
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.